Gå til innhold

Adopsjon av stedatter

Anbefalte innlegg

Gjest usikker

Har ei datter på 7 år som jeg har fra et tidligere kortvarig forhold. Barnet kjenner ikke sin biologiske far, men har kun sett ham på bilder. Vi har forøvrig litt kontakt med farmoren hennes, ellers ingen kontakt med hennes pappa. Mannen min som jeg nå har vært gift med i 2 år, har ymtet et ønske om å adoptere dattera mi. Han sier han er glad i henne, og bruker å regne henne som hans barn også. Vi har en felles barn på 3 år. Dattera mi kaller mannen min for pappa. Dermed vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Er det riktig av meg å la ham adoptere barnet mitt? Tro om det da blir urettferdig for hennes biologiske far å oppdage dette, selvom han aldri har brydd seg om henne??? Er MEGET usikker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49924-adopsjon-av-stedatter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jasmilla

Jeg tror ikke din mann kan adoptere datteren din uten samtykke fra biologisk far.

Uten at jeg kjenner familieforholdene deres, var min første tanke når jeg leste dette at biologisk far må informeres. -Også av hensyn til datteren din og hennes forhold til alle dere tre voksne. Etterhvert som hun blir eldre kan hun føle at dere har lurt faren hennes, og det kan igjen slå tilbake på dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49924-adopsjon-av-stedatter/#findComment-194707
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...