Gå til innhold

bakgrunn og navnefest


Gjest uten ikveld

Anbefalte innlegg

Gjest uten ikveld

Vi skal snart arrangere fødsels-/adopsjons-/navnefest for vår kjæreste lille. Jeg lurer om noen har tips om...:

* gode dikt vedr. adopsjon

* kun nærmeste familie kommer, inkl. tantebarn. Lurer litt på hvordan jeg kan si noe om bakgrunnen til barnet, uten at vi tramper på barnets integritet/ det at hun skal få fortelle så mye eller lite hun ønsker selv, når hun vokser til.

Noen som har erfaring, el. lesetips?

(* og....Hva er det flotteste i verden dere synes om Kina (bortsett fra at dere ev. har fått adoptere barn derfra såklart...?))

Takknemlig for alle store eller små svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skal prøve å komme med noen tips, selvom jeg ikke har adoptert fra Kina og heller ikke har noen erfaring med navnefest.

* gode dikt vedr. adopsjon

Her har jeg selv samlet endel dikt som omhandler adopsjon på èn eller annen måte, kanskje du finner noe der?: http://home.online.no/~tk-solhe/Adoption/default.htm

* Lurer litt på hvordan jeg kan si noe om bakgrunnen til barnet, uten at vi tramper på barnets integritet/ det at hun skal få fortelle så mye eller lite hun ønsker selv, når hun vokser til. Noen som har erfaring, el. lesetips?

Anbefaler ei barnebok som "bakgrunnsstoff", den gir en enkel og lettfattelig forklaring på hva adopsjon er og så kan man jo selv legge til og trekke fra når man forbereder "talen" til festen. "Bubblan som fick nya föreldrar" heter boken, og den er skrevet av Catherine Berg og Simone Cederquist. Vi kjøpte den fra Verdens Barn, men her er ISBN - nr. også: 91-7118-359-0 og proprius forlag.

Ønsker dere lykke til med planlegging av den Store festen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...