psychogrevling Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 vet egentlig ikke hva jeg skal skrive. samme hvilke ord jeg noterer her blir det jo fjerna.... Føler meg bare så tom nå for tiden. Vet ikke hva det er og har grublet på det ganske lenge. Det føles som om jeg er ute av kontroll. Sjelen lever sitt eget liv. Den siste tiden har jeg bodd hos pappa mer eller midre hele uken. Dette har hjulpet meg til å tenke på andre ting enn hva som er inni meg. Men nå i det siste har det ikke hjulpet å ha andre rundt meg heller. Jeg lever i mi egen lille verden døgnet rundt. Ofte føler jeg for å gråte men er tom for tårer. Er snart ett år siden helsesøtra jeg pleide å prate med slutta også så alt som har skjedd siden vokser i meg.. Bare det ikke renner over med andre i nærheten... Noe annet som skjer oftere og oftere for tiden er at jeg havner i en slags transe; Jeg kan sitte i klasserommet, hjemme, ligge i senga etc. og plutselig er jeg et helt annet sted. sammen med noen eller et sted noe vondt eller galt er. I disse transene tar jeg for meg ett og ett problem eller negativ hendelse som har skjedd. Jeg befinner meg på et tidspunkt like før det skal skje og får ordnet opp så det går bra. Er jeg med personer som har problemer eller har gjort noe dumt/galt osv tar jeg et oppgjør med dem. Jeg sier akkurat hva jeg mener og prøver å få dem til å gjøre det rette. Vet ike hvorfor dette skjer. Det er som om jeg prøver å ordne opp i ting som plager meg.. Når jeg "våkner" fra disse transene, sitter jeg med tårer i ansiktet hvis jeg gråt i transen, eller jeg kan være glodvarm fordi jeg har vært sint og fått ut noe raseri. Jeg har ikke kontroll over dette. De som har vært i nærheten av meg når dette skjer har fortalt meg at jeg skriker ut og snakker høyt. Det høres visst ut som jeg prater med noen. Jeg gjør noen opphold før jeg fortsetter. Akkurat som om jeg fører en samtale med en usynlig person. Kort fortalt befinner jeg meg et sted fysisk og et annet sted psykisk og den psykiske delen styrer bevegelser/kropp og tanker/følelser osv. Verst er det i klasserommet eller når jeg er med andre. De lurer på hva som foregår og jeg kan ikke svare samt at jeg hater å vise mine myke sider overfor andre.... Jeg har fullstendig mistet kontrollen over min egen kropp og sjel..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50840-ute-av-kontroll/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.