Gjest bekymret mamma Skrevet 23. april 2002 Skrevet 23. april 2002 Synene hans kommer helt uten forvarsel,muligens en senreaksjon på traumatiske hendelser??Er dette vanlig eller noe urovekkende? 0 Siter
Gjest rota Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Jeg tror nok du må fortelle noe mer om dette så blir det lettere og svare deg. Det er kjedelig å ikke få noe svar, men det var veldig lite du kom med. 0 Siter
gyrken Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Jeg trodde - at når treåringen "ser" ting, så kaller man det fantasi og ikke hallusinasjoner.. 0 Siter
Gjest bekymret mamma Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Jeg trodde - at når treåringen "ser" ting, så kaller man det fantasi og ikke hallusinasjoner.. Husker selv når jeg var liten hvor virkelig disse synene var.Å kalle det fantasi,slik det gjerne gjøres synes jeg er å bagatallisere. 0 Siter
gyrken Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Husker selv når jeg var liten hvor virkelig disse synene var.Å kalle det fantasi,slik det gjerne gjøres synes jeg er å bagatallisere. Da tror jeg vi oppfatter ordet fantasi forskjellig, for jeg mener at for barn kan det være like virkelig som virkeligheten når de fantaserer og "ser" eller "hører" ting. Mener absolutt ikke å bagatellisere. Men forskjellen på fantasi og hallusinasjon for meg, er at fantasi er normalt. Hallusinasjon er ikke normalt, det er sykelig.. 0 Siter
naiv Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Da tror jeg vi oppfatter ordet fantasi forskjellig, for jeg mener at for barn kan det være like virkelig som virkeligheten når de fantaserer og "ser" eller "hører" ting. Mener absolutt ikke å bagatellisere. Men forskjellen på fantasi og hallusinasjon for meg, er at fantasi er normalt. Hallusinasjon er ikke normalt, det er sykelig.. Helt riktig, gyrken. (kutter du ut all røyk uten hjelpemidler?) 0 Siter
gyrken Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Helt riktig, gyrken. (kutter du ut all røyk uten hjelpemidler?) Har noen nikotinplaster som er flere år over datoen, men jeg klistrer dem nå på og prøver å innbille meg at det hjelper litt. :-) Også har vi en pakke snus i kjøleskapet men jeg skal være døden nær før jeg rører den.... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Dette var svært kort fra deg. Hos "vanlige" barn ville jeg kalt det fantasi og ikke vært bekymret. Du antyder traumer. Kan du si noe mer om det? Alvorlige traumer kan i seg selv gi grunnlag for bekymring uavhengig av hallucinasjoner.. 0 Siter
Gjest bekymret mamma Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Dette var svært kort fra deg. Hos "vanlige" barn ville jeg kalt det fantasi og ikke vært bekymret. Du antyder traumer. Kan du si noe mer om det? Alvorlige traumer kan i seg selv gi grunnlag for bekymring uavhengig av hallucinasjoner.. Barnet mitt blir alltid redd,etter synene.Han beskriver dem detaljert,hva han ser(eks.gammel stygg dame).Holder hendene foran øynene sine og vil sitte i fanget mitt minst en havtimes tid etterp.Han skelver og hjertet banker.Dette skjer på alle døgnets tider uavhengig av sted og situasjon. Likevel synes jeg merker at han får hyppigere slike "anfall" i store forsamlinger.Han nekter å spise rett og slett,begynner å kaste ting rundt seg,,trekker seg unna.Helst vil han leke med seg selv.Det kan gå uker i mellom.Første gang opplevde jeg dette for ca. et halvt år siden.Det har vært minst 4-5 slike hendelser som jeg kan huske. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.