Kompasset Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hei! Jeg har vært i behandling hos psykologspesialist hos DPS i mer enn to år, men opplever fortsatt ikke emosjonell støtte, trygghet og validering av min person. Jeg har satt pris på å bli utfordret, men syntes det er vel krevende at det stilles spørsmålstegn ved alt. Det har også blitt mye verbal ordkrig i timene, altså krangler om hvem som har sagt hva og hvorfor. I tillegg har jeg opplevd tillitsbrudd ved to anledninger som det har tatt lang tid for terapeuten å se, og dernest beklage til en viss grad. Jeg har vært i mangeårig behandling hos psykiater tidligere uten å ha opplevd noe lignende. På den annen side merker jeg at ting skjer med meg. Spørsmålet er om det er på grunn av terapien eller egen prosess/livsfase. Sannsynligvis en kombinasjon. Når jeg likevel vurderer å bytte terapeut, er det fordi terapien fortsatt oppleves som mer nedbrytende enn oppbyggende. Jeg har ved et par anledninger tatt opp mitt ønske om å bytte behandler, men terapeuten har hver gang uttrykt at vi ikke bør gi oss nå når vi befinner oss midt i kjernen av problemstillingene mine. Jeg lar meg forlede og vi fortsetter, til tvilen bygger seg opp nytt ... En av mange tema i terapi-rommet har vært min manglende evne til å ta gode valg for meg selv. Heller ikke her vet jeg hva som er best for meg. Hva tenker dere; bør jeg bytte terapeut, eller fortsette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kompasset skrev (3 minutter siden): Hei! Jeg har vært i behandling hos psykologspesialist hos DPS i mer enn to år, men opplever fortsatt ikke emosjonell støtte, trygghet og validering av min person. Jeg har satt pris på å bli utfordret, men syntes det er vel krevende at det stilles spørsmålstegn ved alt. Det har også blitt mye verbal ordkrig i timene, altså krangler om hvem som har sagt hva og hvorfor. I tillegg har jeg opplevd tillitsbrudd ved to anledninger som det har tatt lang tid for terapeuten å se, og dernest beklage til en viss grad. Jeg har vært i mangeårig behandling hos psykiater tidligere uten å ha opplevd noe lignende. På den annen side merker jeg at ting skjer med meg. Spørsmålet er om det er på grunn av terapien eller egen prosess/livsfase. Sannsynligvis en kombinasjon. Når jeg likevel vurderer å bytte terapeut, er det fordi terapien fortsatt oppleves som mer nedbrytende enn oppbyggende. Jeg har ved et par anledninger tatt opp mitt ønske om å bytte behandler, men terapeuten har hver gang uttrykt at vi ikke bør gi oss nå når vi befinner oss midt i kjernen av problemstillingene mine. Jeg lar meg forlede og vi fortsetter, til tvilen bygger seg opp nytt ... En av mange tema i terapi-rommet har vært min manglende evne til å ta gode valg for meg selv. Heller ikke her vet jeg hva som er best for meg. Hva tenker dere; bør jeg bytte terapeut, eller fortsette? Jeg hadde glatt byttet. For meg er det viktigste å oppleve emosjonell støtte, trygghet og validering. Lytt til magefølelsen din. Anonymkode: 48d79...ad8 0 Siter
XbellaX Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Jeg lurer på om dette kan handle om at veien mot å få det litt bedre i hverdagen ikke innebærer den formen for hjelp du hadde forespeilet deg, eller har mest lyst på. Jeg hadde blitt værende. Men, jeg hadde tatt en metasamtale med behandleren, altså en samtale om samtalen mellom dere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.