Gå til innhold

Hva er rett?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hva om det er livet mitt som har gjort og gjør meg syk, ting som har skjedd og skjer? Betyr det at jeg ikke har schizoaffektiv? Og de skrev jo depressiv type så jeg en plass, hva med oppturene mine? Ser ikke noe til dem nå og da er det vel depressiv, føler det er noe med meg hver dag. Ikke mange gode dager, det er vel bare sånn det er. Jeg er jo ikke dødssyk som jeg vet om men det er litt seigpining. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og livshendelser og stress kan jo spille inn? Har hatt mye stress i livet, må ta det opp med vernepleieren. Hun kommer jo neste uke, må bare få svar. Av og til føler jeg meg gal, psykotiske føler seg ikke gal? Det er noe med hjernen min og det kjenner jeg godt og det sprer seg til kroppen, det har det gjort før og. Svak kropp. 

Skrevet

Er redd for å gå i oppløsning. Jeg fløt i sengen i går og det var massivt lys i rommet, hjernen var kræsja. 

Skrevet (endret)

Diagnosen schizoaffektiv er satt ut fra symptomene dine. Ikke ut fra årsak, opplevelser i livet, stress, eller hvorvidt du noen ganger føler deg gal.

Du tviler vel ikke på at du har vært psykotisk? Eller at du gjentatte ganger har hatt god effekt av antipsykotika på psykosesymptomene?

Stress og vonde opplevelser kan imidlertid bidra til at man utvikler en psykoselidelse.

Edit: Jeg synes du skal ta opp disse nyeste symptomene dine med vernepleieren. 

Endret av Sokk
Skrevet
Sokk skrev (4 minutter siden):

Diagnosen schizoaffektiv er satt ut fra symptomene dine. Ikke ut fra årsak, opplevelser i livet, stress, eller hvorvidt du noen ganger føler deg gal.

Du tviler vel ikke på at du har vært psykotisk? Eller at du gjentatte ganger har hatt god effekt av antipsykotika på psykosesymptomene?

Stress og vonde opplevelser kan imidlertid bidra til at man utvikler en psykoselidelse.

Edit: Jeg synes du skal ta opp disse nyeste symptomene dine med vernepleieren. 

Jo har hatt effekt av ap men som du sier kan psykoselidelse komme av stress og vonde opplevelser, fantasien og en annen dimensjon var min flukt i barndommen. Hadde jeg schizoaffektiv da? Det var jo min verden og min beskyttelse. Noen jeg har gått til mente jo nettopp det at det kom fra traumer, først senere kom schizofreni og schizoaffektiv inn i bildet. 

Jo kan det men det er gamle symptomer, det er opplevelser jeg får. 

Skrevet (endret)

Schizotyp fikk jeg tidligere så tror det stemmer best, det er jo personligheten. Altså hvis man først skal kalle det noe i psykiatrien. 

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...