Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har aldri skrevet i dette forumet før, men jeg tenkte jeg skulle benytte sjansen. Litt historie først:-) Jeg er nå 33 år er separert, med 2 barn, men har en bra jobb. Må vel også presisere at jeg har diagnose panikkangst (Etter psykiatrisk vurdering) Tenkte kanskje at jeg kan hjelpe noen med å fortelle min historie. Hadde mitt første anfall i 16 års alderen, og det varte en stund, deretter forsvant anfallene. Etter at jeg var ferdig med millitæret og hadde påbegynt videre utdannelse kom anfallene tilbake..mye sterkere, på den tiden fikk min daværende kone og jeg også vårt første barn. Med disse anfallene fulgte det også med endel meget ubehagelige depersonalisasjons og derealisasjons fenomener. Disse fenomenene er meget ubehagelige. Uansett jeg var da såpass voksen at jeg oppsøkte psykiater. Og det ble foreskrevet Seroxat. Seroxat hadde for meg ubehagelige bivirkninger, noe som gjorde at jeg sluttet å ta medikamentet.. dette er nå 4 år siden, da jeg fortalte psykiatrikeren dette fikk jeg foreskrevet Xanor, et medikament som er meeeeget vanedannende. Jeg gikk på 2 mg Xanor daglig i 3 år, og det er helvete å slutte med pillene. Men her kommer en liten solskinnshistorie: Etter at jeg ble separert klarte jeg faktisk først å kutte ned forbruket til 1 mg pr.dag, og deretter.. etter faktisk bare 14 dager, sluttet jeg helt! Jeg sier ikke at det var lett, tvert imot var det veldig vanskelig. En grunn til at jeg klarte det er muligens at jeg i separasjons tiden fikk foreskrevet Zyprexa, et medikament som senker tankevirksomheten, noe jeg også trengte for å få sove i en meget tøff periode. Mitt råd til de som lider av panikkangst er: Start ALDRI på Xanor!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49881-psyk-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...