Gå til innhold

Konfirmasjon - atter en gang


Gregga

Anbefalte innlegg

Hva er vanlig å gi ti nieser/nevøer?

Er ikke faddere, men har god kontakt.

500,- ? 1000,- ? - Vi diskuterer litt her i heimen, og står litt hardt på hver vår sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

500,- er en kurant sum det, spesielt om man har flere nieser og nevøer. :o)

(men har man råd til å gi 1000,-, blir de vel neppe lei seg for det, heller! ;o) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500,- er en kurant sum det, spesielt om man har flere nieser og nevøer. :o)

(men har man råd til å gi 1000,-, blir de vel neppe lei seg for det, heller! ;o) )

Hei du!:o)

Si meg, du vise! Ville du skille mellom "bare" tantebarn og tante- og fadderbarn?

Habas jente konfirmeres på søndag og vi skal til Haugesund. Det er ikke akkurat gratis. Graver dypt nok i lommeboka for å finne en ledig 500-lapp, som det er. *sukk*

Men nå ser jeg at fryktelig mange ville gitt det dobbelte. Oææh! *Ser matbudsjettet ryke*

Så derfor spør jeg deg, min kloke venn!:o)

Synes du 500 er for lite i denne sammenhengen?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!:o)

Si meg, du vise! Ville du skille mellom "bare" tantebarn og tante- og fadderbarn?

Habas jente konfirmeres på søndag og vi skal til Haugesund. Det er ikke akkurat gratis. Graver dypt nok i lommeboka for å finne en ledig 500-lapp, som det er. *sukk*

Men nå ser jeg at fryktelig mange ville gitt det dobbelte. Oææh! *Ser matbudsjettet ryke*

Så derfor spør jeg deg, min kloke venn!:o)

Synes du 500 er for lite i denne sammenhengen?

*klem*

Hmmm... Nei, det viktigste må vel være at man gir det man kan, mer enn det er jo for mye for dere! Ellers syns jeg vel at fadderbarn bør få litt mer enn de ordinære tantebarna. :o)

Men kan man ikke, så er det jo svært lite å gjøre med det, da... :o)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ga 500,- til en nevø i fjor, mens de andre tante og onklene ga 1000,-. DA følte jeg meg litt !!! flau.Så heretter blir det 1000,- ! (eller en gave? da kan man jo gå ned i sum uten at det merkes så mye).

Ga en fiskestang til mitt fadderbarn (som jeg ikke er i slekt med) til 550,- samme året, mens den andre fadderen ga 1500,-(som heller ikke var i slekt med konfirmanten) Blir aldri riktig dette. Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Nei, det viktigste må vel være at man gir det man kan, mer enn det er jo for mye for dere! Ellers syns jeg vel at fadderbarn bør få litt mer enn de ordinære tantebarna. :o)

Men kan man ikke, så er det jo svært lite å gjøre med det, da... :o)

*klem*

Tradisjonen i denne familien er å gi 1000 kr.. Datteren min fikk 1000 kr med alle tanter og onkler i fjor, og noe litt mer kostbart med fadderene sine som også er tante og onkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...