Gå til innhold

Er det tendens til at det er de faglig dyktigste psykologene og psykiaterne som åpner privat praksis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At de nesten uansett vil få betalende pasienter/klienter?

Anonymkode: d750d...6c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det tror jeg ikke.

Anonymkode: 7eca8...0b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei. Det tror jeg ikke.

Anonymkode: 7eca8...0b9

Jeg bare ser for meg at de kan" velge og vrake" pasientgruppe osv. Men det finnes kanskje ikke arbeidsledige leger og psykologer i dag? Om enn ikke selvvalgt.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At de nesten uansett vil få betalende pasienter/klienter?

Tror de er litt mer avhengig av et bra rykte enn de som jobber offentlig. Om ingen er fornøyd blir jo ingen å gå til den private. Og når man ikke betaler å blir sendt til f. eks DPS så får jo de nye pasienter gang på gang uansett. Uten å ha alt for mye erfaring med det private så virker de noe flinkere ja. De som har gått til DPS for angst og depresjoner f. eks har gjerne gått der over lang tid uten bedring mens de som går privat blir fort mye bedre og virker å være mer "varig". Kan også ha noe med at når man betaler selv er motivasjonen får å bli friskere høyere.

Endret av Ftss

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...