Gå til innhold

Div. om amming


somebody

Anbefalte innlegg

Hei,

Spm 1: Min sønn er nå 10 måneder og holder på å få tenner oppe. Dette medfører ikke at han biter, men at tennene "gnager" når han suger (dvs. det er ikke et plutselig bitt, men konstant gnaging). Jeg innbilte meg at jeg hadde riktig ammeteknikk da ammingen har gått stort sett greitt og jeg har aldri hatt såre brystvorter. Men denne gnagingen er såpass vond at det kommer ikke til å gå i lengden. Jeg har prøvd med skjold, men det nekter han å godta. Er det noen tips for dette problemet? Spm. 2: Jeg har planer å amme ham til han er i alle fall ett år. Han har fått plass i barnehage fra han er 13 mnd. Der vil han bli utsatt for mye smitte som jeg ikke vil bli utsatt for. Vil det at jeg ammer ham, redusere sjangsen for at han blir syk? Eller må jeg bli utsatt for samme smitte som han og danne antistoffer for at han skal være beskyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære somebody. Er alle måltidene like smertefulle?Er det mulig å endre stilling som barnet sitter i? Håndmelking eller pumping for å avlaste brystene en periode,holder produksjonen vedlike? Morsmelken kan gies på kopp. Hvis du har åpne sår, få tatt en prøve forå se om du har infeksjon med bakterier eller sopp. Barnet sugebehov avtar ofte i denne alderen og tygge/bite er dominerende. Å gi mat som kan tygges, gnages på stimullerer kløingen og bitelysten. Som oftest et dette en priode som alle barn er igjennom. Morsmelken din inneholder antistoffer fra deg som du har opparbeidet i kroppen din gjennom et langt liv med mange infeksjoner.Det finnes også andre bestandeler som beskytter barnet mot bl.a infeksjoner. Barnet ditt reduserer sjansen for å bli syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...