Gå til innhold

Venninne det er tungt å være sammen med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (48 minutter siden):

Det handler ikke om å "velge hverandre vekk", men å la profesjonelle ta seg av robusthetsopplæringen når man ikke har kompetansen til å gjøre det selv.

Nå misforstår du meg. Jeg mener at man blir mer robust som menneske av å takle og tåle at de man er glad i har problemer. Man trenger ikke kompetanse for å bry seg om. Hvis alle sier "sorry, jeg har nok med meg selv, omsorg og støtte får profesjonelle ta seg av, blir det ikke mye til samfunn igjen. 

Anonymkode: 98c96...509

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man trenger ikke kompetanse for å bry seg om.

Nei, men man trenger kunnskap for å lære seg selv og hverandre robusthet, det er ikke noe som kommer av seg selv i enhver situasjon. I vårt institusjonaliserte og sektoriserte samfunn er det profesjonene i helsevesenet som er satt til å forvalte den kunnskapen, det er i utgangspunktet noe lekfolk ikke er pliktig til å sette seg inn i. Noen lærer det likevel gjennom oppveksten og/eller på egen hånd, men de er unntakene, ikke regelen.

I andre land og kulturer er denne kunnskapsforvaltningsbalansen langs stat/borger aksen selvfølgelig annerledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...