Gå til innhold

mnd går...


Gjest flo

Anbefalte innlegg

Idag er det 5 mnd siden barnevernet mottok brevet vårt ang sosialrapport. vi har ikke hørt en lyd etter det første brevet vi fikk om ventetid. I februar snakket mannen min med dem, og da sa de april-mai....så er det vel bare å håpe. Tror dere det er greit å ta en liten telefon ang hvordan det ligger an??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det ville jeg gjort! Bare ring og henvis til at de sa april/mai, og be spør om de ikke kan sette opp datoer for møter.

Vi fikk møtedatoer spikra i september, selv om møtene ikke begynte før i januar.

Lykke til fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mathilde

Bare ring du, og som AAA sier; Be om å få spikret møtedatoer nå, selv om det blir langt fram i tid. Godt å vite for dere; Forpliktende for dem. Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikka

Jeg har vært en del her inne på forumet, men dette er mitt første innlegg. Vi er også i begynnelsen av adopsjonsprosessen og skjønner at vi er utrolig heldige med bv og fremgangen i sos.rapporten. Hva er det som skjer rundt i kommunene? De har jo flere mnd. ventetid for å komme i gang med hjemmebesøk. Vi kontaktet kommunen vår og fikk første hjemmebesøk etter TRE uker, det neste fikk vi uken deretter (og der er vi nå). Det er jo helt utrolig det - at det er så stor forskjell fra kommune til kommune! Jeg hadde ihvertfall ringt og hørt hvordan det ligger ann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del her inne på forumet, men dette er mitt første innlegg. Vi er også i begynnelsen av adopsjonsprosessen og skjønner at vi er utrolig heldige med bv og fremgangen i sos.rapporten. Hva er det som skjer rundt i kommunene? De har jo flere mnd. ventetid for å komme i gang med hjemmebesøk. Vi kontaktet kommunen vår og fikk første hjemmebesøk etter TRE uker, det neste fikk vi uken deretter (og der er vi nå). Det er jo helt utrolig det - at det er så stor forskjell fra kommune til kommune! Jeg hadde ihvertfall ringt og hørt hvordan det ligger ann!

Hei Solsikka:o)

Ser dette er ditt første innlegg. Jeg har vært på dol siden i 98 og det er en trivelig plass. Men jeg lurer på om kanskje du kunne bytte nick siden vi har ett alt for likt ett og kan forveksles.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

valmue1365380326

Hei Solsikka:o)

Ser dette er ditt første innlegg. Jeg har vært på dol siden i 98 og det er en trivelig plass. Men jeg lurer på om kanskje du kunne bytte nick siden vi har ett alt for likt ett og kan forveksles.

mvh

Selvfølgelig - beklager!

Visste ikke om deg :o)

Mvh valmue

(vet du om det er fler som kaller seg det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig - beklager!

Visste ikke om deg :o)

Mvh valmue

(vet du om det er fler som kaller seg det?)

Jeg er ikke på adopsjonsforum om du bare har lest der. Jeg er mest på foreldreforum, åpent forum og meldinger. Jeg er snart 31 og har tre barn på 6,7 og 11 år.

Vet ikke om det er andre som kaller seg for valmue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentlige kontorer "liker" skriftlig korrespondanse. Anbefaler at dere både ringer og skriver brev (bekrefte samtalen). Bv er pliktige å gi dere er svar på når rapporten kan forventes å være ferdig. Under saksbehandlingen skal bv holde dere orientert om forhold som kan forsinke/påvirke saksgangen. Siden bv ikke har gitt lyd fra seg ennå, må det være noe som forhindrer dem i å starte opp med saken deres. Ellers viser jeg til rettigheter i forvaltningsloven og adopsjonsloven. Får dere ikke skikkelig svar, bør dere vurdere å anke til fylkesmannen.

Hilsen et par som var i samme bås som dere, og som etter 3 brev til bv til slutt anket til fylkesmann, og deretter fikk fortgang i saken.

Vil du ha mer hjelp, så gi beskjed.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig - beklager!

Visste ikke om deg :o)

Mvh valmue

(vet du om det er fler som kaller seg det?)

...så slipper du å risikere at andre "stjeler" det ihvertfall! Forresten, velkommen hit til forum! Hvor skal dere adoptere fra? Vi har to skjønne barn fra India!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinamamsen

Selvfølgelig - beklager!

Visste ikke om deg :o)

Mvh valmue

(vet du om det er fler som kaller seg det?)

Når du skal reg. nicket ditt så gå inn på Min side i det røde feltet over. Da får du beskjed om nicket ditt er opptatt eller ikke. Du kan så reservere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...