Gå til innhold

Søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest Nattsvermer

Hei...

Min samboer har i et halvt års tid vert fast bruker av nardil. Dette er den eneste medisinen som virker mot hans problemer (manisk/depressiv/angst)..

I tilleg har han store problemer med søvnen. Om natten bruker han sovemedisin (2x3mg melantonin og 7x400mg neurontin)

Av dette klarer han å sove ca 7-8 timer pr natt. Men problemene kommer utpå dagen. Han står opp i 7-8 tiden, og etter et par timer er han så døtrøtt at han ikke klarer å holde øynene opne. Han har daglig ansvar for datteren vår på 1 1/2 år mens jeg er på jobb. Trøttheten gjør dette svært vanskelig for han. Han kan sitte å snakke med meg eller andre og plutselig sovne. Når han først sover, sover han så tungt at han ikke merker det om jeg roper det sterkeste jeg kan til han. Som eksempel kan jeg fortelle om en dag han sovnet på sofaen og datteren vår hadde stått og hoppet på magen hans uten at han i det hele tatt hadde merket det.

Han kan sovne på kafeer, og til og med sittende foran datamaskinen.

Når han forteller det til leger at han har problemer med å sove om natten sier de at han på slutte å sove på dagtid. Men dette er svært vanskelig for han siden han ikke klarer å kontrollere det selv. Det blir en evig runddans som det er vanskelig å avslutte.

Han har prøvd å hoppe over døgn for å sove bedre neste natt. men problemet blir da ende værre at han ikke klarer å holde seg våken om dagen. Det er virkelig så ille at han ikke kan kontrollere det selv, og jeg klarer ikke å vekke ham dersom han sovner. Men om nettene er det veldig lett å vekke ham selv om han har tatt mye seovemedisin.

Hvorfor er det slik??

Han skal til lege om noen uker...Men det erlenge til og jeg hadde håpet at du kunne svare meg på hva dette kan være.

I tillegg kan nevne at han tar 8x15mg nardil pr dag.

Kan det vere medisinene som virker inn?? Eller er det andre ting som er grunnen?

Det er en stor plage dette og jeg håper du kan svare på hva det kan vere.

På forhånd; Takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50741-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...