Gå til innhold

har lyst skade meg selv..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva hjelper det å bli lagt inn hvis du vil selvskade? Bare lurer, men er det egentlig omsorg og å bli sett du ønsker?

Anonymkode: 1eb66...c51

Jeg ønsker bare hjelp. Jeg ønsker ikke omsorg.

Anonymkode: 471ed...6d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Kanskje du kan skrive en pro con-liste. I ene kolonnen skriver du alle fordeler du kommer på ved å selvskade. I den andre skriver du ned alle bakdeler. Så ser du. 

Det var en god ide.takk❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg absolutt er mindre av i fattigere strøk fordi de har det vondt nok fra før av så de trenger ikke å påføre seg enda mer smerte med vilje. Og det har sikkert litt med at de vet at de ikke kommer til å få noe hjelp for det dersom de selvskadet seg.

Ja mulig det. Jeg tror de er i så overlevelsesmodus at de har ikke ordentlig tilgang til sine følelser. Akkurat som at mange som kommer fra krig ikke knekker sammen før de faktisk er trygge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Lurer på om det bare er her i Norden at hunkjønn selvskader med å kutte seg opp på armene? Eller om det er gjengs og in i alle land? Noen som vet? 

Anonymkode: 833de...33a

Hvorfor nevner du bare kvinner? Menn selvskader også..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ønsker bare hjelp. Jeg ønsker ikke omsorg.

Opplever du å få mer hjelp når du selvskader?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Opplever du å få mer hjelp når du selvskader?

Så du tror jeg bare er ute etter oppmerksomhet??

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vanskelig for meg å forestille meg å slutte.. Jeg vet jeg burde slutte. Men er bare så avhengig av det dessverre.

Så sant. Først kommer endorfinene og etterpå blir det bare dritt igjen

Sikkert irriterende spørsmål, men har du noe å holde på med? Mener ikke at problemer bare løser seg om man går tur osv., men sånn kortvarig: hvordan kan du distrahere deg selv når det står på som verst? 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (2 minutter siden):

Sikkert irriterende spørsmål, men har du noe å holde på med? Mener ikke at problemer bare løser seg om man går tur osv., men sånn kortvarig: hvordan kan du distrahere deg selv når det står på som verst? 

Nei var ikke irriterende spørsmål. Jeg begynt spille gitar. Det gir meg glede. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 20.28):

Det er det eneste som hjelper.. bare det å få smerten til sårene istedenfor det psykiske smerten..har egentlig lyst ta selvmord men samtidig redd. har hendt før jeg har tatt dødelige doser på medisiner og angret rett etterpå

jeg er håpløs. kommer meg ikke ut av dette. en evig sirkel

Kontakt legevakten🙂har du psykolog? ringe  h*n i morgen eller din fastlege. 

Endret av Musikk
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for alle svar. Jeg bor i omsorgsbolig. jeg har nå tilsyn en gang i timen. Var på dps og spurte om å bli innlagt men legen foreslo heller å ha mer tilsyn på meg. 

Fy søren så ille denne verden er. Jeg vil bort. Føler meg helt jævlig nå. Føler meg veldig utafor

Musikk skrev (4 minutter siden):

Kontakt legevakten🙂har du psykolog? ringe  h*n i morgen eller din fastlege. 

Kan du ikke lese tråden før du kommenterer 

Anonymkode: 30a05...bde

Skrevet

Tråden er ryddet for beskrivelser av selvskading og selvmordsmetoder. 

Admin

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det tror jeg absolutt er mindre av i fattigere strøk fordi de har det vondt nok fra før av så de trenger ikke å påføre seg enda mer smerte med vilje. Og det har sikkert litt med at de vet at de ikke kommer til å få noe hjelp for det dersom de selvskadet seg.

Det tviler jeg sterkt på, jeg tror det er langt jevnere. Jeg tenker heller at metoder varierer, at konsekvensene av selvskadingen langt oftere er dødsfall i fattigere land. Samt at vestlige/rikere land har et rikt datagrunnlag, noe som er ofte mangelvare i lavinntektsland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...