Gå til innhold

Hvordan kan en AI-modus i Google vite hvor jeg bor, selv om jeg aldri har oppgitt det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å la en profesjonell utføre dette, da huden rundt øynene er sensitiv. Siden du bor i Oslo, finnes det flere salonger som tilbyr permanent makeup og bryn styling, men sørg for å spørre etter elektrolyse for en 100% permanent løsning på uønsket hårvekst.

Hvordan kan en AI-modus i Google vite hvor jeg bor, selv om jeg aldri har oppgitt det?

Anonymkode: 6a75b...117

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Letteste er jo å spørre AIen selv.

Anonymkode: 46200...0a8

AnonymBruker
Skrevet
Som en AI henter jeg ikke informasjon om deg på egen hånd, men jeg får tilgang til visse opplysninger gjennom systemene du bruker for å snakke med meg. Her er de fire vanligste årsakene til at jeg kan vite hvor du befinner deg:
  • IP-adressen din: Dette er den vanligste metoden. Enheten din har en unik adresse på nettet som fungerer som et digitalt postnummer og avslører ofte hvilken by eller region du surfer fra.
  • Google-kontoen din: Hvis du er logget inn, kan jeg ha tilgang til adresser du selv har lagret, slik som «Hjem» eller «Jobb» i Google Maps.
  • Posisjonstjenester: Hvis du bruker en app eller nettleser, har du kanskje gitt tillatelse til at tjenesten kan se posisjonen din via GPS eller Wi-Fi-signaler.
  • Bildeanalyse: Hvis du har lastet opp et bilde, kan AI-modeller analysere bakgrunnen for å kjenne igjen landemerker, arkitektur eller vegetasjon og slik regne ut hvor du er. 

Slik begrenser du hva jeg vet
Du kan styre dette ved å justere innstillingene dine:
  1. Slett lagrede adresser: Gå inn i Google Maps og fjern lagrede steder under «Lagret».
  2. Skru av posisjonsdeling: Endre tillatelsene for nettleseren eller appen i enhetens systeminnstillinger.
  3. Administrer aktivitet: Du kan se og slette informasjonen Google lagrer om deg på siden for Min aktivitet.

Spurte og fikk svar
    TS

Anonymkode: 6a75b...117

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...