Gå til innhold

Lei meg i dag og ønsker tilbakemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, alt er min feil til at tråden ble som den ble. 

Skjønner også at det er ikke vits for meg å spørre noen om de har lyst å være med meg for det vil de ikke. 

Ja, jeg vet at jeg jeg her håpløs og ubetydelig! 

Anonymkode: 40b89...b72

Hvis du leser igjennom tråden er det faktisk du som omtaler deg selv mest negativt og nedsettende.  Ingen har sagt du er håpløs og ubetydelig, det er det du som gjør. Du velger og trykke deg selv ned. Noe vi ikke kan gjøre noe med. Samme hva vi skriver finner du noe som du tar som kritikk og blir såret.

Anonymkode: 44f0d...4ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2026 den 19.21):

Har hatt ganske fint vær. Har en dag vært å badet. Var deilig i sjøen. Kjenner en som jeg nå har spurt 3 ganger om har lyst å være med. Hver gang takket nei, men puttet på blir med en annen gang. Men ikke svart ja eller spurt meg. Veldig sårt og vondt da. Hvorfor vil ikke vedkommende og hvorfor si blir med en annen gang? Det er jo ikke sant. Nå har jeg sluttet å spørrre. 

Sommer på sitt verste/beste. Fint vær og folk er med venners famile, fint vær, bader, griller og reiser. Og nyter livet! 

Hei! :)

Vet ikke om dette er den tilbakemeldingen du ønsker deg, men har du undersøkt om kommunen har lavterskeltilbud eller åpne aktiviteter du kan være med på? Så klart det er ensomt og sårt når man har få venner. Jeg har selv venner jeg ikke har sett i hele sommer fordi de har vært opptatt med familie og ferieplaner. For min del er det veldig forståelig at det er slik, jeg tar det ikke personlig. Hvis det er en liten trøst, så er det mange som er ensomme om sommeren. Du er ikke den eneste som synes sommeren er vanskelig.

Prøv å være snill mot deg selv, ikke ha for høye forventninger og prøve å skape gode sommerdager for deg selv, enten alene, eller ved å forsøke å finne ut om det er noe i nærområdet du kan delta på i lag med andre. Hvis du liker å gå tur og friluftsliv, kan kanskje DNT være noe? Det er litt avhengig av hvor man bor, men det finnes som regel muligheter hvis man leter. Det er kanskje ikke alt som er helt optimalt, men hva er egentlig alternativet?

AnonymBruker
Skrevet
Martine skrev (På 22.7.2026 den 21.14):

Hei! :)

Vet ikke om dette er den tilbakemeldingen du ønsker deg, men har du undersøkt om kommunen har lavterskeltilbud eller åpne aktiviteter du kan være med på? Så klart det er ensomt og sårt når man har få venner. Jeg har selv venner jeg ikke har sett i hele sommer fordi de har vært opptatt med familie og ferieplaner. For min del er det veldig forståelig at det er slik, jeg tar det ikke personlig. Hvis det er en liten trøst, så er det mange som er ensomme om sommeren. Du er ikke den eneste som synes sommeren er vanskelig.

Prøv å være snill mot deg selv, ikke ha for høye forventninger og prøve å skape gode sommerdager for deg selv, enten alene, eller ved å forsøke å finne ut om det er noe i nærområdet du kan delta på i lag med andre. Hvis du liker å gå tur og friluftsliv, kan kanskje DNT være noe? Det er litt avhengig av hvor man bor, men det finnes som regel muligheter hvis man leter. Det er kanskje ikke alt som er helt optimalt, men hva er egentlig alternativet?

Hei 😊

Tusen takk for hyggelig innlegg fra deg. 

Skjønner også at det er mange som helt sikkert er alene eller ensom. Når andre bruker masse tid på partner, familie osv. Trist at det på en måte er sånn. Det gjør sommeren ekstra vanskelig for de som ikke har noen. Mitt eksempel i hoved innlegget er denne person som si blir med en annen gang. Men bading er om sommeren. Og håper jo på initiativ som ikke kommer. Føles personlig og det er vondt. Hvor mange sånne situasjoner skal man ha før man gir opp? 

