Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En mann på 40 år og to barnsfar som døde etter han satt fast med jakken sin i ei rulletrapp i U.S.A. Mannen døde av kveling på sykehuset noen dager ette på. Ingen hjalp denne stakkars mannen som låg der fastklemt i rulletrappen. Overvåkingskamera viser folk går bare forbi han i begynnelsen. Oppe og nede står det stopp knapp som kunne ha stanset trappen mulig mannen kunne ha overlevd. Vis dette ha skjedd i Norge, hadde vi løpt til får å hjelpe? 

Endret av Sakura
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig trist! Nok et eksempel på at ingen bryr seg om andre enn seg selv. 

Anonymkode: 9ff7e...e82

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å tro at forbipasserende ikke forsto alvoret. At de muligens trodde det var en ruset person som snart ville komme seg på beina for egen maskin eller noe sånt. Det er jo uansett fint å strekke ut en hånd og hjelpe - og i dette tilfellet fått stoppet rulletrappen- men det forutsetter at man fanger opp situasjonen. I storbyer spesielt, opparbeider mange seg et beskyttende filter, for å skjerme seg for ubehag og inntrykk. 

Anonymkode: 9c9e4...931

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg velger å tro at forbipasserende ikke forsto alvoret. At de muligens trodde det var en ruset person som snart ville komme seg på beina for egen maskin eller noe sånt. Det er jo uansett fint å strekke ut en hånd og hjelpe - og i dette tilfellet fått stoppet rulletrappen- men det forutsetter at man fanger opp situasjonen. I storbyer spesielt, opparbeider mange seg et beskyttende filter, for å skjerme seg for ubehag og inntrykk. 

Anonymkode: 9c9e4...931

Jeg og tenke mulig de trodde dette var en rusmisbruker eller hjemløs mann som låg der og sov. Mulig de var redde og usikre på hva de skulle gjøre, mulig de var påvirket av noe stoffer. Da kan en leveren i sin egen verden. 

Skrevet (endret)

FORLATT: Brødrene på tre og fem år skal ha blitt forlatt i skogen av moren😢dette skjedde i Portugal denne uken. Med litt ekstra klær, mat og vann i ryggsekken ble to franske gutter funnet gråtende aleine langs veien i Portugal. Dere kan lese mer i Dagbladet om denne saken. 

Endret av Sakura
AnonymBruker
Skrevet
Sakura skrev (6 minutter siden):

FORLATT: Brødrene på tre og fem år skal ha blitt forlatt i skogen av moren😢dette skjedde i Portugal denne uken. Med litt ekstra klær, mat og vann i ryggsekken ble to franske gutter funnet gråtende aleine langs veien i Portugal. Dere kan lese mer i Dagbladet om denne saken. 

Så utrolig trist! Hvem gjør sånt? 

AnonymBruker
Skrevet
Sakura skrev (På 17.5.2026 den 16.46):

En mann på 40 år og to barnsfar som døde etter han satt fast med jakken sin i ei rulletrapp i U.S.A. Mannen døde av kveling på sykehuset noen dager ette på. Ingen hjalp denne stakkars mannen som låg der fastklemt i rulletrappen. Overvåkingskamera viser folk går bare forbi han i begynnelsen. Oppe og nede står det stopp knapp som kunne ha stanset trappen mulig mannen kunne ha overlevd. Vis dette ha skjedd i Norge, hadde vi løpt til får å hjelpe? 

Kjempe trist! Jeg tenker også hvor skremmende fort det kan skje? Er det å farlig å lett å bli klemt i en rulletrapp må de forby disse rulletrappene! Tenk barn som daglig går i disse? 😩 Barn selv som bruker de. 

Anonymkode: 1a2bc...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så utrolig trist! Hvem gjør sånt? 

Jeg har tenk så mye på disse to Franske guttene😢kom ikke fram om de var på ferie eller bodde i Portugal. Det betyr nå ikke så mye heller. Tenk å gjøre noe slik med sine to barn! heldigvis fikk de hjelp tilslutt❤️mora må aldri få omsorgsretten får de igjen!  

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kjempe trist! Jeg tenker også hvor skremmende fort det kan skje? Er det å farlig å lett å bli klemt i en rulletrapp må de forby disse rulletrappene! Tenk barn som daglig går i disse? 😩 Barn selv som bruker de. 

