Gå til innhold

Forby røyking på offentlige steder


Gjest anti-røykerne

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er bedre å være en happy røyker enn en dritsur, overdrivende ikke-røyker som klager hele tiden =)

Jeg er en happy ikke-røyker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    10

  • Cmoo

    9

  • Goliath

    6

  • leila

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Himmel og hav,carma,er det opp til deg hva som er tåplige argumenter eller ikke for folk som ikke røyker?

Hvem døde og gjorde deg til sjef her inne?

Kan du lese? *lære bort litt*

Vet du hva "etter min mening" betyr? Og, ja, det ER opp til meg hva mine meninger er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er en uting!

Slik jeg ser på det er et kun prostituerte, arbeidsløse alenemødre og narkomane som røyker.

Mennesker med dannelse røyker ikke, de er ikke interesert i å bli forbundet med slike tapere.

Min kjære svigerfar er hverken prostituert eller alenemor, derimot har han bygget opp et foretak fra bunn av og kan årlig innhente utbytte/lønn på i overkant av millionen. Han har et anerkjent navn i bransjen, er vel(ut)dannet, hyggelig og intelligent.

Og han røyker under vifta på kjøkkenet når barnebarna er på besøk. Så sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav,carma,er det opp til deg hva som er tåplige argumenter eller ikke for folk som ikke røyker?

Hvem døde og gjorde deg til sjef her inne?

Himmel og hav,;ariobros,er det opp til deg hva som er tåplige argumenter eller ikke for folk som ikke liker hunder? Hvem døde og gjorde deg til sjef her inne?

ps: det er flere her som burde ta en titt på seg selv i speilet, og da er det ikke carma jeg mener....

Lattermild hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarioBros

Himmel og hav,;ariobros,er det opp til deg hva som er tåplige argumenter eller ikke for folk som ikke liker hunder? Hvem døde og gjorde deg til sjef her inne?

ps: det er flere her som burde ta en titt på seg selv i speilet, og da er det ikke carma jeg mener....

Lattermild hilsen fra

Nei,for carma er bare sååååå søt og snill og kan si hva hun vil uten reaksjoner mens andre ikke kan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Min kjære svigerfar er hverken prostituert eller alenemor, derimot har han bygget opp et foretak fra bunn av og kan årlig innhente utbytte/lønn på i overkant av millionen. Han har et anerkjent navn i bransjen, er vel(ut)dannet, hyggelig og intelligent.

Og han røyker under vifta på kjøkkenet når barnebarna er på besøk. Så sorry...

Han er nok utro mot kona, merk deg mine ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en happy ikke-røyker :-)

Så hyggelig =)

Jeg rettet innlegget mitt mot den som skrev hovedinnlegget, og som ikke virket like happy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkert

Hehehe.. Dwezuz Kwaist....

Jeg trodde det holdt å skrive nederst at det var ironi, men jeg skjønner jo at jeg skulle skrevet det i parantes etter hver setning for at sånne som du også skulle skjønne det.

Poenget mitt er ikke at det der er mine meninger, cluet var å påpeke "anti-røykerne"s (etter min mening) tåpelige argumenter i et litt annet lys. Ikke tema for diskusjon.

Hei.

Har lest flere av dine innlegg her carma, og må si jeg blir sjokkert når jeg leser noen av de svarene du kommer med.

Det virker nesten som om du gjør sport i å argumentere mot folk som har den samme oppfatning som deg om ting.Til tider viser du en enorm medfølelse ovenfor folk,mens andre ganger er du arrogant og spottende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,for carma er bare sååååå søt og snill og kan si hva hun vil uten reaksjoner mens andre ikke kan det?

Poenget er jo at du skriver at hun ikke kan si hva hun vil og fremsette sine egne meninger, mens det er helt tydelig at du selv mener at du (og Tarro) skal kunne gjøre det.

Carma viste hvor dumt hun syntes innlegget til "anti-røykerne" var, og hun ironiserte det ved å vise til et like dumt eksempel. I tillegg skrev hun også at hennes eksemple var ironi.

