AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Kaller du måltidet midt på dagen "formiddagsmat" eller "lunch"? Her i kommunen har det nærmest utviklet seg til en kulturkrig. Folk står steilt på sitt, og diskusjonene dukker opp overalt - på jobb, i kantina, i familieselskaper og i kommentarfelt. Noen holder hardnakket fast på "formiddagsmat", fordi det tross alt spises før ettermiddagen, og fordi det er det de alltid har sagt. Andre mener det selvfølgelig heter "lunch", eller "lunsj", slik alle gjør nå. Resultatet? Små, men overraskende intense ordkriger. Venn står mot venn, familie mot familie. Det er nesten så man må avklare hvilket ord folk bruker før man inviterer dem på mat midt på dagen. Anonymkode: b612a...119 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Lunsj, helt klart. Formiddagsmat føles helt fremmed å skulle bruke. Hvor i landet er det denne feiden pågår, det slår meg at det kan være noe lokalt? 0 Siter
Ekstra Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars (endret) Jeg vokste opp med formiddagsmat, men sier lunsj selv, og har gjort det i hele min voksne alder. Endret 11. mars av Ekstra 0 Siter
emilie321 Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Er også vokst opp med formiddagsmat, men sier selv lunsj. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Som flere andre er jeg oppvokset med formiddagsmat, men sier lunsj nå. 0 Siter
Ekstra Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Kuriositet: Kom på at min bestemor pleide å si "mellemmat" (mellem = gammel form av mellom) i stedet for formiddagsmat/lunsj 0 Siter
laban Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Lillemus skrev (35 minutter siden): Som flere andre er jeg oppvokset med formiddagsmat, men sier lunsj nå. Det gjelder meg også, stort sett. Særlig i jobbsammenheng bruker vi lunsj. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Bruker begge deler, mest lunch de siste årene. Anonymkode: 8a8dc...546 0 Siter
krøll9 Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Synes at formiddagsmat er noe man spiser hjemme og lunsj er ute eller i profesjonell setting. 0 Siter
påskelilje Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Sa alltid formiddagsmat før, men nå bruker jeg nok lunsj i 80-90 % av gangene jeg sier det - litt mot min vilje. Liker egentlig ordet formiddagsmat veldig godt, så jeg prøver å si det litt aktivt 😄 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Jeg spiser bare brunsj, hopper over frokost. Men jeg spiser kveldsmat pga medisiner som skal taes med mat. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Lunsj. Formiddagsmat høres veldig gammelmodig ut. Har hørt det før. Men det er jaggu lenge siden. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Ekstra skrev (23 timer siden): Kuriositet: Kom på at min bestemor pleide å si "mellemmat" (mellem = gammel form av mellom) i stedet for formiddagsmat/lunsj Mormor og Morfar spiste også mellemat, men det var i firetiden. De spiste middag klokken tolv. 1 Siter
morsan Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Denne tråden minnet meg på at også jeg vokste opp med «formiddagsmat»! Jeg har forlengst gått over til å si «lunsj». 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.