Ser dine tips om alternativ å finne på noe det sier jeg takk for. Sånn ting er akkurat nå er helsen ikke så bra så har ikke klart å gjøre noe sånt, men må se på sikt om det evt er mulig. Suger til meg det må å prøve å finne på fine ting alene. Men dette er ærlig synes det kan være trist! Dag på dag sånn. Hadde vært kos om noen ville bruke tid på meg. 

Satt pris på innlegget ditt! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2026 den 19.38):

Hvis du leser igjennom tråden er det faktisk du som omtaler deg selv mest negativt og nedsettende.  Ingen har sagt du er håpløs og ubetydelig, det er det du som gjør. Du velger og trykke deg selv ned. Noe vi ikke kan gjøre noe med. Samme hva vi skriver finner du noe som du tar som kritikk og blir såret.

Anonymkode: 44f0d...4ab

Ja, det kan kanskje stemme. Jeg tenker ikke bra om meg selv! Og når andre skriver at f.eks om du er sånn i det virkelige liv skjønner jeg at venner ikke er med deg osv. Er lei av sånt og det sårer. 
Enig i at vi mennesker skal hige etter å bli bedre. Men av og til til og med som voksen selvom jeg av og til ikke føler meg som voksen så hadde det vært hyggelig med forståelse. Jeg forstår at det er tøft å være alene og at når hun ikke tar kontakt og at andre har det kjekt sammen og du ser dem der alene. Og ikke at alt dreide seg om at ja jeg etterlyste at noen svarte eller at jeg faktisk er lei meg eller selvmedlidende osv. Istedenfor hoved innlegget. 
Som du sier jeg trykker meg nok ned selv. 
Jeg føler meg som håpløs og ubetydelig for andre. Og tenker nok selv at alle her mener dette om meg. Og glad de ikke har meg som venn eller må forholde seg til meg. Og da evt ignorerer meg. For har lest at det er det man gjør. Og redd at jeg ikke skjønner hintet om når man gir seg eller spør på nytt. Jeg gir meg fort og unngår. Nå ble det vel det som blir kalt selvmedlidenhet osv. Men det er ord rett fra hjerte uten filter. Så ta det som det er! 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (På 22.7.2026 den 18.26):

Ingen har kalt deg for håpløs og ubetydelig. 

Nei, ingen har skrevet det direkte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2026 den 18.27):

Så lenge du ikke klarer å lese det som skriver til noe annet enn dette, så vil du aldri komme videre. Og hvis du ikke klarer å gjøre annet enn å følge ditt destruktive reaksjonsmønster, så vil du fortsette å dytte folk fra deg.

Og som det er for oss alle - hvis vi ikke klarer å løse det alene, så trenger vi hjelp.

Men du tolker alt på verste måte, alltid.
Du takker for positive tilbakemeldinger og sier du følger råd, men gjør det aldri.
Du fortsetter å gjøre ting som dytter folk unna selv når du får beskjed om det mange ganger.
Du får så mange råd og tips men står fast på samme sted langt over et år siden du begynte å skrive om dette.
Du blir bedt om å oppsøke hjelp for å komme ut av der du er, men i beste fall nekter du og i verste fall tar du det også som en fornærmelse.

Du er faktisk beyond hva noen av oss her på nett kan hjelpe deg med. Den eneste som kan gjøre noe for å gjøre ditt liv bedre er deg selv. Men du nekter på absolutt alle kanter. Da er det ikke noe mer noen kan gjøre.

Anonymkode: 795cb...ac4

Jeg mener oppriktig at jeg er glad og takknemlig for gode råd og tilbakemeldinger. Og jeg tar dem til meg. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke trakker feil etterpå. Det har jeg gjort. Mønster er inn øvd i mange år. Og er ikke så lett å bryte. Så trenger kanskje hjelp med det. Og det kan være du har rett i hvordan jeg tar det. Står litt fast. Og vet at det er bare meg som kan gjøre ting for å få det bedre. Men det er skummelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, ingen har skrevet det direkte. 

