Gå til innhold

Feil serumspeil litium

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Jeg var hos fastlegen og tok serumspeil av litium kl 13:30 (altså 5,5 timer for sent) og jeg hadde tatt kveldsdosen kl 20 dagen før. Jeg tar alt i en dose, da 84 mg. Jeg forsøkte å forklare for fastlegen at det var viktig med 12 timer mellom siste dose og blodprøve, men han forsto ikke og vil nå at jeg skal øke til 126 mg. Serumspeil var på 0,45. 

Det stemmer at denne målingen blir feil og mye lavere enn det den reelt er? Og at jeg dermed bør avvente med å øke dose litium?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er jo en grunn til at den skal tas  etter 12 timer og ikke så sent som du tok den. Så vil tro det blir en feilmåling da. 

Merkelig av fastlegen å ikke forstå det. 

Endret av Glitter
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Glitter skrev (20 minutter siden):

Det er jo en grunn til at den skal tas  etter 12 timer og ikke så sent som du tok den. Så vil tro det blir en feilmåling da. 

Merkelig av fastlegen å ikke forstå det. 

Ja, de gangene jeg har vært innlagt har de vært veldig nøye på dette, så vil tro det.

Ja, det var litt merkelig men til hans forsvar tror jeg han var veldig stresset.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (4 minutter siden):

Ja, de gangene jeg har vært innlagt har de vært veldig nøye på dette, så vil tro det.

Ja, det var litt merkelig men til hans forsvar tror jeg han var veldig stresset.

Du kan skrive e-melding til han hvor du forklarer det til han. Da er han kanskje mindre stresset siden legene pleier lese det utenom åpningstid. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...