𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Jeg var hos fastlegen og tok serumspeil av litium kl 13:30 (altså 5,5 timer for sent) og jeg hadde tatt kveldsdosen kl 20 dagen før. Jeg tar alt i en dose, da 84 mg. Jeg forsøkte å forklare for fastlegen at det var viktig med 12 timer mellom siste dose og blodprøve, men han forsto ikke og vil nå at jeg skal øke til 126 mg. Serumspeil var på 0,45. Det stemmer at denne målingen blir feil og mye lavere enn det den reelt er? Og at jeg dermed bør avvente med å øke dose litium? 0 Siter
Glitter Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar (endret) Det er jo en grunn til at den skal tas etter 12 timer og ikke så sent som du tok den. Så vil tro det blir en feilmåling da. Merkelig av fastlegen å ikke forstå det. Endret 22. januar av Glitter 1 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar Glitter skrev (20 minutter siden): Det er jo en grunn til at den skal tas etter 12 timer og ikke så sent som du tok den. Så vil tro det blir en feilmåling da. Merkelig av fastlegen å ikke forstå det. Ja, de gangene jeg har vært innlagt har de vært veldig nøye på dette, så vil tro det. Ja, det var litt merkelig men til hans forsvar tror jeg han var veldig stresset. 0 Siter
Glitter Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (4 minutter siden): Ja, de gangene jeg har vært innlagt har de vært veldig nøye på dette, så vil tro det. Ja, det var litt merkelig men til hans forsvar tror jeg han var veldig stresset. Du kan skrive e-melding til han hvor du forklarer det til han. Da er han kanskje mindre stresset siden legene pleier lese det utenom åpningstid. 1 Siter
Fionys Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Da jeg brukte litium og tok blodprøver så noterte de alltid klokkeslettet siste dose jeg hadde tatt og at jeg tok hele dagsdosen på kvelden. 1 Siter
Fionys Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Glemte å si det var en gang det var ganske stor avvik på blodprøvene i forhold til gangen før, da ble det tatt nye blodprøver for sikkerhetsskyld. Det er viktig å være nøye med tidspunkt og alt det der for å få så nøyaktig svar som mulig. 1 Siter
ISW Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Igjen forstår jeg ikke hvorfor det ikke fokuseres mer på inkompetansen blant enkelte leger. Denne legen burde aldri fått lov å dosere litium igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.