AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kaller du måltidet midt på dagen "formiddagsmat" eller "lunch"? Her i kommunen har det nærmest utviklet seg til en kulturkrig. Folk står steilt på sitt, og diskusjonene dukker opp overalt - på jobb, i kantina, i familieselskaper og i kommentarfelt. Noen holder hardnakket fast på "formiddagsmat", fordi det tross alt spises før ettermiddagen, og fordi det er det de alltid har sagt. Andre mener det selvfølgelig heter "lunch", eller "lunsj", slik alle gjør nå. Resultatet? Små, men overraskende intense ordkriger. Venn står mot venn, familie mot familie. Det er nesten så man må avklare hvilket ord folk bruker før man inviterer dem på mat midt på dagen. Anonymkode: b612a...119 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Lunsj, helt klart. Formiddagsmat føles helt fremmed å skulle bruke. Hvor i landet er det denne feiden pågår, det slår meg at det kan være noe lokalt? 0 Siter
Ekstra Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Jeg vokste opp med formiddagsmat, men sier lunsj selv, og har gjort det i hele min voksne alder. Endret 1 time siden av Ekstra 0 Siter
emilie321 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Er også vokst opp med formiddagsmat, men sier selv lunsj. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden Lunsj. Anonymkode: 3be41...7e3 0 Siter
Lillemus Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Som flere andre er jeg oppvokset med formiddagsmat, men sier lunsj nå. 0 Siter
Ekstra Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden Kuriositet: Kom på at min bestemor pleide å si "mellemmat" (mellem = gammel form av mellom) i stedet for formiddagsmat/lunsj 0 Siter
laban Skrevet 9 minutter siden Skrevet 9 minutter siden Lillemus skrev (35 minutter siden): Som flere andre er jeg oppvokset med formiddagsmat, men sier lunsj nå. Det gjelder meg også, stort sett. Særlig i jobbsammenheng bruker vi lunsj. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.