AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg er innlagt til tvungen observasjon akkurat nå pga selvmordstanker. Er det i det hele tatt vits å klage til Kontrollkommisjonen eller? Har naturligvis fått beskjed om at jeg kan klage men det virker som mye styr. Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Men det var jo dette du ville? Du ville bli tatt på alvor og du ville bli innlagt. Det skjedde. Anonymkode: b2b1a...ef5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det er ikke "mye styr". Hvor har du det fra? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er innlagt til tvungen observasjon akkurat nå pga selvmordstanker. Er det i det hele tatt vits å klage til Kontrollkommisjonen eller? Har naturligvis fått beskjed om at jeg kan klage men det virker som mye styr. Anonymkode: f0259...a29 Hvis du har sagt du ønsker å ta livet ditt så vil du nok ikke få medhold hos Kontrollkommisjonen. Antakeligvis er du hjemme før KK får sett på saken din. Anonymkode: 74561...6c8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det var jo dette du ville? Du ville bli tatt på alvor og du ville bli innlagt. Det skjedde. Anonymkode: b2b1a...ef5 Ja, jeg ville bli tatt på alvor men nei, jeg ville ikke bli innlagt jeg ville klare meg hjemme. psykedeliker skrev (1 minutt siden): Det er ikke "mye styr". Hvor har du det fra? Man må ha advokat og Kontrollkommisjonen får tilgang til journal også må man møte med de. Det virker som mye styr for ingenting (siden jeg har fått inntrykk man oftest taper saken). Glitter skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri orket å gå gjennom det. Det skjønner jeg. Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvis du ønsker å være innlagt trenger du ikke klage. Anonymkode: e6520...90e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du har sagt du ønsker å ta livet ditt så vil du nok ikke få medhold hos Kontrollkommisjonen. Antakeligvis er du hjemme før KK får sett på saken din. Anonymkode: 74561...6c8 Jeg hadde planer om det men gav fra meg det jeg hadde som jeg hadde planer om å bruke til å ta livet mitt med. Tror du? Tar det så lang tid før de tar opp saken (eller hva en nå skal kalle det?). Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man må ha advokat og Kontrollkommisjonen får tilgang til journal også må man møte med de. Det virker som mye styr for ingenting (siden jeg har fått inntrykk man oftest taper saken). Alt dette blir ordnet for deg, du trenger bare snakke med advokaten om hva du skal si på møtet. Og dersom du faktisk har en sak, er det ingen grunn til at du skal tape. En annen mulighet er at saken blir trukket av motparten før den kommer opp til behandling. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du ønsker å være innlagt trenger du ikke klage. Anonymkode: e6520...90e Jeg ønsker ikke være innlagt. psykedeliker skrev (1 minutt siden): Alt dette blir ordnet for deg, du trenger bare snakke med advokaten om hva du skal si på møtet. Og dersom du faktisk har en sak, er det ingen grunn til at du skal tape. En annen mulighet er at saken blir trukket av motparten før den kommer opp til behandling. Jeg vet ikke helt. At behandler/sykehuset trekker klagen mener du? Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At behandler/sykehuset trekker klagen mener du? Nei, at tvangsvedtaket oppheves før saken kommer opp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hva er dine saklige argumenter for å klage? "Vil ikke være innlagt" er i seg selv ikke et saklig argument. Anonymkode: e8d57...a5c 0 Siter
nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det er lite styr for deg. Du trenger bare skrive "Jeg klager på vedtaket om tvingen observasjon" på et ark og underskrive. Det utløser mye styr for sykehuset, og det er tvilsomt om det blir behandlet før makstiden på 10 dager for tvungen observasjon, §3-2, er ute. Hvis derimot det skjer at du blir overført til tidsubestemt tvungen innleggelse, §3-3, er det mer grunn til å få saken behandlet i Kontrollkomisjonen. Mitt råd: Vent med evt klage til du ser hva som skjer etter 10 dager. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, jeg ville bli tatt på alvor men nei, jeg ville ikke bli innlagt jeg ville klare meg hjemme. psykedeliker skrev (15 minutter siden): Du mente du ikke ble tatt på alvor siden du ikke ble tilbudt innleggelse. Så sa du noe som gjorde at legen ikke hadde noe annet valg enn å legge deg inn. Dermed føler du at du er tatt på alvor, men det er allikevel viktig for deg å si at det ikke var det du ønsket. Ser du at det du sier tvinger hjelpeapparatet til å reagere med innleggelse? Det er dine ytringer som har ført til at du nå er innlagt. Anbefaler deg å legge bort Kontrollkommisjonen og heller fokusere på hva du kan gjøre for å få det bedre. Anonymkode: 74561...6c8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden psykedeliker skrev (2 minutter siden): Nei, at tvangsvedtaket oppheves før saken kommer opp. Åja. Skjønner. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er dine saklige argumenter for å klage? "Vil ikke være innlagt" er i seg selv ikke et saklig argument. Anonymkode: e8d57...a5c At jeg ønsker å klare meg hjemme og tenker at det er det beste alternativet for meg akkurat nå. Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden Men jeg skjønner ikke dette... først reagerte du kraftig på at du ikke ble tilbudt innleggelse og følte at da ble du ikke tatt på alvor. Så fikkd du innleggelse og nå vil du klage på det. Det kan ikke være lett å være helsepersonell noen ganger. Anonymkode: e8d57...a5c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden nachnoo skrev (2 minutter siden): Det er lite styr for deg. Du trenger bare skrive "Jeg klager på vedtaket om tvingen observasjon" på et ark og underskrive. Det utløser mye styr for sykehuset, og det er tvilsomt om det blir behandlet før makstiden på 10 dager for tvungen observasjon, §3-2, er ute. Hvis derimot det skjer at du blir overført til tidsubestemt tvungen innleggelse, §3-3, er det mer grunn til å få saken behandlet i Kontrollkomisjonen. Mitt råd: Vent med evt klage til du ser hva som skjer etter 10 dager. Ok. Det høres fornuftig ut. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du mente du ikke ble tatt på alvor siden du ikke ble tilbudt innleggelse. Så sa du noe som gjorde at legen ikke hadde noe annet valg enn å legge deg inn. Dermed føler du at du er tatt på alvor, men det er allikevel viktig for deg å si at det ikke var det du ønsket. Ser du at det du sier tvinger hjelpeapparatet til å reagere med innleggelse? Det er dine ytringer som har ført til at du nå er innlagt. Anbefaler deg å legge bort Kontrollkommisjonen og heller fokusere på hva du kan gjøre for å få det bedre. Anonymkode: 74561...6c8 Skal forsøke. Det er bare det at jeg ikke tror der er noe som kan gjøre meg bedre. Jeg har forsøkt alt. Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.