Gå til innhold

Hvor er ikke du der for den eller de personene i livet ditt? Hvorfor velger du å la vær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er noen så stygg å lar noen stå alene i det tøffeste? 

Om du bryr deg om en person er du der? Om ikke er du verken en god venn eller god familie. 

Anonymkode: 9a163...e45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du bryr deg om en person er du der? Om ikke er du verken en god venn eller god familie. 

Så klart det er jo så klart noen som har ekstremt mange! 

AnonymBruker
Skrevet

Deg igjen? 

Anonymkode: 7c95e...d40

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale at du får deg hjelp, TS. Du virker å være veldig fastlåst i de negative og vonde tankene og kan trenge hjelp til å komme videre og få det bedre.

Anonymkode: 5150d...fee

Glitter
Skrevet

Det blir nok ikke bedre før du ser din rolle i det hele også. Du er like mye ansvarlig til å ta kontakt. Kan hende de tenker det samme. 

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor starter du disse trådene om akkurat samme tema om og om og om igjen? Du har kjørt deg fullstendig fast og som en anonym her også sier - søk hjelp, for du kommer deg tydeligvis ikke ut av dette på egenhånd.

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

I Norge har vi en veldig indivdiualistisk kultur, det er forventet at en skal klare seg selv, og ber en om for mye kan folk gå lei selv om de er i familie etc. Det er en av naturens dilemmaer, er en for sjenerøs blir en utnyttet, er en for lite sjenerøs blir ting veldig vanskelig for mange som leder til samfunnsmessige store problemer. 

Med relativt gode offentlige ytelser mener mange særlig de eldre at det derfor er greit, de tenker at de selv klarte seg selvi sin tid, så da kan du klare deg selv, og hvis ikke får staten fikse det.

Det kan oppleves kaldt og hjerteløst, og det er det jo egentlig det, men når en er vokst opp i en kultur så blir det til ens identitet på et sett, samtidig kan en jo snu på det og si at de som sliter mest i Norge får jo totalt sett mer hjelp enn de som sliter i de fleste andre land. Sliter du i Afrika f.eks får du kanskje bo i "mudhut"-en til foreldrene dine, men du kommer til å være sulten og ungene dine kanskje sulter til døde, det er vanlig i Afrika i 2026.

Verden er ikke rettferdig, men en må gjøre det beste med kortene en blir tildelt. Så får du prøve å være for andre slik du vil at andre skal være for deg, det er ingen garanti for at det skjer, men da har du gjort ditt i det minste.

Anonymkode: ef98b...884

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I Norge har vi en veldig indivdiualistisk kultur, det er forventet at en skal klare seg selv, og ber en om for mye kan folk gå lei selv om de er i familie etc. Det er en av naturens dilemmaer, er en for sjenerøs blir en utnyttet, er en for lite sjenerøs blir ting veldig vanskelig for mange som leder til samfunnsmessige store problemer. 

Med relativt gode offentlige ytelser mener mange særlig de eldre at det derfor er greit, de tenker at de selv klarte seg selvi sin tid, så da kan du klare deg selv, og hvis ikke får staten fikse det.

Det kan oppleves kaldt og hjerteløst, og det er det jo egentlig det, men når en er vokst opp i en kultur så blir det til ens identitet på et sett, samtidig kan en jo snu på det og si at de som sliter mest i Norge får jo totalt sett mer hjelp enn de som sliter i de fleste andre land. Sliter du i Afrika f.eks får du kanskje bo i "mudhut"-en til foreldrene dine, men du kommer til å være sulten og ungene dine kanskje sulter til døde, det er vanlig i Afrika i 2026.

Verden er ikke rettferdig, men en må gjøre det beste med kortene en blir tildelt. Så får du prøve å være for andre slik du vil at andre skal være for deg, det er ingen garanti for at det skjer, men da har du gjort ditt i det minste.

Anonymkode: ef98b...884

Utrolig bra innlegg! Konklusjonen er som jeg ofte sier og har sagt. Man er helt alene. Ingen bryr seg litt om hva som skjer med  meg f.eks. En del har så klart noen der for seg. Det er en grusom og kynisk verden. Er livet verdt noe sånn egentlig? Tvilsomt. 

Og det du sier på slutten er egentlig veldig fint, men så blir spm. hvorfor skal jeg når andre ikke bryr seg litt? Kanskje for å gjøre en forskjell, men er det vits? I denn fucket verden. Hvor kynisme rår. Opplevd mye sånt! 

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke mange som svarte på det jeg spurte om egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lyst å si at det er ikke bare tanker det er hva jeg opplever. Og har ingen å fø hjelp av om det var det. 

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje fordi dette er ørtende tråden du starter om akkurat det samme? Det spiller jo ingen rolle hva du får til svar, du gnager bare på det samme om og om igjen uansett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er nok flere som er litt lei disse trådene du lager. Det er så mange av dem, med de samme spørsmålene og de samme konklusjonene om hvor fæl verden er. Du hører jo ikke etter råd uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (4 timer siden):

Kanskje fordi dette er ørtende tråden du starter om akkurat det samme? Det spiller jo ingen rolle hva du får til svar, du gnager bare på det samme om og om igjen uansett.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi er nok flere som er litt lei disse trådene du lager. Det er så mange av dem, med de samme spørsmålene og de samme konklusjonene om hvor fæl verden er. Du hører jo ikke etter råd uansett. 

Er det så mange? Er ikke bare det samme vel? Jeg står i noe veldig vanskelig og har det utrolig kjipt. Ser ikke hvordan dette skal ende. Og har mistet all livsgnist. Synd at dere ser sånn på meg! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det så mange? Er ikke bare det samme vel? Jeg står i noe veldig vanskelig og har det utrolig kjipt. Ser ikke hvordan dette skal ende. Og har mistet all livsgnist. Synd at dere ser sånn på meg! 

Jo, jeg hører etter råd! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, jeg hører etter råd! 

Bladde her og det var i februar en gang sist. Hva er galt med det? Er det mer at dere ikke vil ha meg her da eller? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jo, jeg hører etter råd! 

Så hvilke råd har du tatt til deg og implementert i livet ditt utfra disse trådene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 23.22):

Det har jeg gjort for å ta vare på meg selv. Fordi vedkommende slet meg ut.

Anonymkode: bfac2...2df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du heller deler litt om hva som er så tøft og vanskelig, kan du muligens få gode råd og støtte om hvordan du kan hjelpe deg selv til å få det bedre. Er nok et mer bærekraftig fokus det, heller enn å forvente at folk rundt deg skal støtte og bidra, når erfaringene dine tilsier at slik det er nå, vil det ikke skje.  

Anonymkode: b8a8c...4f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du heller deler litt om hva som er så tøft og vanskelig, kan du muligens få gode råd og støtte om hvordan du kan hjelpe deg selv til å få det bedre. Er nok et mer bærekraftig fokus det, heller enn å forvente at folk rundt deg skal støtte og bidra, når erfaringene dine tilsier at slik det er nå, vil det ikke skje.  

Anonymkode: b8a8c...4f8

Ja, det har du rett i. Jeg er veldig redd for å dele for mye om akkurat hva og da blir det vel veldig generelle råd. Dette er veldig tøft å stå i alene. Så tenke å hatt noen som bryr seg. Og det er kanskje det tøffeste at jeg har så liten betydning at ikke en sjel i denne verden støtter meg litt når livet mitt knuses! 

AnonymBruker
Skrevet

En venn som bryr seg lar ikke en venn stå alene i en tøff sak. Da er det ihvertfall ikke mye til venn! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...