Gå til innhold

Hvor gammel er sengen din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en seng som er 5 år ca. Hvor lenge varer en seng egentlig? 

Anonymkode: 489a4...604

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selve senga kan jo vare veldig lenge, litt avhengig av type. Men det kan jo bli behov for å skifte ut madrassen.

Den senga jeg sover i, er minst 40 år. Han jeg deler den med, kjøpte senga sammen med sin eks. Men madrassene og overmadrassene er langt nyere. 

Lillemus
Skrevet

Jeg regner med du mener madrassen, ikke selve sengen (om dere har det?)? Vi har rammemadrasser med bein og de kjøpte jeg vel for et par-tre år siden. Jensen. Elsker sengen vår! Ifølge AI/google så bør madrassen skiftes etter 8-10 år, jeg har hatt madrasser som har vært mye eldre enn det og like gode. Men skumgummimadrasser som brukes hver natt blir fortere utslitte enn rammemadrasser da. Overmadrassen kan man jo skifte ut oftere om man vil. :) 

Krisebærblomsten
Skrevet

Sengen varer vanligvis i 10–15 år (Google) min seng er ca 5 år. 

Fru2020
Skrevet

Min eks og meg kjøpte for oss skamdyre madrasser da vi kjøpte vår første bolig. Dem hadde vi i 15 år. Da var de klar til å kastes kan du si.

De vi har nå er 4 år og gode som gull. Sengen er 2 år.

emilie321
Skrevet (endret)
Lillemus skrev (3 timer siden):

Jeg regner med du mener madrassen, ikke selve sengen (om dere har det?)? Vi har rammemadrasser med bein og de kjøpte jeg vel for et par-tre år siden. Jensen. Elsker sengen vår! Ifølge AI/google så bør madrassen skiftes etter 8-10 år, jeg har hatt madrasser som har vært mye eldre enn det og like gode. Men skumgummimadrasser som brukes hver natt blir fortere utslitte enn rammemadrasser da. Overmadrassen kan man jo skifte ut oftere om man vil. :) 

Elsker min seng også. Sengen mener jeg er 12år. En Jensen rammemadrass og den er virkelig god. Det er så viktig med god seng.

Endret av emilie321
Lillemus
Skrevet
emilie321 skrev (3 timer siden):

Elsker min seng også. Sengen mener jeg er 12år. En Jensen rammemadrass og den er virkelig god. Det er så viktig med god seng.

God dyne og pute er også viktig. :D 

Glitter
Skrevet

Sengen er snart 10 år, men overmadrassen er under ti år. Den er veldig god. Billig seng fra Jysk, men det gjør ikke noe. :)

Skrevet
Lillemus skrev (9 timer siden):

Ifølge AI/google så bør madrassen skiftes etter 8-10 år, 

Stemmer ikke overens med det selger sa da jeg kjøpte min Jensen kontinentalseng for drøyt 12 år siden. Da sa hun den ville vare i 20 år. (Vi har nyere overmadrass, riktignok.) 

emilie321
Skrevet
Lillemus skrev (2 timer siden):

God dyne og pute er også viktig. :D 

Ja, har en god vinterdyne og en deilig hotellpute, kan ikke få det bedre😁

emilie321
Skrevet
morsan skrev (2 minutter siden):

Stemmer ikke overens med det selger sa da jeg kjøpte min Jensen kontinentalseng for drøyt 12 år siden. Da sa hun den ville vare i 20 år. (Vi har nyere overmadrass, riktignok.) 

Det fikk jeg også beskjed om, men overmadrassen bør skiftes ut før det.  Etter jeg kjøpte min Jensen seng, kommer jeg nok ikke til å ha noe annen type seng. Er veldig fornøyd

påskelilje
Skrevet

Hm.... Vi kjøpte senga da vi laget til det rommet vi har (bygde i 1997, og tok soverommene litt etter litt ettersom familien vokste). Mener å huske at det var i 2002 eller 2003. Mulig vi hadde ei annen seng på det rommet først, men jeg tipper at vi kjøpte den ca 2004-2005. Senga er like god, den. Madrassene har vi byttet én gang.

Mine foreldre bruker senga de kjøpte da de giftet seg i 1969. Madrassene er jo byttet. Skjønner ikke helt hvorfor du mener at ei seng varer i kun 10 år? Det er jo treverk. 

Lillemus
Skrevet
påskelilje skrev (41 minutter siden):

Mine foreldre bruker senga de kjøpte da de giftet seg i 1969. Madrassene er jo byttet. Skjønner ikke helt hvorfor du mener at ei seng varer i kun 10 år? Det er jo treverk. 

Det er nok ikke en seng i den forstand du tenker på, men en rammemadrass ts mener. :) 

Skrevet

Sengen (dvs. rammemadrass-seng) er over 20 år og holder koken noen år til. Det var i sin tid en veldig dyr seng, kostet vel en god månedslønn, så den bør holde en stund. Før det hadde jeg en IKEA rammemadrass, som var betydelig dårligere allerede etter 3-4 år.

Skrevet

Vi har også en Jensen madrass.  Mannen hadde den da han flyttet inne så den er vel ca 14 år og den er helt grei.  Vi har planlagt en ny bredere seng, men har ikke kommet så langt 😉.

stjernestøv
Skrevet

Sengen min er veldig gammel så husker ikke hvor gammel den er, kjøpte ny overmadrass for ikke lenge siden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...