Anonymkode: 1a2bc...121

Ja, jeg bruker aldri rulletrapper tar heisen på kjøpesenter. Dette kunne ha skjedd med barn og alle folk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg falt ned en rulletrapp på Oslo City da jeg var liten. Jeg tror det var noe med lissa på skoen som satte seg fast. Jeg husker ikke noe av det, jeg skadet meg ikke, men det var visst ganske dramatisk. Jeg sjekker alltid lissene på skoene mine før jeg går i rulletrapper. 

Anonymkode: 783a6...cd3

AnonymBruker
Skrevet
On 5/17/2026 at 4:46 PM, Sakura said:

Det er derfor jeg har prøvde å fortelle nordmenn at kultur betyr noe. Men nordmenn nekter å tro at kultur betyr noe. Dvs, dette er garantert fremtiden i Norge også, fordi NRK/VG/eksperter alle forteller nordmenn at kultur ikke betyr noe, for alt er berikende og flott, så ingenting iverksettes for å forhindre at norsk kultur blir som den i USA. Ønsker du å bevare norsk kultur er du nok rasist (og dum), det er eneste mulige forklaring, mener ekspertene, som så indoktrinerer folket til å tro dette.

Anonymkode: 3f500...01c

Skrevet

Ang. de to guttene: Leste at de var kidnappet av mor og stefar. 

At de ble sluppet fri med mat, vann og ekstra tøy på et sted hvor de ville bli funnet, er derfor det beste som kunne skje i en ellers tragisk situasjon. 

Det er mange eksempler på at foreldre som kidnapper egne barn dreper dem fremfor å gi dem tilbake til omsorgspersoner. 

Nicklusheletida
Skrevet
Sakura skrev (På 22.5.2026 den 17.03):

Ja, jeg bruker aldri rulletrapper tar heisen på kjøpesenter. Dette kunne ha skjedd med barn og alle folk. 

Jeg har også blitt litt nervøs når jeg skal ned en rulletrapp. Jeg følger med på om det kommer noen med koffert bak meg. Dette fordi det kom en koffert av den harde sorten i full fart nedover mot meg. Jeg hadde kjempeflaks da den så vidt sneiet borti meg og fortsatte nedover. Jeg tror det hadde gått fryktelig galt om jeg hadde blitt truffet. 

Skrevet
E7H7 skrev (8 timer siden):

Ang. de to guttene: Leste at de var kidnappet av mor og stefar. 

At de ble sluppet fri med mat, vann og ekstra tøy på et sted hvor de ville bli funnet, er derfor det beste som kunne skje i en ellers tragisk situasjon. 

Det er mange eksempler på at foreldre som kidnapper egne barn dreper dem fremfor å gi dem tilbake til omsorgspersoner. 

Huff a megen hadde de kidnappet de😢godt de fikk hjelp disse to barna tilslutt. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (46 minutter siden):

Jeg har også blitt litt nervøs når jeg skal ned en rulletrapp. Jeg følger med på om det kommer noen med koffert bak meg. Dette fordi det kom en koffert av den harde sorten i full fart nedover mot meg. Jeg hadde kjempeflaks da den så vidt sneiet borti meg og fortsatte nedover. Jeg tror det hadde gått fryktelig galt om jeg hadde blitt truffet. 

Da må du følge på kofferter godt det gikk bra med deg, liker best de rulletrappene vi står på🙂ikke de med trappetrinn har holdt på stupe ned fra øverste trinn en gang. 

Skrevet

En to år gammel gutt har vært savnet i Sverige siden klokka 10 søndag morgen. Det er iverksatt et omfattende søk. 

Skrevet
Sakura skrev (7 timer siden):

En to år gammel gutt har vært savnet i Sverige siden klokka 10 søndag morgen. Det er iverksatt et omfattende søk. 

Gutten er funnet i live❤️ 

Skrevet

Fransk Gutt (12) funnet død ved elv – håndkle rundt halsen. Politiet har startet drapsetterforskning etter det grusomme funnet i Rennes søndag. 😢 

Skrevet (endret)
Sakura skrev (24 minutter siden):

Fransk Gutt (12) funnet død ved elv – håndkle rundt halsen. Politiet har startet drapsetterforskning etter det grusomme funnet i Rennes søndag. 😢 

Jeg tenkte selvdrap når jeg leste overskrifta Tv2 nyheter😢ikke ifølge fransk politi her snakker vi om drap. 

Endret av Sakura
Skrevet
Sakura skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte selvdrap når jeg leste overskrifta Tv2 nyheter😢ikke ifølge fransk politi her snakker vi om mulig et drap. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...