Gå til innhold

Er dette " uvirkelighetsfølelse"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette hender til meg noen ganger og skal gjøre forsøk på å beskrive det. 

Var hos en lege forleden dag. Legen prater og pratet og når han begynte å si masse ting jeg vet fra før koblet hjernen min av. Så ble jeg sittende der og stirre på han, der han eksisterte i tid og rom, uten å kunne klart definere noe lenger. Altså jeg begynte å føle meg på avstand liksom langt borte fra han selv om han var bare en halvmeter fra meg. Begynte å synes det var vanskelig å få tak i det han sa og måtte konsentrere meg eksta for dette, han beveget seg og laget lyder, som var ord jeg var ment å forstå , i tid og rom. Begynte å lure på om han var ekte, eller ikke ..om han faktisk var der.var hologram ..

Altså det hender ikke rent sjelden at jeg på denne måten " ikke er helt tilstede" . Skjer ofte når jeg begynner å kjede meg eller får angst. 

Det er ubehagelig, fordi jeg syns det er vanskelig å komme tilbake igjen, være mer tilstede, den følelsen av å være fjern er vanskelig å riste av seg. Dessuten veldig upraktisk når hjernen velger å koble av og jeg får ikke med meg ting. 

Anonymkode: fe23d...7f8

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Var hos en lege forleden dag. Legen prater og pratet og når han begynte å si masse ting jeg vet fra før koblet hjernen min av. Så ble jeg sittende der og stirre på han, der han eksisterte i tid og rom, uten å kunne klart definere noe lenger. Altså jeg begynte å føle meg på avstand liksom langt borte fra han selv om han var bare en halvmeter fra meg. Begynte å synes det var vanskelig å få tak i det han sa og måtte konsentrere meg eksta for dette, han beveget seg og laget lyder, som var ord jeg var ment å forstå , i tid og rom. Begynte å lure på om han var ekte, eller ikke ..om han faktisk var der.var hologram ..

Altså det hender ikke rent sjelden at jeg på denne måten " ikke er helt tilstede" . Skjer ofte når jeg begynner å kjede meg eller får angst. 

Det er ubehagelig, fordi jeg syns det er vanskelig å komme tilbake igjen, være mer tilstede, den følelsen av å være fjern er vanskelig å riste av seg. Dessuten veldig upraktisk når hjernen velger å koble av og jeg får ikke med meg ting. 

Minner meg om det jeg kan oppleve, er der men er ikke tilstede men går på autopilot på en måte. Vet ikke hva det er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva det er, men opplever en del av akkurat det samme i terapi eller i andre stressende situasjoner. Jeg føler meg helt tilstede, men får ikke tak i det den andre sier og den blir på en måte fjernere for meg. Men jeg er veldig våken og tilstede, det bare krever så mye konsentrasjon å følge med at det kan svi i hjernen etterpå av forsøket. 

I ettertid, altså ikke der og da, kan jeg ha et mentalt visuelt bilde som ikke stemmer med situasjonen, for eksempel at jeg har sittet på en annen stol et annet sted i rommet enn det jeg vet at jeg faktisk gjorde når jeg tenker meg om. 

Anonymkode: d5c7f...3c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke hva det er, men opplever en del av akkurat det samme i terapi eller i andre stressende situasjoner. Jeg føler meg helt tilstede, men får ikke tak i det den andre sier og den blir på en måte fjernere for meg. Men jeg er veldig våken og tilstede, det bare krever så mye konsentrasjon å følge med at det kan svi i hjernen etterpå av forsøket. 

I ettertid, altså ikke der og da, kan jeg ha et mentalt visuelt bilde som ikke stemmer med situasjonen, for eksempel at jeg har sittet på en annen stol et annet sted i rommet enn det jeg vet at jeg faktisk gjorde når jeg tenker meg om. 

Anonymkode: d5c7f...3c4

Ja jeg har ikke opplevd, eller har ikke kunnskap om jeg husker situasjonen feil. Noen ganger føles det i disse situasjoner at den andre snakker veldig fort. Og i denne hos legen ble det på en måte ironisk, fordi han forklarte til meg at store deler av hjernen virker til å fungere normalt ettersom jeg klarte testene..men der står jeg og stirrer på ham og føler han er fjernt borte/ uekte som en pappfigur. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt normalt med angst dette du beskriver. Angsten er bare slik den påvirker alt er en ondskapsfull sykdom.  

Endret av Sakura

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...