Gå til innhold

Skal, skal ikke...


numme

Anbefalte innlegg

I dag var jeg å kjøpte p- piller. Etter at vi mistet Hannah er usikker på om jeg har lyst til å prøve igjen. Noen dager har jeg veldig lyst, mens andre dager bestemmer jeg meg for å vente. Hadde liksom bestemt meg for å vente i dag, så øvde vi på å gå i 17 mai tog i barnehagen. Jobber som førskolelærer i en 0 - 3 års avdeling. Det minste barnet er rett over 1 år. Hun lå og sov i vogna, så vi pyntet den med flagg, så gikk han jeg jobber med og trillet. Han minner meg på mange måter om mannen min og jeg så for meg at det var han som trillet. Fikk bare så utrolig lyst til å kaste alle bekymringer og sorger på båten og prøve igjen. Men jeg er så utrolig redd for at det skal skje igjen. Jeg vet i hjertet mitt at den lille snuppa vår har det best der hun er, men jeg tror ikke at jeg ville ha overlevd hadde det skjedd en gang til.

Mannen min er også usikker på om han vil prøve igjen. Han ser hvordan jeg fremdeles sliter med sorgen. Som han sier har jeg hatt en annen opplevelse av det å miste. Jeg ble kjent med jenta vår mens hun lå i magen, kjente livet. Han ble aldri kjent med henne. han liksom bare så Hannah, men da var hun jo død... En ting er sikkert, det er ikke lett. Noen dager går det bra, andre er helt pyton. Vi har på mage måter vært heldige, for vi har et fantastisk medisinsk støtteapperat rundt oss. Blir jeg noengang gravid igjen står de klare med åpne armer, det er bare det å finne ut av alle disse følelsene...

Tenker på dere alle sammen. Ha ei fin helg. Klem fra Katrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei numme!

Det du tenker om å bli gravid igjen, kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Rett etter at min sønn døde fikk jeg det for meg at jeg måtte bli gravid med EN gang igjen. Ville ha et nytt barn snart. Ettersom ukene gikk, er ting annerledes. Skjønner jo nå at suget etter å få et barn til var fordi hele meg var klar for å være mamma, amme, stelle babyen osv.