Gå til innhold

Bør kvinner være unge og freshe for å vise seg på TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga datt jeg nesten av sofaen. En mann la ut et innlegg på facebook der han delte et bilde av en dyktig kvinnelig Midtøsten-korrespondent som nylig var på Dagsrevyen. Mannen okket seg over at hun ikke hadde pyntet seg før hun var på TV. Og dette var ikke det verste: Han fikk mengder av kommentarer fra folk som stort sett var enig med ham, og som overgikk hverandre i respektløs karakteristikk av utseendet hennes, der heks gikk igjen, ellers var det mye fy og fysj og denslags. Hva er det med folk? Og ville de uttalt seg like giftig om dette var en mann?

En og annen kvinne deltok også i ordskiftet på facebook, men mannfolka var i klart flertall. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det snakk om ?

Anonymkode: efd4c...8ff

Skrevet
Babette skrev (1 time siden):

I helga datt jeg nesten av sofaen. En mann la ut et innlegg på facebook der han delte et bilde av en dyktig kvinnelig Midtøsten-korrespondent som nylig var på Dagsrevyen. Mannen okket seg over at hun ikke hadde pyntet seg før hun var på TV. Og dette var ikke det verste: Han fikk mengder av kommentarer fra folk som stort sett var enig med ham, og som overgikk hverandre i respektløs karakteristikk av utseendet hennes, der heks gikk igjen, ellers var det mye fy og fysj og denslags. Hva er det med folk? Og ville de uttalt seg like giftig om dette var en mann?

En og annen kvinne deltok også i ordskiftet på facebook, men mannfolka var i klart flertall. 

Jeg må korrigere meg selv litt. Hun er tidligere korrespondent, nå journalist og forfatter. 

Worrisome_plenty
Skrevet

Nei kvinner må ikke være freske og unge for å vise seg på TV-nyhetene. Flere av ankerne er jo ikke unge lenger, det har jeg aldri sett noen reagere på.

Skrevet
Worrisome_plenty skrev (5 minutter siden):

Nei kvinner må ikke være freske og unge for å vise seg på TV-nyhetene. Flere av ankerne er jo ikke unge lenger, det har jeg aldri sett noen reagere på.

Det stemmer, men de får ordnet hår og sminke før de går på lufta og ser fine ut. Innslaget jeg sikter til, var i en litt annen setting.

Skrevet
Babette skrev (7 minutter siden):

Det stemmer, men de får ordnet hår og sminke før de går på lufta og ser fine ut. Innslaget jeg sikter til, var i en litt annen setting.

Spiller ingen rolle - utrolig nedrig å kommentere sånn. 

Skrevet
Babette skrev (1 time siden):

Og dette var ikke det verste: Han fikk mengder av kommentarer fra folk som stort sett var enig med ham, og som overgikk hverandre i respektløs karakteristikk av utseendet hennes, der heks gikk igjen, ellers var det mye fy og fysj og denslags.

Klart en kvinne er en heks hvis hun ikke er spesielt pen og/eller framstår uten sminke, smykker og nyfrisert hår. For kvinner er det en entydig sammenheng mellom rosverdig utseende og vakkert sinn. Heldigvis er den andre halvdelen av befolkningen unntatt fra denne sammenhengen. I motsatt fall hadde mange dyktige menn som er over sin første ungdom, fått en kort karriere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...