Det er mulig at et par av dere bør slå opp i ordboken på ordet Ironi, hvis dere ikke forstår hva det betyr?

Carma har heller ikke sagt at dere ikke skal kunne komme med deres egen meninger, men hun synes det er for drøyt at dere skal bestemme hva hun kan si.

Så du skyter deg selv litt i foten - hvis du skjønner hva jeg mener?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bibliotek her i byen ligger i samme hus som en eller annen sosial-utdanning (!). Inngangene til bygget er stort sett tilstoppet av røykere halve dagen.

Har hendt ofte at bibliotekkunder har ringt og beklaget at de ikke kan komme inn på biblioteket da de er sterkt allergiske! Det har til og med hendt at de har fått levere og låne bøker via vinduet fordi de ikke kunne gå døren uten å få astmaanfall.

Men bryr røykerne seg om det? Njet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt innlegg:

Nå er det vel snart på tide at røyking blir totaltforbudt på offentlige plasser! Skal folk røyke,får de gjøre det hjemme hos seg selv. Ikke på restauranter,puber,barer,gata osv. Det er jo umulig å gå inn i f.eks kjøpesentre uten å måtte passere en flokk med mennesker som står og damper. Røyklukta setter seg i klærne,sneiper flyter,håret stinker som om man har stått på hodet nede i ett askebeger. Dessuten,røyking er skadelig.Ikke baree for røykerene-de får feie for egen dør,men,trenger de å skade oss andre med dampingen sin? Gule fingre,dårlig ånde,røyklukt i klær,hår og omgivelser.

Nei,spar oss for slik forurensning. Røyk hjemme hos dere selv.La oss andre i fred!

Mitt innlegg:

Nå er det vel snart på tide at hunder blir totaltforbudt på offentlige plasser! Skal folk gå med hund, får de gjøre det hjemme hos seg selv. Ikke på restauranter, puber, barer ,gata osv. Det er jo umulig å gå inn i f.eks kjøpesentre uten å måtte passere en flokk med snerrende hunder som står bindt fast der. Bikkjelukta setter seg i klærne, pelsen fyker, hendene stinker som om man har kledd på seg bikkjeskinn hansker. Dessuten, hunder er skadelig. Ikke bare for eierne - de får feie for egen dør,men, trenger de å skade oss andre med bikkjene sine? Allergi, astma-anfall, bikkjelukt i klær, hår og omgivelser.

Nei, spar oss for slike plager. Hold bikkja hjemme hos dere selv. La oss andre i fred!

Og så til dere som ikke skjønte det:

Ja, dette var ironi.

*LOL*

Klarer du ett om sure mennesker også? *Håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har lest flere av dine innlegg her carma, og må si jeg blir sjokkert når jeg leser noen av de svarene du kommer med.

Det virker nesten som om du gjør sport i å argumentere mot folk som har den samme oppfatning som deg om ting.Til tider viser du en enorm medfølelse ovenfor folk,mens andre ganger er du arrogant og spottende.

"Det virker nesten som om du gjør sport i å argumentere mot folk som har den samme oppfatning som deg om ting."

.....?

Og utenom det, så er jeg et menneske. Jeg har medfølende sider, jeg har provoserende sider, jeg har humoristiske sider, jeg har irriterende sider, jeg har gode sider og dårlige sider. Som ethvert annet menneske.

Men spottende, det er jeg ikke.

Dersom innskriveren misforstod denne spøken så beklager jeg, men jeg har ikke fått noen klager fra vedkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er nok utro mot kona, merk deg mine ord!

Ja ; og jeg som røyker er selvsagt utro mot mannen min!!

( siden jeg ikke er narkoman , alenemor eller prostutiert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har lest flere av dine innlegg her carma, og må si jeg blir sjokkert når jeg leser noen av de svarene du kommer med.

Det virker nesten som om du gjør sport i å argumentere mot folk som har den samme oppfatning som deg om ting.Til tider viser du en enorm medfølelse ovenfor folk,mens andre ganger er du arrogant og spottende.

