Gå til innhold

ninabjh


ban

Anbefalte innlegg

Føles det lettere etter tildeling? (Dumt spørsmål egentlig.) Man blir kanskje utålmodig på en annen måte :o)

Det som er verst for oss er at vi ikke vet om vi kommer med denne runden eller om det blir neste! Jeg tror jeg forstår hvordan du hadde det også. RIktignok har det bare gått snart 13 mnd. (til helgen faktisk), men

det går jo så mange rykter og er så mange spekulasjoner.

Det med visshet er det jeg savner akkurat nå, i likhet med Nojo og Annesophie vil jeg tro.

Ved vår første adopsjon så visste vi så lite og så var det ikke tildelinger etter noe mønster. Det var nesten lettere. (Også tok det bare 3mnd. fra papirer ble sendt til vi fikk tildeling.)

vel vel, ha en fin dag

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes faktisk det er MYE lettere nå! For nå vet vi HVEM vi venter på og HVOR LENGE vi skal vente! Nå kan vi krysse av dagene etterhvert som de går, og se at det nærmer seg!

Usikkerheten (som du også nevner) var den værste før tildeling. Vi hadde også en periode hvor vi ikke visste når "cut-off"-dag var, vi håpet - og ble skuffet. Da er ventetiden til neste tildelingspulje laaaaang. Så prøv å forbered deg på å vente enda lenger enn nødvendig (vet at det er lettere sagt enn gjort).

Jeg var (er) en aktiv leser av APC, månedslister, Kinalistan etc. Det kan være en ulempe, for man blir så gira! Men jeg er en person som liker å ha kontroll ;-) og i en slik ventesituasjon var det terapi for meg å innhente så mye informasjon som mulig! Dessuten er det mye støtte å finne på DOL, månedsgrupper etc, støtte fra folk som vet akkurat hva du gjennomgår. Vi kan jo ikke forvente at familie og venner skal forstå denne prosessen og de følelsene som vi har.

Lykke til! Jeg gleder meg til jeg ser din YIPPI-melding, ban!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes faktisk det er MYE lettere nå! For nå vet vi HVEM vi venter på og HVOR LENGE vi skal vente! Nå kan vi krysse av dagene etterhvert som de går, og se at det nærmer seg!

Usikkerheten (som du også nevner) var den værste før tildeling. Vi hadde også en periode hvor vi ikke visste når "cut-off"-dag var, vi håpet - og ble skuffet. Da er ventetiden til neste tildelingspulje laaaaang. Så prøv å forbered deg på å vente enda lenger enn nødvendig (vet at det er lettere sagt enn gjort).

Jeg var (er) en aktiv leser av APC, månedslister, Kinalistan etc. Det kan være en ulempe, for man blir så gira! Men jeg er en person som liker å ha kontroll ;-) og i en slik ventesituasjon var det terapi for meg å innhente så mye informasjon som mulig! Dessuten er det mye støtte å finne på DOL, månedsgrupper etc, støtte fra folk som vet akkurat hva du gjennomgår. Vi kan jo ikke forvente at familie og venner skal forstå denne prosessen og de følelsene som vi har.

Lykke til! Jeg gleder meg til jeg ser din YIPPI-melding, ban!

Jeg skal nok klare å vente en runde til om jeg må. Da VET vi at vi er i neste gruppe og da er det mye lettere.

Hunden vår får ihvertfall mye trim. Igår så hun rart på meg, skal du ut i dette været?

(så det ut som hun tenkte)

Hun gikk tett ved siden av meg hele tiden i tidenes verste regnvær, så på meg av og til, og jeg er nesten sikker på at hun ristet på hodet :o) 1 1/2 time med vann til knes - pytt pytt.

Jeg trodde liksom jeg var erfaren jeg - vi har jo gjort dette før. DET har ingenting å si.

Når man adopterer fra et annet land så blir jo alt nytt allikevel.

takk for støtte Nina!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...