stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden laban skrev (2 minutter siden): Er det ikke best å la det ligge og fokusere på nåtid og framtid? Som du er inne på, er mange av de som behandlet deg, pensjonert nå, så det er begrenset hva som er mulig å oppklare. Jeg tror (uten å ha noen bevis) at alle som har omfattende, papirbaserte journaler fra tidligere tider, vil kunne finne ting som er unøyaktige eller feil, enten det gjelder historikk i fysisk eller psykisk helse. Det er trolig mye som er forandret mht. både diagnostisering, behandling og journalskriving hvis man går noen tiår tilbake. Jo jeg vil fokusere på nåtid og fremtid som jeg er i kontakt med meg selv, det er lett for psykiatrien å trekke konklusjoner men det betyr ikke at det er rett. Jeg var så dårlig og klarte ikke fungere, det var det jeg trengte hjelp med. Angst bla. Og hva annet vet ikke jeg. Ja mange av de er pensjonert. Ja det er sant og det var ikke alle som ba meg ta ap selv om jeg hadde psykotiske symptomer, de mente det var pga traumer. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Jeg ser hva jeg selv har skrevet og det er ikke noe slurv, hadde en psykotisk klart det? Og alt jeg leste slukte jeg rått og ble livredd men angst har jeg hatt hele livet, og jeg letet etter Gud over alt da jeg vokste opp. Det eneste jeg ikke gikk til var Jehova, fant Gud hjemme på rommet mitt og universet da jeg så ut vinduet mitt opp på himmelen. Det er nok det at jeg fungerte så dårlig som ga meg psykose lidelse, men man kan fungere dårlig uten det og ha sin tro. Tro er ikke sykdom. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (1 time siden): Men gikk til en healer som gjorde meg dårligere, hun tappet meg og overførte sine ting på meg ubevisst. Senere fikk jeg en seriøs healer som tok tak i ting og jeg hadde en åndelig guide og er livredd den er borte nå. Vi skulle jo jobbe sammen med det åndelige, jeg tok medisiner og medisinerte det vekk. Noe føles helt feil her. Jeg tenker at det at du tenker dette er helt normalt er et tegn på at diagnosen er riktig. Men nå er ikke jeg fagperson. Sånn jeg ser det har du to valg. 1: (Omsider) akseptere at diagnosen er riktig, at medisinene gjør deg bedre (men ikke nødvendigvis fullstendig frisk) og lære deg å leve med det uten å ukentlig betvile alt 2: Ta det opp direkte med psykiateren din. Si at du ønsker en ny utredning, argumentér for hvorfor og aksepter beslutningen hans uansett om det blir ny utredning eller ei og uansett om diagnosen står eller blir fjernet. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (3 minutter siden): Tro er ikke sykdom. Tro trenger ikke være sykdom, men det kan være det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at det at du tenker dette er helt normalt er et tegn på at diagnosen er riktig. Men nå er ikke jeg fagperson. Sånn jeg ser det har du to valg. 1: (Omsider) akseptere at diagnosen er riktig, at medisinene gjør deg bedre (men ikke nødvendigvis fullstendig frisk) og lære deg å leve med det uten å ukentlig betvile alt 2: Ta det opp direkte med psykiateren din. Si at du ønsker en ny utredning, argumentér for hvorfor og aksepter beslutningen hans uansett om det blir ny utredning eller ei og uansett om diagnosen står eller blir fjernet. Ok. Jeg går bare på 1 mg nå og er ikke psykotisk. Åja jeg kommer til å ta det opp. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Ikkeanonymnok skrev (5 minutter siden): Tro trenger ikke være sykdom, men det kan være det. Da er vi ikke enige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.