Min følelse og tanke! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Suger til meg det må å prøve å finne på fine ting alene. 

Skjønner at det kan føles ekstra trist om sommeren, men når sommeren er over kan du jo sjekke om biblioteket der du bor har lesesirkler? Noen er faste slik at man er med i en fast gruppe som møtes en gang i mnd og snakker om den boken de ble enige om å lese forrige gang. Men noen har også åpne lesebriller der man legger ut på nett hvilken bok som skal leses og så kan hvem som helst møte opp til neste møte.

Biblioteket arrangerer gjerne mange andre ting også, det meste helt gratis. 😀

Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Men noen har også åpne lesebriller

🤭

Skrevet
laban skrev (3 timer siden):

🤭

Pokker. Jeg rettet den opp første gangen, men fikk ikke med meg at autokorrecten også "rettet" opp neste gang jeg skrev det. Grrr... Vi får forresten rett som det er spørsmål om vi har lesebriller til utlån i biblioteket. Det har vi ikke.

Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Vi får forresten rett som det er spørsmål om vi har lesebriller til utlån i biblioteket. Det har vi ikke.

I kirken der jeg er på korøvelse, er det en eske på galleriet med saker som folk har lagt igjen i kirkebenkene. Hvis et kormedlem har glemt brillene hjemme, finnes det ofte et par der, som en nødløsning 🎶

Skrevet
laban skrev (12 minutter siden):

I kirken der jeg er på korøvelse, er det en eske på galleriet med saker som folk har lagt igjen i kirkebenkene. Hvis et kormedlem har glemt brillene hjemme, finnes det ofte et par der, som en nødløsning 🎶

Det skjønner jeg, men utlånsbriller vil jo egentlig fordre at vi vasker dem mellom hvert utlån, mener i alle fall jeg. Og jeg trenger ikke flere slike ikke-bibliotek-relaterte oppgaver i arbeidstiden altså.

Skrevet
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg, men utlånsbriller vil jo egentlig fordre at vi vasker dem mellom hvert utlån, mener i alle fall jeg. Og jeg trenger ikke flere slike ikke-bibliotek-relaterte oppgaver i arbeidstiden altså.

Det blir noe helt annet på et bibliotek.

Skrevet
Lillemus skrev (4 timer siden):

Neida, dere trenger jo ikke vaske dem. Kun levere ut brillene sammen med en sånn våtserviett til å vaske briller med;-) Før jeg fikk progressive briller, ville jeg virkelig ha satt pris på utlånsbriller!

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (13 timer siden):

Skjønner at det kan føles ekstra trist om sommeren, men når sommeren er over kan du jo sjekke om biblioteket der du bor har lesesirkler? Noen er faste slik at man er med i en fast gruppe som møtes en gang i mnd og snakker om den boken de ble enige om å lese forrige gang. Men noen har også åpne lesebriller der man legger ut på nett hvilken bok som skal leses og så kan hvem som helst møte opp til neste møte.

Biblioteket arrangerer gjerne mange andre ting også, det meste helt gratis. 😀

Takk for forståelsen din. Har aldri prøvd biblioteket. Kanskje jeg skal prøve det og se om det er noe som skjer her 😊

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg skal trekke meg vekk her så kan dere diskutere mer interessante ting!! 

God fredag! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror jeg skal trekke meg vekk her så kan dere diskutere mer interessante ting!! 

God fredag! 

God fredag til deg også. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (35 minutter siden):

God fredag til deg også. 

Takk for det!!

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (2 timer siden):

God fredag til deg også. 

Eller kanskje du mente det motsatte en ironi. Våknet litt opp her nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Eller kanskje du mente det motsatte en ironi. Våknet litt opp her nå. 

Jeg er igjen dum og naiv. Her skrev jeg svar til brukerene her i god tro, men ser jo at det menes ikke noe igjen. Og egentlig vil vel bare håne meg 🥲🥲

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...