Gå til innhold

Selvskading-legehjelp/NHD

Anbefalte innlegg

Jeg skader meg selv ved å skjære meg med et barberblad. Jeg skjærer meg som regel ikke så dypt, men det hender og det kan skje.

Jeg pleier å lappe sammen sårene med strips og plaster.

1.Men når MÅ jeg gå til lege? Er det liksom greit å lappe sammen selv, selv om kuttet er ned til benet og blør veldig? Eller er det bedre å sy da?

Nesten ingen som vet om dette og jeg synes ikke det er så gøy å gå til legen med et sånt sår... Føler meg dum.

2.Hvis jeg kutter meg for dypt på hendene sånn at jeg treffer en "farlig" nerve, merker jeg det med en gang da? Har hørt om de som har mistet kraften i hånda etter langvarig selvskading... Er faren over hvis hånden er like bra rett etterpå?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50321-selvskading-legehjelpnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Forslag

Jeg forstår ikke hvorfor du kutter deg for så å sjekke senere hvor farlig det er.

Hvorfor ikke finne på andre måter å skade deg på enn å kutte deg, hvis du absolutt må ha det så vondt ??

Sykehus og legevakt er _drittlei_ av å få inn folk som kutter seg med vilje. Tenk på ressursene som brukes for å lappe sammen deg, de kunne blitt brukt til noe mer fornuftig og til folk som virkelig trenger hjelp for ting de ikke har påført seg selv.

Legene er pålagt å vise deg omsorg når du kommer inn på legevakta.. Sykepleierne også. Dersom du kutter deg for å få denne omsorgen synes jeg det er en gal måte å prøve å få den på. Legene har sett det meste av død og fordervelse og ting som er eklere enn det. Når du neste gang kommer inn på et legesenter med kutt må du tenke på at legen er opplært til å si "huffameg...nemmen...har du kuttet deg du dah.... dakars... ! ;-( " De synes ikke synd i deg for det.

Prøv heller andre måter å få folk til å se deg på.

Må du absolutt føle smerte finnes det andre metoder som ikke vises og som ikke pålegger sykehus og legevakt utgifter til bandasjer ol. samt at en stakkars lege må opp fra sofaen sin om natta bare fordi du har påført deg smerte/kutt av egen fri vilje.

Jeg forstår ikke hvorfor du kutter deg for så å sjekke senere hvor farlig det er.

Hvorfor ikke finne på andre måter å skade deg på enn å kutte deg, hvis du absolutt må ha det så vondt ??

Sykehus og legevakt er _drittlei_ av å få inn folk som kutter seg med vilje. Tenk på ressursene som brukes for å lappe sammen deg, de kunne blitt brukt til noe mer fornuftig og til folk som virkelig trenger hjelp for ting de ikke har påført seg selv.

Legene er pålagt å vise deg omsorg når du kommer inn på legevakta.. Sykepleierne også. Dersom du kutter deg for å få denne omsorgen synes jeg det er en gal måte å prøve å få den på. Legene har sett det meste av død og fordervelse og ting som er eklere enn det. Når du neste gang kommer inn på et legesenter med kutt må du tenke på at legen er opplært til å si "huffameg...nemmen...har du kuttet deg du dah.... dakars... ! ;-( " De synes ikke synd i deg for det.

Prøv heller andre måter å få folk til å se deg på.

Må du absolutt føle smerte finnes det andre metoder som ikke vises og som ikke pålegger sykehus og legevakt utgifter til bandasjer ol. samt at en stakkars lege må opp fra sofaen sin om natta bare fordi du har påført deg smerte/kutt av egen fri vilje.

neste gang du kommer med råd.. så ber jeg deg sette deg litt mer inn i hva du gir råd om.

MVH

neste gang du kommer med råd.. så ber jeg deg sette deg litt mer inn i hva du gir råd om.

MVH

Jeg gidder ikke engang å kommentere det du sier, Forslag. Jeg sier bare takk til deg, thinkerbell, for at du forstår. Det er visst ikke så mange som gjør det... :( *klem*

Jeg gidder ikke engang å kommentere det du sier, Forslag. Jeg sier bare takk til deg, thinkerbell, for at du forstår. Det er visst ikke så mange som gjør det... :( *klem*

jeg forstår deg... og det er det mange her inne som gjør.. ikke glem det!

fortsett å skriv du her inne du...

*varm klem*

Annonse

jeg forstår deg... og det er det mange her inne som gjør.. ikke glem det!

fortsett å skriv du her inne du...

*varm klem*

Jeg har ikke vært så mange ganger på legevakt grunnet selvskading, men de få gangene jeg har vært der har det ikke vært sånn som Forslag skriver det! Tror nok de der skjønner at psykiske sykdommer er like ille som rent fysiske.

Forslag, jeg synes du burde skjerpe deg, ikke skriv sånn!

Adriana, som bella sier er vi mange av oss, jeg håper du har noen som støtter deg... Ønsker deg lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...