Gå til innhold

Psykopat, igjen

Anbefalte innlegg

Gjest glimmer
Skrevet

Jeg spurte for en stund siden her om det finnes noen kjent behandling for psykopater. Jeg fikk da beskjed om at det gjør det ikke. Grunnen til min interesse er at faren min er psykopat, har nettopp avsluttet sitt andre ekteskap og ikke har noen andre enn oss barna nå. Han har ingen nære venner, slik som kanskje typisk er for denne personlighetsforstyrrelsen, om det kalles det.

Egentlig burde vi nok distansere oss fra han og ta hensyn til oss selv, men slikt er jo ikke lett når man er så uendelig glad i noen og kun vil det beste for de.

Det jeg lurer på nå er... Disse psykopatiske tendensene blir verre når han drikker, noe han gjør ganske ofte (er nok alkoholiker). Hvordan skal vi få han til å slutte å drikke? Det er vanskelig, da han selv ser det slik at han ikke har noen feil og alkoholen ikke er noe problem.

Hvordan går vi fram? Vil det hjelpe å true med å kutte kontakten, eller vil dette bare overbevise han om at ingen er til å stole på?

Jeg vet jo nå at terapi ikke vil hjelpe han. Finnes det eventuelt medisiner? Kan familieterapi hjelpe oss å få et forhold til han som vi kan leve med?

Håper på svar, da dette er en veldig vond og vanskelig situasjon for oss.

Gjest anonym
Skrevet

Det nytter ikke å hjelpe noen som ikke innser at de trenger hjelp !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...