AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Sendte inn testen min for ett par dager siden. Skal bli spennende å se om jeg har noen aner jeg ikke vet om. Noen som har tatt det før? Og i såfall fant du noe spennende? Anonymkode: b949d...762 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Everybody skrev (49 minutter siden): Hvilken side/tjeneste brukte du for det? Myheritage Anonymkode: b949d...762 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Den er sikkert fra afrika Anonymkode: bceea...0e5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Nei, jeg ser flere ulemper enn fordeler ved å gi fra meg min DNA-informasjon. 2 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar (endret) Jeg tør ikke, men jeg skulle likt å visst hva slags gener jeg har da. Men jeg har likevel info. Morslekten vet jeg tilbake til 1600-tallet, ikke beveget seg særlig langt. Ser ut til at virkelig ligger i genene å bli på samme sted man vokste opp. At det er mulig å flytte seg så lite…. Ble litt lettet når jeg så pappa sin. Den er jo egentlig bare spredd. Men jeg vet ikke like mye dessverre. Vet bare at oldefar er tysk. Endret 19. februar av UtakknemligDiva 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sendte inn testen min for ett par dager siden. Skal bli spennende å se om jeg har noen aner jeg ikke vet om. Noen som har tatt det før? Og i såfall fant du noe spennende? Anonymkode: b949d...762 Om de slektsbøkene jeg har vært borti i forbindelse med mitt slektstre så er det ikke stort spennende å finne hos meg. Det må være fra flere hundre år tilbake i så fall. Tror ikke jeg bruker penger på akkurat det, men jeg skjønner at folk synes det er spennende. 0 Siter
Everybody Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Det finnes apper nå hvor man tar bilde av trynet sitt også sier den hvor du er fra. Om man kan stole på det vet jeg ikke men. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Ja, men ingen overraskelser. Norsk, svensk og finsk. Men er det noe vits i å sende inn DNA-tester hvis man ikke har slektstre? 0 Siter
Grendel Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Nei, men begge foreldrene mine har det. Mest norsk og litt skotsk kanskje, men det kan visst diskuteres om der gir mening å skille de to Mye av Skottland var tross alt en del av Norge I gode gamle dager. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Grunnen til at jeg tar er fordi jeg har svart hår og brune øyne, mørkebrune til og med. I slekten der det kommer fra er det bare norske navn så lang jeg har kommet (1700 tallet). Jeg sp unordisk ut, i perioder i min ungdom. Selv om jeg har bare norske navn om treet. Jeg vet at svart hår og brune øyne er dominerende. Anonymkode: b949d...762 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Dorthe skrev (10 timer siden): Ja, men ingen overraskelser. Norsk, svensk og finsk. Men er det noe vits i å sende inn DNA-tester hvis man ikke har slektstre? Det dukket opp stadig flere slektninger hos meg fra langt tilbake, men jeg så ikke vitsen med det til slutt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar stjernestøv skrev (3 timer siden): Det dukket opp stadig flere slektninger hos meg fra langt tilbake, men jeg så ikke vitsen med det til slutt. Jeg får stadig opp femenninger og seksmenninger både her og i USA og det er helt uinteressant. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Dorthe skrev (48 minutter siden): Jeg får stadig opp femenninger og seksmenninger både her og i USA og det er helt uinteressant. Ja jeg slettet hele siden og meldte meg ut. 1 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Dorthe skrev (2 timer siden): Jeg får stadig opp femenninger og seksmenninger både her og i USA og det er helt uinteressant. Man kan få opp ukjente slektninger altså? Min far var sjømann og en real sjarmør i sine unge dager, det hadde ikke forbauset meg ett sekund om det hadde dukket opp opptil flere ukjente halvsøsken rundt omkring i verden... 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Lillemus skrev (2 timer siden): Man kan få opp ukjente slektninger altså? Min far var sjømann og en real sjarmør i sine unge dager, det hadde ikke forbauset meg ett sekund om det hadde dukket opp opptil flere ukjente halvsøsken rundt omkring i verden... Hvis du er nysgjerrig på det, så kan du ta en test 😀. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Lillemus skrev (3 timer siden): Man kan få opp ukjente slektninger altså? Min far var sjømann og en real sjarmør i sine unge dager, det hadde ikke forbauset meg ett sekund om det hadde dukket opp opptil flere ukjente halvsøsken rundt omkring i verden... Min far og var sjømann og lurte på det samme, ingen dukket opp men så må de jo være registrert der og da. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Kan man risikere å måtte dele evt arv? Hehe. Anonymkode: b949d...762 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar stjernestøv skrev (18 timer siden): Ja jeg slettet hele siden og meldte meg ut. Ble DNA-informasjonen også slettet? Jeg leste et sted at ved innsending av et slikt skjema, måtte en krysse av et felt med liten skrift for å ikke samtykke til testing av en del sykdommer. Men det er nå 6-7 år siden. Jeg håper praksisen er endret. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.