Gå til innhold

Tips til ammeslutt?


Gjest Sliten puppemamma

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten puppemamma

Hei jeg trenger litt hjelp med ammeslutten jeg. Har en som er svært så eiendomsbevisst i forhold til mine to fordeler. Og nå begynner det å bli litt slitsomt synes jeg. Småen har rukket å bli over ett år så han har fått ha puppen lenge nok nå føler jeg, både i forhold til at han pupper ganske mye ennå (også om natten). Vet at den puppingen er det første jeg burde ha fjernet, men det er ikke så lett da jeg ikke orker så mye skriking (sliten etter en del sykdom). Mannen tar sin del tak han også, men når vi nå begge er meget slitne så er det ikke så mye vi orker. Vet vi nok skjemmer bort småen, men hva gjør det når han er her hos oss. Hadde nok ønsket å fortsette hadde det ikke vært for at han nå har begynt å bite litt (har tolv tenner). Har tidligere prøvd å slutte med nattpuppen, men startet på igjen fordi han har vært en del syk, og da var det kun puppen han fikk i seg. Men nå orker jeg ikke mer. Hvis noen har noen enkle og gode råd til å slutte puppen tar jeg i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære sliten puppemamma. Slutter man fra en dag til en annen er det fare for tilstoppinger, brystbetendelse og smertefull melkespreng. Noen kvinner føler også nedstemmthet ved brå ammeslutt pga hormonendringer. Det anbefales derfor å trappe ned gradvis dvs. kutte ut et og ett måltid av gangen over noen dager. Legg en plan sammen slik at dere kan støtte hverandre i besluttningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...