Gå til innhold

Vits å klage til Kontrollkommisjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Havfruen skrev (13 timer siden):

Hva har du forsøkt da?

Forskjellige medisiner og behandlinger samt ECT.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes du surrer det til for deg selv nå. Du var skuffet fordi du mente du ikke ble tatt på alvor når de ikke tilbydde deg innleggelse. Så sier du at du ville klare deg hjemme. Så tar du kontakt med helse for å be dem oppbevare medisiner for deg siden du ikke kan ha de hjemme av frykt for å ikke ha kontroll nok til å ikke ta dem? Og nå klager du over at du ble tatt på alvor og ble innlagt likevel?

Jeg tror du egentlig ønsker deg at noen skal bekrefte at de ser at du har det vondt, men du er samtidig redd for å innrømme akkurat det. Du ønsker innleggelse siden du da tenker at noen viser deg omsorg, men samtidig er det skummelt å si det høyt fordi du da blir sårbar og frykter avvisning. Du ønsker at noen skal ta avgjørelsen for deg. Du er derfor nødt til å «protestere» på innleggelsen, for hvis ikke så innrømmer du at du egentlig vil at noen skal se deg. Det å ta kontakt med helse for å be dem oppbevare medisiner, var din måte å si ifra at du hadde det vondt, uten at du da blir stilt til ansvar med at du har sagt at du ønsker å avslutte. 

Er jeg inne på noe?

Anonymkode: 2bb38...add

Jeg ser poenget ditt. Litt usikker på om det faktisk stemmer eller ikke.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Syns du skal være ærlig til legen å si at du egentlig ikke ønsker å ta selvmord og at du kun sa det fordi du ønsket å bli tatt på alvor. Finn en annen måte å få hjelp på enn å dra fram selvmordskortet når du ikke er suicidal en gang.

Anonymkode: 45430...842

Jeg hadde oppriktig en plan jeg tenkte å gjennomføre. Jeg sa det ikke (bare) for å bli tatt på alvor. 

Anonymkode: f0259...a29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde oppriktig en plan jeg tenkte å gjennomføre. Jeg sa det ikke (bare) for å bli tatt på alvor. 

Men da gir det ikke mening at du venter i flere dager og så tar kontakt for å gi fra deg det du skulle bruke. Suicidalitet er et symptom på at et eller annet ikke er bra med deg og i livet ditt. Når din kontakt med helsevesenet blir styrt av suicidaliteten så tas fokus vekk fra problemet som du egentlig trenger hjelp med. Du unnviker problemene dine og helsevesenet unnviker sammen med deg fordi de ikke har annet valg enn å ta vare på deg når du sier du skal ta livet ditt. Øv deg på å si: jeg har det vondt nå fordi…. Ikke si: jeg har det vondt nå og skal skade meg selv. 

Anonymkode: 74561...6c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Men da gir det ikke mening at du venter i flere dager og så tar kontakt for å gi fra deg det du skulle bruke. Suicidalitet er et symptom på at et eller annet ikke er bra med deg og i livet ditt. Når din kontakt med helsevesenet blir styrt av suicidaliteten så tas fokus vekk fra problemet som du egentlig trenger hjelp med. Du unnviker problemene dine og helsevesenet unnviker sammen med deg fordi de ikke har annet valg enn å ta vare på deg når du sier du skal ta livet ditt. Øv deg på å si: jeg har det vondt nå fordi…. Ikke si: jeg har det vondt nå og skal skade meg selv. 

Anonymkode: 74561...6c8

Planen var søndag. Du har et godt poeng med resten av det du skriver. Problemet er bare at jeg vet ikke hvorfor jeg har det vondt. Jeg bare får ikke til livet og har mistet håpet fordi jeg føler at jeg har prøvd alt men likevel blir ting vondt og vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...