slabbedask Skrevet 5. mars Skrevet 5. mars Drøssevis av soldatmeldinger har kommet inn om overordnede som bruker ekstremistisk, kristen retorikk for å rettferdiggjøre angrepene mot Iran. Over 200 soldater fra 50 ulike avdelinger spredt over minst 30 militære anlegg har reagert på befalets ekstremistiske kristne retorikk når de har beskrevet angrepene mot Iran. En offiser, som taler på vegne av 15 soldater, har fått ordre om at de når som helst aktivt kan bli satt inn i krigshandlingene. Han forteller videre at hans overordnede har oppfordret dem til å si at «alt er en del av Guds guddommelige plan» og at han har henvist til sitater fra Johannes’ åpenbaring. – De vitner om hvordan befalet er euforiske over en bibelsk sanksjonert krig som er det ubestridelige tegnet på at de ytterste tider, slik de beskrives i Det nye testamentet, raskt nærmer seg, forteller MRFF-leder Mikey Weinstein. https://www.nettavisen.no/nyheter/usa-soldater-varsler-om-kristen-ekstremisme/s/5-95-2916798 Så er spørsmålet, skal man tro på dette? Er det bare oppspinn? Hvem vet i disse tider. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mars Skrevet 5. mars slabbedask skrev (11 minutter siden): Drøssevis av soldatmeldinger har kommet inn om overordnede som bruker ekstremistisk, kristen retorikk for å rettferdiggjøre angrepene mot Iran. Over 200 soldater fra 50 ulike avdelinger spredt over minst 30 militære anlegg har reagert på befalets ekstremistiske kristne retorikk når de har beskrevet angrepene mot Iran. En offiser, som taler på vegne av 15 soldater, har fått ordre om at de når som helst aktivt kan bli satt inn i krigshandlingene. Han forteller videre at hans overordnede har oppfordret dem til å si at «alt er en del av Guds guddommelige plan» og at han har henvist til sitater fra Johannes’ åpenbaring. – De vitner om hvordan befalet er euforiske over en bibelsk sanksjonert krig som er det ubestridelige tegnet på at de ytterste tider, slik de beskrives i Det nye testamentet, raskt nærmer seg, forteller MRFF-leder Mikey Weinstein. https://www.nettavisen.no/nyheter/usa-soldater-varsler-om-kristen-ekstremisme/s/5-95-2916798 Så er spørsmålet, skal man tro på dette? Er det bare oppspinn? Hvem vet i disse tider. Ja vi får håpe Jesus kommer tilbake da, det er mange som har ventet leeenge på det. 0 Siter
Grendel Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars stjernestøv skrev (15 timer siden): Ja vi får håpe Jesus kommer tilbake da, det er mange som har ventet leeenge på det. Sånn som jeg husker Bibelen ville ikke Jesus bombet Iran uansett hva. Han var en absolutt pasifist. Han nektet disiplene å sloss mot de romerske soldatene som arrestere ham. (Det spiller mindre rolle om dette strengt tatt skjedde sånn. Poenget er at dette er historiene de første kristne valgte å fortelle). Derfor er jeg litt imponert over at noen klarer å bruke kristendom til å forsvare krig. Det må være anstrengende å leve med kognitiv dissonans på så høyt nivå. Man kan forsvare krig, men ikke med kristendom. 0 Siter
Glitter Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars Grendel skrev (1 minutt siden): Sånn som jeg husker Bibelen ville ikke Jesus bombet Iran uansett hva. Han var en absolutt pasifist. Han nektet disiplene å sloss mot de romerske soldatene som arrestere ham. (Det spiller mindre rolle om dette strengt tatt skjedde sånn. Poenget er at dette er historiene de første kristne valgte å fortelle). Derfor er jeg litt imponert over at noen klarer å bruke kristendom til å forsvare krig. Det må være anstrengende å leve med kognitiv dissonans på så høyt nivå. Man kan forsvare krig, men ikke med kristendom. Er det Trump som forsvarer med kristendom eller er det noen andre som har laget seg en mening og en historie om det? 0 Siter
Grendel Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars Glitter skrev (3 minutter siden): Er det Trump som forsvarer med kristendom eller er det noen andre som har laget seg en mening og en historie om det? Jeg tror det er noen lenger ned i systemet. Saken er at offiserer og befal plutselig bruker den samme ekstreme kristne retorikken. Det kan virke som det er koordinert. 0 Siter
Glitter Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars Grendel skrev (Akkurat nå): Jeg tror det er noen lenger ned i systemet. Saken er at offiserer og befal plutselig bruker den samme ekstreme kristne retorikken. Det kan virke som det er koordinert. Ok såpass. Det er jo ikke bra. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars Grendel skrev (8 minutter siden): Sånn som jeg husker Bibelen ville ikke Jesus bombet Iran uansett hva. Han var en absolutt pasifist. Han nektet disiplene å sloss mot de romerske soldatene som arrestere ham. (Det spiller mindre rolle om dette strengt tatt skjedde sånn. Poenget er at dette er historiene de første kristne valgte å fortelle). Derfor er jeg litt imponert over at noen klarer å bruke kristendom til å forsvare krig. Det må være anstrengende å leve med kognitiv dissonans på så høyt nivå. Man kan forsvare krig, men ikke med kristendom. Ja er enig i det, hellig krig er bullshit og det er mye av det de kristne tror og men må vel akseptere deres tro. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars Det gikk brått opp for meg at ytterliggående kristendom kan brukes til noe positivt. Krig, heller tvilsomt. Men til åpningen av Epstein-filene. Anonymkode: caa36...b57 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. mars Forfatter Skrevet 6. mars 2 hours ago, stjernestøv said: Ja er enig i det, hellig krig er bullshit og det er mye av det de kristne tror og men må vel akseptere deres tro. For en gjeng hyklere. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars slabbedask skrev (6 minutter siden): For en gjeng hyklere. Uff det var da voldsomt 😮 Ja for all del be for Trump. 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. mars Forfatter Skrevet 6. mars 2 minutes ago, stjernestøv said: Uff det var da voldsomt 😮 Ja for all del be for Trump. Dette er Trumps religiøse rådgiver. Hadde ikke så mange trodd på dette hadde det hørt inn under psykiatri. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars slabbedask skrev (3 minutter siden): Dette er Trumps religiøse rådgiver. Hadde ikke så mange trodd på dette hadde det hørt inn under psykiatri. Dette var sykt ja, jeg ble helt forvirret i hodet av å høre på henne 😮 0 Siter
Glitter Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars slabbedask skrev (52 minutter siden): For en gjeng hyklere. Huff det gav meg en dårlig følelse. Hyklere ja. Det er riktig ord. 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. mars Forfatter Skrevet 6. mars 3 hours ago, stjernestøv said: Dette var sykt ja, jeg ble helt forvirret i hodet av å høre på henne 😮 Mer fra koko-kjerringa. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars slabbedask skrev (3 minutter siden): Mer fra koko-kjerringa. Uff ikke god nei 😮 Og det er han med på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars 23 minutes ago, stjernestøv said: Uff ikke god nei 😮 Og det er han med på. Skummelt at det er denne gjengen som styrer USA og har tilgang til den røde knappen. De ønsker WW3. Gud hjelpe oss alle. Anonymkode: 014d9...276 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. mars Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skummelt at det er denne gjengen som styrer USA og har tilgang til den røde knappen. De ønsker WW3. Gud hjelpe oss alle. Anonymkode: 014d9...276 Ja det er veldig skummelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.