Gå til innhold

Hva er normal leggetid for en 14 åring? (u/t)


Nyco

Anbefalte innlegg

I henhold til søvnforsker Mary Carskadon ved Brown University i USA trenger tenåringer i gjennomsnitt 9 timer og 15 minutter søvn hver natt. Hvis h*n må opp klokka sju hver dag vil jeg påstå at å legge seg kl 2200 er passe for en på 14.

Men nå har ikke jeg tenåringer selv enda, så hvorhvidt tenåringer selv digger å legge seg kl 2200 vet jeg ingenting om ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mor på 39

I henhold til søvnforsker Mary Carskadon ved Brown University i USA trenger tenåringer i gjennomsnitt 9 timer og 15 minutter søvn hver natt. Hvis h*n må opp klokka sju hver dag vil jeg påstå at å legge seg kl 2200 er passe for en på 14.

Men nå har ikke jeg tenåringer selv enda, så hvorhvidt tenåringer selv digger å legge seg kl 2200 vet jeg ingenting om ;0)

Min 14 åring legger seg ca. 21.30 (har en grense til 22) i ukedagene, og så blir det gjerne mellom 22-23 i helgene, litt avhengig av hva vi gjør osv.

Hun syns det er greit selv også.

Klokken ringer da kl. 06.45 om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 14 åring legger seg ca. 21.30 (har en grense til 22) i ukedagene, og så blir det gjerne mellom 22-23 i helgene, litt avhengig av hva vi gjør osv.

Hun syns det er greit selv også.

Klokken ringer da kl. 06.45 om morgenen.

Jeg er selv 14 år å pleier å legge meg kl. 21.30-22.00 på hverdagene. Men hvis jeg vill kan jeg feks. bli oppe til. kl. 23.00.

I helgen og i feriene legger jeg meg vannligvis rundt 23-24.00. Jeg kan egentlig bestemme når jeg skal legge meg, bare jeg greier å stå opp dagen etter.

(I går var jeg oppe til kl. 05, og det fikk jeg lov til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...