Gå til innhold

«Fortjener» jeg å ha mine nå voksne barn i livet mitt?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men valget om å kutte all kontakt med den siden av familien lar seg heller ikke gjennomføre. 

Mange har gjort det før, da klarer du det også. Det du gjør nå er å videreføre arvesynden i ordets rette forstand, og da er du i prinsippet ikke noe bedre enn dine foreldre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (21 minutter siden):

Mange har gjort det før, da klarer du det også. Det du gjør nå er å videreføre arvesynden i ordets rette forstand, og da er du i prinsippet ikke noe bedre enn dine foreldre.

Harde ord, men jeg forstår hvordan du kan trekke slike slutninger ut i fra ditt ståsted på utsiden. Likevel vet jeg her at du tar feil. Hvis det hadde vært en arvesynd, hadde det vært at jeg hadde latt min relasjon gå utover mine barn. Det vet jeg at jeg ikke gjør. 

Jeg har klart å bryte sirkelen ved å ikke la mine forhold til mine foreldre skape en negativ ramme for mine barn. Det er derfor jeg legger mine egne følelser tilside. Jeg bruker heller min energi på å skåne dem der det er nødvendig. Jeg opprettholder den kontakten som er nødvendig for at de skal kunne beholde relasjoner til resten av familien. Så skjermer jeg dem fra besteforeldre der det er nødvendig. Jeg hopper mellom og er lynavleder. Det er en hårfin balanse, men jeg har balansert den linen i så mange år nå at jeg vet jeg mestrer den. 

Anonymkode: d4fd0...077

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...