laban Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar Eva Sofie skrev (2 minutter siden): Ble DNA-informasjonen også slettet? Jeg gjetter på at man må be eksplisitt om det, ikke bare avslutte medlemsskapet eller hva man skal kalle det. Lillemus skrev (16 timer siden): Man kan få opp ukjente slektninger altså? Hvis de har registrert seg, ja selvsagt. Du leste kanskje ikke denne i sin tid? https://www.dagbladet.no/magasinet/arvestoffet/71887880 Artikkelen krever db+ og er fra 2019, men den er et eksempel på et hyggelig resultat. Men som journalisten er inne på - det kan også ende med familiedrama og rabalder. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar Eva Sofie skrev (29 minutter siden): Ble DNA-informasjonen også slettet? Jeg leste et sted at ved innsending av et slikt skjema, måtte en krysse av et felt med liten skrift for å ikke samtykke til testing av en del sykdommer. Men det er nå 6-7 år siden. Jeg håper praksisen er endret. Ja tror alt ble slettet. Det visste jeg ikke om. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar laban skrev (1 time siden): Jeg gjetter på at man må be eksplisitt om det, ikke bare avslutte medlemsskapet eller hva man skal kalle det. Hvis de har registrert seg, ja selvsagt. Du leste kanskje ikke denne i sin tid? https://www.dagbladet.no/magasinet/arvestoffet/71887880 Artikkelen krever db+ og er fra 2019, men den er et eksempel på et hyggelig resultat. Men som journalisten er inne på - det kan også ende med familiedrama og rabalder. Kommer ikke til å ta noen gentest nå i alle fall, men dette var jo en riktig søt solskinnshistorie. 😃 Men som sagt vil jeg bli mer overrasket om det ikke dukker opp et eller flere ukjente halvsøsken enn om det gjør det, om de har registrert seg selvsagt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars For ett frekt selskap myheritage er, nå har de trukket meg 1542 kroner for årsmedlemakap uten å varsle meg om dette. Jeg kjenner mitt slektstre fra før og var kun ute etter dnatest. Har klaget og vil nok få pengene tilbake da jeg har klaget innen fristen. Anonymkode: b949d...762 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 20.2.2026 den 9.44): Grunnen til at jeg tar er fordi jeg har svart hår og brune øyne, mørkebrune til og med. I slekten der det kommer fra er det bare norske navn så lang jeg har kommet (1700 tallet). Jeg sp unordisk ut, i perioder i min ungdom. Selv om jeg har bare norske navn om treet. Jeg vet at svart hår og brune øyne er dominerende. Anonymkode: b949d...762 hvorfor forsvant svart hår fra min slekt da etter mamma sin generasjon? resten ble blonde…jeg lys brun/mørk blond 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): For ett frekt selskap myheritage er, nå har de trukket meg 1542 kroner for årsmedlemakap uten å varsle meg om dette. Jeg kjenner mitt slektstre fra før og var kun ute etter dnatest. Har klaget og vil nok få pengene tilbake da jeg har klaget innen fristen. Anonymkode: b949d...762 Var det en milelang side du skulle lese og så trykke «jeg godtar»? mange bare trykker fordi de ikke gidder å lese, men leser du så ser folk rart på deg. De kritiserer deg da etterpå om du klager på noe fordi du godtok jo tross alt vilkårene. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars (endret) Lillemus skrev (På 20.2.2026 den 15.51): Man kan få opp ukjente slektninger altså? Min far var sjømann og en real sjarmør i sine unge dager, det hadde ikke forbauset meg ett sekund om det hadde dukket opp opptil flere ukjente halvsøsken rundt omkring i verden... Nå vet ikke jeg hvor gamme du er, men du KAN være min søster…………. Og et par søsken til jeg vet eksisterer som ikke er i norge Endret 3. mars av UtakknemligDiva 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars Skrevet 4. mars UtakknemligDiva skrev (7 timer siden): Nå vet ikke jeg hvor gamme du er, men du KAN være min søster…………. Og et par søsken til jeg vet eksisterer som ikke er i norge Nei, du er alt for ung til det. 🙂 0 Siter
påskelilje Skrevet 4. mars Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): For ett frekt selskap myheritage er, nå har de trukket meg 1542 kroner for årsmedlemakap uten å varsle meg om dette. Jeg kjenner mitt slektstre fra før og var kun ute etter dnatest. Har klaget og vil nok få pengene tilbake da jeg har klaget innen fristen. Anonymkode: b949d...762 Jeg ble også trukket uten varsel. Irriterende! Må huske å melde meg ut før neste betaling 😵 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars Skrevet 4. mars påskelilje skrev (3 timer siden): Jeg ble også trukket uten varsel. Irriterende! Må huske å melde meg ut før neste betaling 😵 Ja det må du gjøre, det er jo ganske dyrt. For meg passet det ekstra dårlig denne måneden. Tror jeg må ta av sparepengene om ikke refusjonen kommer fort, for å ha penger til neste utbetaling. Anonymkode: b949d...762 0 Siter
påskelilje Skrevet 5. mars Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 12.20): Ja det må du gjøre, det er jo ganske dyrt. For meg passet det ekstra dårlig denne måneden. Tror jeg må ta av sparepengene om ikke refusjonen kommer fort, for å ha penger til neste utbetaling. Anonymkode: b949d...762 Sjekket nå. Jeg har betalt frem til november 2026. Får bruke abonnementet litt mer aktivt igjen før jeg avslutter da 😊 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mars Skrevet 5. mars påskelilje skrev (På 4.3.2026 den 8.32): Jeg ble også trukket uten varsel. Irriterende! Må huske å melde meg ut før neste betaling 😵 Jeg og og da meldte jeg meg ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.