Gå til innhold

Forby røyking på offentlige steder


Gjest anti-røykerne

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Ditt innlegg:

Nå er det vel snart på tide at røyking blir totaltforbudt på offentlige plasser! Skal folk røyke,får de gjøre det hjemme hos seg selv. Ikke på restauranter,puber,barer,gata osv. Det er jo umulig å gå inn i f.eks kjøpesentre uten å måtte passere en flokk med mennesker som står og damper. Røyklukta setter seg i klærne,sneiper flyter,håret stinker som om man har stått på hodet nede i ett askebeger. Dessuten,røyking er skadelig.Ikke baree for røykerene-de får feie for egen dør,men,trenger de å skade oss andre med dampingen sin? Gule fingre,dårlig ånde,røyklukt i klær,hår og omgivelser.

Nei,spar oss for slik forurensning. Røyk hjemme hos dere selv.La oss andre i fred!

Mitt innlegg:

Nå er det vel snart på tide at hunder blir totaltforbudt på offentlige plasser! Skal folk gå med hund, får de gjøre det hjemme hos seg selv. Ikke på restauranter, puber, barer ,gata osv. Det er jo umulig å gå inn i f.eks kjøpesentre uten å måtte passere en flokk med snerrende hunder som står bindt fast der. Bikkjelukta setter seg i klærne, pelsen fyker, hendene stinker som om man har kledd på seg bikkjeskinn hansker. Dessuten, hunder er skadelig. Ikke bare for eierne - de får feie for egen dør,men, trenger de å skade oss andre med bikkjene sine? Allergi, astma-anfall, bikkjelukt i klær, hår og omgivelser.

Nei, spar oss for slike plager. Hold bikkja hjemme hos dere selv. La oss andre i fred!

Og så til dere som ikke skjønte det:

Ja, dette var ironi.

Kjære Carma, før du prøver deg på ironi er det best at du tar et lite kurs i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    10

  • Cmoo

    9

  • Goliath

    6

  • leila

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ironi (af græsk «eironeia»). Betegnelse for måde at være og især tale på, hvorved man giver udtryk for ét betydningsindhold, samtidig med at det fremgår, at det er det modsatte betydningsindhold der tilsigtes. Bemærkningen «Nydeligt vejr» sagt i silende regn, er ironisk - dvs. den betyder: «Dette er ikke et nydeligt vejr». Ironi i denne forstand kalder på smil og latter. Det forudsætter, at ironien holder sig indenfor venlighedens område. For der findes også bidende og skærende ironi. Sokratisk ironi henviser til Sokrates' samtalekunst i Platons dialoger: Sokrates taler som om, han ved mindre end han gør. Romantisk ironi refererer til, at personen indtager en legende holdning til sine dybeste følelser.

Speaking in such a way as to imply the contrary of what one says, often for the purpose of derision, mockery, or jest.

Irony of one word, often derisively through patent contradiction. Also, a synonym for paralipsis (Quintilian).

Stating and drawing attention to something in the very act of pretending to pass it over. A kind of irony.

A figure in which one turns things over to one's hearers, either pathetically, ironically, or in such a way as to suggest a proof of something without having to state it.

Epitrope often takes the form of granting permission (hence its Latin name, permissio), submitting something for consideration, or simply referring to the abilities of the audience to supply the meaning that the speaker passes over (hence Puttenham's term, figure of reference). Epitrope can be either biting in its irony, or flattering in its deference.

A specific form of epitrope is the (apparent) admission of what is wrong in order to carry our point.

Use of mockery, verbal taunts, or bitter irony.

A mock given with an accompanying gesture, such as a scornful countenance.

Other figures of irony:

antiphrasis

Irony of one word, often derisively through patent contradiction.

paralipsis

Stating and drawing attention to something in the very act of pretending to pass it over.

epitrope

A figure in which one turns things over to one's hearers, either ironically, or in such a way as to suggest a proof of something without having to state it.

sarcasmus

Use of mockery or verbal taunts.

mycterismus

Noe mer du lura på?

