Gå til innhold

Ikke noe svar...


Liljekonvall

Anbefalte innlegg

Liljekonvall

I dag var vi på sykehuset. Vi pratet med fødselslegen og jordmor i nesten to timer. Vi gikk gjennom obduksjonsrapporten, som var svært omfattende. De hadde tatt prøver av samtlige organer i kroppen til Henrik. Morkaka og navlestrengen var også svært grundig undersøkt. I tillegg ble det tatt uhyre mange prøver av meg selv, og kromosomprøver av min samboer og meg selv. Konklusjonen ble: Dødsårsak ukjent. De fant ingenting galt. Dagens teknologi er ikke god nok. To barn har vi mistet på uforklarlig vis. Det eneste jeg vet, er at det er ingenting jeg kunne ha gjort annerledes. Men tør vi noen gang å prøve igjen? Vi har ingen garanti for noe som helst, men det er det jo i grunnen ingen som har. Likevel, sannsynligheten for at det går galt hos oss, er større enn for de som ikke har mistet noen før.

Vi fikk altså ingen klarhet i hvorfor barna våre døde, og sitter fremdeles som et stort spørsmålstegn. De kan jo ikke bare dø sånn av ingenting?

Kanskje lærer vi noe av dette? Å ta bedre vare på hverandre, kanskje. Vi vet jo ikke hvor lenge vi har hverandre. Morgendagen kjenner ingen. Heldigvis.

Jeg har mistet to barn, som var svært ønsket og elsket. Jeg glemmer dem aldri, og håper jeg får møte dem igjen en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære liljekonvall!

Jeg tenkte på deg i går da du var og fikk svar på obduksjonsrapporten.

Jeg leser i ditt innlegg at det ikke ble funnet noe galt med gutten deres. Det er sikkert frustrerende å miste et barn uten at det blir funnet hva som gikk galt, og forstår godt at du stiller deg spørsmålet om deres tør prøve igjen. Men samtidig så føles det sikkert godt å vite at det ikke er noe galt med verken sønnen din, mannen din eller deg. Å vite det gir deg kanskje en slags trygghet til å ville prøve igjen en gang senere.

Det er så ufattelig vondt å miste et barn, men det er godt å få et svar på hvorfor det gikk galt. Nå fikk jo dere ingen grunn til at han døde, så dere ble jo ikke noe "klokere" av svaret dere fikk. Håper allikevel at du føler deg litt lettere til sinns nå som du har vært på sykehuset og snakket med legen.

Tenker på deg og ønsker deg alt godt.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...