AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Ungdomskriminaliteten har økt markant siden tiden før pandemien. Politiet melder om stadig yngre gjerningspersoner – og om en utvikling der respekten for autoriteter er blitt svakere. Avsnittsleder Freddy Kørra-Østby har deltatt på utallige oppdrag gjennom sine 20 år i politiet. Likevel mener han at noe har endret seg i det siste. I utsatte områder som Furuset er tilliten til politiet lav. Mange innbyggere frykter represalier og vegrer seg derfor for å melde fra om kriminalitet. https://www.ao.no/freddy-har-jobbet-som-politi-i-20-ar-men-det-han-ser-na-er-nytt-droyt/s/5-128-1273768 Anonymkode: 19927...f5d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Det er ran, seksuallovbrudd, vold, knivstikkinger, skytinger, trusler, bæring av våpen, skadeverk og ikke minst; kriminelle nettverk som rekrutterer barn. I fjor skrev AO at omtrent 40 prosent av ungdomskrim-sakene involverte barn under 15 år. – De vi håndterer nå, er yngre enn noen gang. Og de snakker til politiet på en helt annen måte. De utviser ingen respekt, og det er tydelig at uniform ikke lenger har noen betydning. I tillegg blir vi møtt med et ganske stygt språk. Alle mine kvinnelige kolleger blir kalt horer, sier Kørra-Østby. Anonymkode: 19927...f5d 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars (endret) Hva pokker regner de ( godhetstyrranner type politikere), når de ikke straffer paykopataspirene? Lar de slippe fri slik at de blir enda mer kyniske til de faktisk blir myndige. Jævla SV nisser. Jeg er sikker på at kriminologer og andre ‘fagfolk’ som legger føringen iNorge er over gjennomsnittlig glade i SV og Rødt. Endret 12. mars av Worrisome_plenty 0 Siter
psykedeliker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Politiet melder om stadig yngre gjerningspersoner – og om en utvikling der respekten for autoriteter er blitt svakere. Det er i så fall noe politiet har lagt opp til selv, både med metodebruk og ved å blande seg inn i politikken gjennom mange år. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars 8 hours ago, Worrisome_plenty said: Hva pokker regner de ( godhetstyrranner type politikere), når de ikke straffer paykopataspirene? Lar de slippe fri slik at de blir enda mer kyniske til de faktisk blir myndige. Jævla SV nisser. Jeg er sikker på at kriminologer og andre ‘fagfolk’ som legger føringen iNorge er over gjennomsnittlig glade i SV og Rødt. Her er en annen spinnvill sak: Jan-Einar (55) grep inn da gjeng skulle ta sønnen – nå risikerer han fengsel En dramatisk hendelse ved Kjennerudvannet i Kongsberg i 2024 har nå endt i retten. En 55 år gammel mann er tiltalt for kroppskrenkelse etter at han grep inn i en slåsskamp mellom stesønnen og en innvandrergjeng. Da en gruppe ungdommer kom i konflikt med stesønnen hans og en kamerat, valgte mannen å gripe inn. Under hendelsen slo han en av ungdommene med en jernstang. Nå er han tiltalt for kroppskrenkelse etter straffeloven. Selv hevder han at situasjonen var kaotisk og at han opplevde at ungdommene ble angrepet. – Jeg har en sønn som er livredd for å gå ut, sier Jan-Einar Borgerud Ifølge forklaringer i saken skal politiet ha vært i nærheten da konflikten oppsto. Politiet har forklart at de først måtte bevæpne seg etter melding om at noen i området kunne være bevæpnet med pistol. Meldingen viste seg senere å være feil. For mannen opplevdes situasjonen annerledes. – Jeg ropte på politiet, men de gjorde ikke noe. Det føltes som en evighet, forteller Borgerud. Borgerud selv mener han handlet i nødverge for å stoppe volden. – Jeg gjør alt for å forsvare guttene mine, sier han. Aktor har ifølge opplysninger i saken bedt om 75 dagers fengsel dersom han blir dømt. '' Overrasker meg ikke det minste at politiet – blant alle voldssakene de sitter på – velger å bruke tid nettopp på denne. Og av alle sakene som faktisk blir etterforsket, er det selvfølgelig denne politijuristen mener er verdt å ta videre. Prioriteringene taler vel for seg selv. Anonymkode: 19927...f5d 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her er en annen spinnvill sak: Jan-Einar (55) grep inn da gjeng skulle ta sønnen – nå risikerer han fengsel En dramatisk hendelse ved Kjennerudvannet i Kongsberg i 2024 har nå endt i retten. En 55 år gammel mann er tiltalt for kroppskrenkelse etter at han grep inn i en slåsskamp mellom stesønnen og en innvandrergjeng. Da en gruppe ungdommer kom i konflikt med stesønnen hans og en kamerat, valgte mannen å gripe inn. Under hendelsen slo han en av ungdommene med en jernstang. Nå er han tiltalt for kroppskrenkelse etter straffeloven. Selv hevder han at situasjonen var kaotisk og at han opplevde at ungdommene ble angrepet. – Jeg har en sønn som er livredd for å gå ut, sier Jan-Einar Borgerud Ifølge forklaringer i saken skal politiet ha vært i nærheten da konflikten oppsto. Politiet har forklart at de først måtte bevæpne seg etter melding om at noen i området kunne være bevæpnet med pistol. Meldingen viste seg senere å være feil. For mannen opplevdes situasjonen annerledes. – Jeg ropte på politiet, men de gjorde ikke noe. Det føltes som en evighet, forteller Borgerud. Borgerud selv mener han handlet i nødverge for å stoppe volden. – Jeg gjør alt for å forsvare guttene mine, sier han. Aktor har ifølge opplysninger i saken bedt om 75 dagers fengsel dersom han blir dømt. '' Overrasker meg ikke det minste at politiet – blant alle voldssakene de sitter på – velger å bruke tid nettopp på denne. Og av alle sakene som faktisk blir etterforsket, er det selvfølgelig denne politijuristen mener er verdt å ta videre. Prioriteringene taler vel for seg selv. Anonymkode: 19927...f5d Han kan få strengere straff enn han som hadde flere hundre forbrytelser på ‘samvittigheten’,og tente på en buss, hvor en dame døde, og flere andre fikk brannskader og traumer. Det er til å spy av. Endret 12. mars av Worrisome_plenty 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.