Gå til innhold

21/2mnd gammel jente-sprutende gurp


lkd

Anbefalte innlegg

Min datter pleier å gurpe sprutende opp alt hun har spist hvis hun drikker opp hele flaske(måltid) på en gang. Jeg pleier å mate henne 1/2, venter til hun gurper, og lar hun drikke opp resten. Men idet siste blir hun sint hvis jeg avbryter.

Jeg leste i et eller annet blad der det sier at hvis barnet gurper sprutende opp (brekning) bør man kontakter lege. Jeg hadde tatt opp dette med lege da vi var inne for 2mnd-kontroll, men hun sa at barnet utvikler (veier) normalt så vi ikke burde bekymre. Da matet jag datteren min 2 ganger pr måltid. Nå vil hun drikke opp alt på engang, så gurper hun opp igjen. Vet ikke om jeg bør komme til lege.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter som jeg forstår så mater du henne både med flaske og pupp.. Jeg har ammet 3 av mine barn fullt og 1 barn med flaske. Har hatt en del problemer med sprut gulping på spesielt første og siste barn. Ved amme barn fikk jeg et tips om å ikke spise eller drikke melkeprodukter selv, det hjalp.. Når det kommer til flaskebarn er det veldig viktig å la barnet rape minst en gang midt i måltidet, uansett sinne... Du kan og gå til innkjøp av spesial flasker, som slipper luft til mens de drikker, da kan du slippe sprutgulping. Det er for mye luft og evt det å drikke for fort som gjør at de sprutgulper. MEN så lenge barnet ditt vokser som det skal trenger du ikke å bekymre deg..... Håper jeg har vært til litt hjelp.. Lykke til!!! PS: De pleier å bli bedre til eldre de blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære ikd.

Ved uvanlig mye gulping eller at gulpingen har økt bør du ta kontakt med helsesøster som kan se på et måltid for å vurdere om det bør undersøkes av lege. Det kan være flere årsaker som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...