Hvis du blir sjokkert av dette, så bør du ikke ta deg en tur ut i den virkelige verden......

Hva i alle dager er det å bli sjokkert av i carmas innlegg?

Skal du bli "sjokkert" av noe her, så må det være den intolleranse og kontrollfikserte holdningen til "anti-røykerne" som startet tråden her.....:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det virker nesten som om du gjør sport i å argumentere mot folk som har den samme oppfatning som deg om ting."

.....?

Og utenom det, så er jeg et menneske. Jeg har medfølende sider, jeg har provoserende sider, jeg har humoristiske sider, jeg har irriterende sider, jeg har gode sider og dårlige sider. Som ethvert annet menneske.

Men spottende, det er jeg ikke.

Dersom innskriveren misforstod denne spøken så beklager jeg, men jeg har ikke fått noen klager fra vedkomne.

Det er visst noen her som har nervene langt utenpå kroppen carma.

Tro ikke du skal bry deg så mye om dem:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I R O N I

Poenget er jo at du skriver at hun ikke kan si hva hun vil og fremsette sine egne meninger, mens det er helt tydelig at du selv mener at du (og Tarro) skal kunne gjøre det.

Carma viste hvor dumt hun syntes innlegget til "anti-røykerne" var, og hun ironiserte det ved å vise til et like dumt eksempel. I tillegg skrev hun også at hennes eksemple var ironi.

Det er mulig at et par av dere bør slå opp i ordboken på ordet Ironi, hvis dere ikke forstår hva det betyr?

Carma har heller ikke sagt at dere ikke skal kunne komme med deres egen meninger, men hun synes det er for drøyt at dere skal bestemme hva hun kan si.

Så du skyter deg selv litt i foten - hvis du skjønner hva jeg mener?

Mvh

Ironi (af græsk «eironeia»). Betegnelse for måde at være og især tale på, hvorved man giver udtryk for ét betydningsindhold, samtidig med at det fremgår, at det er det modsatte betydningsindhold der tilsigtes. Bemærkningen «Nydeligt vejr» sagt i silende regn, er ironisk - dvs. den betyder: «Dette er ikke et nydeligt vejr». Ironi i denne forstand kalder på smil og latter. Det forudsætter, at ironien holder sig indenfor venlighedens område. For der findes også bidende og skærende ironi. Sokratisk ironi henviser til Sokrates' samtalekunst i Platons dialoger: Sokrates taler som om, han ved mindre end han gør. Romantisk ironi refererer til, at personen indtager en legende holdning til sine dybeste følelser.

Speaking in such a way as to imply the contrary of what one says, often for the purpose of derision, mockery, or jest.

Irony of one word, often derisively through patent contradiction. Also, a synonym for paralipsis (Quintilian).

Stating and drawing attention to something in the very act of pretending to pass it over. A kind of irony.

A figure in which one turns things over to one's hearers, either pathetically, ironically, or in such a way as to suggest a proof of something without having to state it.

Epitrope often takes the form of granting permission (hence its Latin name, permissio), submitting something for consideration, or simply referring to the abilities of the audience to supply the meaning that the speaker passes over (hence Puttenham's term, figure of reference). Epitrope can be either biting in its irony, or flattering in its deference.

A specific form of epitrope is the (apparent) admission of what is wrong in order to carry our point.

Use of mockery, verbal taunts, or bitter irony.

A mock given with an accompanying gesture, such as a scornful countenance.

Other figures of irony:

antiphrasis

Irony of one word, often derisively through patent contradiction.

paralipsis

Stating and drawing attention to something in the very act of pretending to pass it over.

epitrope

A figure in which one turns things over to one's hearers, either ironically, or in such a way as to suggest a proof of something without having to state it.

sarcasmus

Use of mockery or verbal taunts.

mycterismus

Noe mer du lura på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst noen her som har nervene langt utenpå kroppen carma.

Tro ikke du skal bry deg så mye om dem:-)

Mvh

Takker så mye! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...