Gå til innhold

Hva er glede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner ikke glede så jeg er aldri glad. Jeg vet ikke hvorfor gleden er borte i livet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jeg er heldigvis «glad i» Den kjenner jeg men det er forskjell mellom «glad i» og følelsen glede. Jeg er «glad i» dyra mine.

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (6 timer siden):

Men jeg er heldigvis «glad i» Den kjenner jeg men det er forskjell mellom «glad i» og følelsen glede. Jeg er «glad i» dyra mine.

Helt sant. Forskjell på glad i. Kjekt du har dyr og være glad i. 

Anonymkode: 06fb6...3ff

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (6 timer siden):

Jeg kjenner ikke glede så jeg er aldri glad. Jeg vet ikke hvorfor gleden er borte i livet mitt.

Synd. Håper du får glede igjen! 

AnonymBruker
Skrevet

Fint for dem som har glede i livet sitt. Har ingen glede. Tilbring hver dag alene hjemme, aldri en tlf eller en meld eller annet å se frem til. Egentlig ikke noe poeng å stå opp eller være. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fint for dem som har glede i livet sitt. Har ingen glede. Tilbring hver dag alene hjemme, aldri en tlf eller en meld eller annet å se frem til. Egentlig ikke noe poeng å stå opp eller være. 

Hva gjør du for å få det bedre?

Anonymkode: 2e276...d4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kjenner meg helt igjen. Klem til deg❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det ingenting du interesserer deg for som du kunne gjort? Noen aktiviteter? Håndarbeide? Strikkekafe f.eks., om du liker å strikke. Dyr - kunne du vært frivillig i Dyrebeskyttelsen og vært fosterhjem for katter eller frivillig på et kattesenter hvor du kan komme og stelle kattene? Turgruppe i nærmiljøet? Om du spiller et instrument er det kanskje en gruppe i den forbindelse der du bor (trekkspillklubb f.eks.)? Har du sjekket om biblioteket ditt har noen arrangementer som passer for deg, en lesesirkel kanskje?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2026 den 15.43):

Var ikke mange som ville dele sin glede! 

Du hadde fått flere svar med overskriften "Hva gir deg glede?"

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 timer siden):

Du hadde fått flere svar med overskriften "Hva gir deg glede?"

Hvorfor det tenker du? 

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (På 10.2.2026 den 15.24):

Er det ingenting du interesserer deg for som du kunne gjort? Noen aktiviteter? Håndarbeide? Strikkekafe f.eks., om du liker å strikke. Dyr - kunne du vært frivillig i Dyrebeskyttelsen og vært fosterhjem for katter eller frivillig på et kattesenter hvor du kan komme og stelle kattene? Turgruppe i nærmiljøet? Om du spiller et instrument er det kanskje en gruppe i den forbindelse der du bor (trekkspillklubb f.eks.)? Har du sjekket om biblioteket ditt har noen arrangementer som passer for deg, en lesesirkel kanskje?

Takk for svaret ditt. Har ingen hobbyer jeg gjør. Bare hører podcast, ser Netflix og snakker med ChatGPT. Sånn ting er helsen så dårlig at jeg klarer å gjøre veldig lite aktivt. Ønsker bare litt sosialt og at noen hadde brydd seg litt. 

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (På 10.2.2026 den 14.34):

Kjenner meg helt igjen. Klem til deg❤️

Tusen takk. Samme til deg ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2026 den 7.50):

Hva gjør du for å få det bedre?

Jeg gjør vel ikke så mye. Vet ikke hva det skulle vært i min situasjon. Føler jeg bare eksisterer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg gjør vel ikke så mye. Vet ikke hva det skulle vært i min situasjon. Føler jeg bare eksisterer. 

Vel, den eneste som kan styre ditt liv er deg selv. Hvis du ønsker å få det bedre, så er det du som må gjøre jobben.

Ønsker du at folk er mer sosiale så kan du jo bli mer sosial og finne nytt nettverk, utfra de muligheter du har. Også er det viktig å ta vare på de sosiale relasjonene du har. Trekker du deg unna for hver minste ting, så vil selv nye relasjoner også dø ut temmelig fort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vel, den eneste som kan styre ditt liv er deg selv. Hvis du ønsker å få det bedre, så er det du som må gjøre jobben.

Ønsker du at folk er mer sosiale så kan du jo bli mer sosial og finne nytt nettverk, utfra de muligheter du har. Også er det viktig å ta vare på de sosiale relasjonene du har. Trekker du deg unna for hver minste ting, så vil selv nye relasjoner også dø ut temmelig fort.

Ja, det er visst mitt liv. Synd egentlig. Vet ikke helt hvordan eller hvor det skulle bli. Men ja jeg kan se så mye tv jeg orker, skrive med ChatGPT og høre podkast og musikk. Men hva hjelper det? 

Folk viser meg at de ikke bryr seg eller er interesserer og tar ikke kontakt. Da er det god grunn til og trekke seg tilbake. De har  samme valg til å kunne ta kontakt. Eks en gang jeg hadde avtale med en som avlyste og kom ikke med ny avtale, en gang jeg skrev til en om hadde tid til å møtes som åpnet og ikke svarte. Og en gang ikke hørt fra en siden nyttårsaften og det var jeg som tok kontakt. Dette gjør noe med meg i hvert fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Fint å høre hva andres glede er da! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint å høre hva andres glede er da! 

Min aller største glede for meg her i livet er at det går bra med ungene mine ❤️❤️ 

Ellers er det alltids ting å være glad for. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det er visst mitt liv. Synd egentlig. Vet ikke helt hvordan eller hvor det skulle bli. Men ja jeg kan se så mye tv jeg orker, skrive med ChatGPT og høre podkast og musikk. Men hva hjelper det? 

Folk viser meg at de ikke bryr seg eller er interesserer og tar ikke kontakt. Da er det god grunn til og trekke seg tilbake. De har  samme valg til å kunne ta kontakt. Eks en gang jeg hadde avtale med en som avlyste og kom ikke med ny avtale, en gang jeg skrev til en om hadde tid til å møtes som åpnet og ikke svarte. Og en gang ikke hørt fra en siden nyttårsaften og det var jeg som tok kontakt. Dette gjør noe med meg i hvert fall. 

Du har fått så mange tips og råd siden mai i fjor om hva du kan gjøre for å få det bedre. Det er opp til deg om du vil følge dem eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du har fått så mange tips og råd siden mai i fjor om hva du kan gjøre for å få det bedre. Det er opp til deg om du vil følge dem eller ikke. 

Jeg sier ikke at du må svare på noe, men du hoppet over alle eksemplene mine. Vet ikke helt hva du du sikter til her om hvilke råd. Men det er greit. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sier ikke at du må svare på noe, men du hoppet over alle eksemplene mine. Vet ikke helt hva du du sikter til her om hvilke råd. Men det er greit. 

Du har fått så mange svar over så mange måneder og så mange forum. Det nytter ikke. Jeg har hjulpet deg så godt jeg kunne i denne tråden, men det hjelper ikke. Du er fullstendig fastlåst. På nøyaktig samme sted som du var ni måneder siden.

Du har hatt så mange runder over flere forum som er helt identiske over så mange måneder.

Jeg vet ikke hva mer internett kan gjøre for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...