Ja, jeg gjør. Bruker du hurtigtaster eller mus og menylinje når du kopierer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Ja ; og jeg som røyker er selvsagt utro mot mannen min!!

( siden jeg ikke er narkoman , alenemor eller prostutiert)

Eller du tilhører den skittne arbeiderklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Poenget er jo at du skriver at hun ikke kan si hva hun vil og fremsette sine egne meninger, mens det er helt tydelig at du selv mener at du (og Tarro) skal kunne gjøre det.

Carma viste hvor dumt hun syntes innlegget til "anti-røykerne" var, og hun ironiserte det ved å vise til et like dumt eksempel. I tillegg skrev hun også at hennes eksemple var ironi.

Det er mulig at et par av dere bør slå opp i ordboken på ordet Ironi, hvis dere ikke forstår hva det betyr?

Carma har heller ikke sagt at dere ikke skal kunne komme med deres egen meninger, men hun synes det er for drøyt at dere skal bestemme hva hun kan si.

Så du skyter deg selv litt i foten - hvis du skjønner hva jeg mener?

Mvh

Typisk DOLnedrer, klikker seg sammen mot den lille kritikken de får. Tåler ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I R O N I

Ja, jeg gjør. Bruker du hurtigtaster eller mus og menylinje når du kopierer?

Æ bruke klipp og lim metoden, inga hurtigtaster.

No' mer da eller kan jeg gå hjem og legge meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gjør. Bruker du hurtigtaster eller mus og menylinje når du kopierer?

Eller hva med høyreklikking? Sterkt undervurdert, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Bra uttalelse...

Ehh..jeg kjenner både leger og advokater som røyker!!

Jeg kjenne til og med en sykepleier som røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Carma, før du prøver deg på ironi er det best at du tar et lite kurs i det.

Kanskje du skulle ta et norskkurs først....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk DOLnedrer, klikker seg sammen mot den lille kritikken de får. Tåler ingenting!

Det er deg selv du nok en gang omtaler forstår jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Forby pølser. Jeg kan ikke fordra å se på tykke mennesker som eter seg ennå feitere og utsetter oss skattebetalere for økte utgifter. "

Ikke så pent sagt!!!!!!!!!

Det er ikke alle som er feite pga at de spiser mye vet du!

Innlegget mitt var selvsagt satt litt på spissen for å vise hva som skjer hvis alle dømmer hverandre i alt vi gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Stramme parfymer på gamle damer og desperate unggutter.

- Hvitløk i sin helhet.

- Matlaging i hjemmet med åpent vindu som kan forpeste nabolaget.

- Svettelukt. Gi bot til dem som ikke bruker deodorant.

- Dårlig ånde. Bot til dem som ikke pusser tennene tre ganger for dagen.

---------

Dette gjaldt lukt. Skal man snakke om helse:

- Forby pølser. Jeg kan ikke fordra å se på tykke mennesker som eter seg ennå feitere og utsetter oss skattebetalere for økte utgifter.

- Alkohol! Er drittlei av å betale for andres hærverk og helsemessige alkoholskader.

- Mangel på trim. For en god helse må man kunne kreve at alle går i helsestudio minst tre ganger i uken. Hvis ikke - bøtelegging!

------------------

Det er det tåpeligste innlegget jeg har sett på lenge. Det er forskjell på å forby røyking for faktisk er skadelig for omgivelsene, og å forby pølsespising (og alt det andre du nevnte) som ikke gjelder andre enn deg selv. Røykere har stort sett svært liten forståelse for at noen faktisk får dagen sin ødelagt pga hodepine og kvalme når de må oppholde seg rundt røykere. Greit nok at du vil dø av lungekreft, men det vil ikke jeg! Hvis en mann er aggressiv og oppfører seg voldelig mot sine medmennesker er det ikke ofrene som skal flytte på seg, det er mannen som blir satt i fengsel. Det samme burde gjelde røykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det tåpeligste innlegget jeg har sett på lenge. Det er forskjell på å forby røyking for faktisk er skadelig for omgivelsene, og å forby pølsespising (og alt det andre du nevnte) som ikke gjelder andre enn deg selv. Røykere har stort sett svært liten forståelse for at noen faktisk får dagen sin ødelagt pga hodepine og kvalme når de må oppholde seg rundt røykere. Greit nok at du vil dø av lungekreft, men det vil ikke jeg! Hvis en mann er aggressiv og oppfører seg voldelig mot sine medmennesker er det ikke ofrene som skal flytte på seg, det er mannen som blir satt i fengsel. Det samme burde gjelde røykere.

Hahahhahahhahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt innlegg:

Nå er det vel snart på tide at røyking blir totaltforbudt på offentlige plasser! Skal folk røyke,får de gjøre det hjemme hos seg selv. Ikke på restauranter,puber,barer,gata osv. Det er jo umulig å gå inn i f.eks kjøpesentre uten å måtte passere en flokk med mennesker som står og damper. Røyklukta setter seg i klærne,sneiper flyter,håret stinker som om man har stått på hodet nede i ett askebeger. Dessuten,røyking er skadelig.Ikke baree for røykerene-de får feie for egen dør,men,trenger de å skade oss andre med dampingen sin? Gule fingre,dårlig ånde,røyklukt i klær,hår og omgivelser.

Nei,spar oss for slik forurensning. Røyk hjemme hos dere selv.La oss andre i fred!

Mitt innlegg:

Nå er det vel snart på tide at hunder blir totaltforbudt på offentlige plasser! Skal folk gå med hund, får de gjøre det hjemme hos seg selv. Ikke på restauranter, puber, barer ,gata osv. Det er jo umulig å gå inn i f.eks kjøpesentre uten å måtte passere en flokk med snerrende hunder som står bindt fast der. Bikkjelukta setter seg i klærne, pelsen fyker, hendene stinker som om man har kledd på seg bikkjeskinn hansker. Dessuten, hunder er skadelig. Ikke bare for eierne - de får feie for egen dør,men, trenger de å skade oss andre med bikkjene sine? Allergi, astma-anfall, bikkjelukt i klær, hår og omgivelser.

Nei, spar oss for slike plager. Hold bikkja hjemme hos dere selv. La oss andre i fred!

Og så til dere som ikke skjønte det:

Ja, dette var ironi.

Hehe Du glemte å nevne hundemøkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tosk?

Du er bra patetisk,carma?

Les innlegget ditt selv.

Nå får du pokker meg skjerpe deg her, "Tarro" - klarer du ikke å diskutere uten å slenge med kjeften på den måten så gjør du alle en stor tjeneste om du holder k**ft. Du vet - det er bedre å holde kjeft og la folk tro du er idiot enn å åpne kjeften og fjerne all tvil :-)

"............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det tåpeligste innlegget jeg har sett på lenge. Det er forskjell på å forby røyking for faktisk er skadelig for omgivelsene, og å forby pølsespising (og alt det andre du nevnte) som ikke gjelder andre enn deg selv. Røykere har stort sett svært liten forståelse for at noen faktisk får dagen sin ødelagt pga hodepine og kvalme når de må oppholde seg rundt røykere. Greit nok at du vil dø av lungekreft, men det vil ikke jeg! Hvis en mann er aggressiv og oppfører seg voldelig mot sine medmennesker er det ikke ofrene som skal flytte på seg, det er mannen som blir satt i fengsel. Det samme burde gjelde røykere.

Det er her du tar feil!

For det første er det ikke bare røykere som ødelegger for seg selv ved å være usunn. Den berømte pølsespiseren, og andre usunne mennesker som spiser masse fet mat og ikke trener, har masse sykefravær som går ut over sunne mennesker som faktisk går på jobb, i tillegg til at de bidrar til økte forsikringspremier og skatter pga dårlig helse. Ved å ikke ta vare på seg selv lar de dette gå ut over samfunnet, på samme måte som røykerne.

(Forøvrig har jeg ikke sagt at jeg er røyker, man trenger ikke være det for å reagere på hovedinnlegget)

For det andre får jeg hodepine og kvalmefornemmelser hver gang jeg blir tvunget til å dele buss-sete med en overparfymert gammel dame. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...