Gå til innhold

Jenter er selv skyld i voldtekt


Gjest noor

Anbefalte innlegg

Enig og uenig. Greit at debatten tas opp i en moralsk kontekst som virker begge veier. Kvinnfolk av i dag er så uelegante og lemfeldige.

"Kvinnfolk av i dag er så uelegante og lemfeldige."

Og derfor voldtar dere oss..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • SierDuDet

    31

  • Zirine

    14

  • leenie

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest ungarn

Klart, man skal ikke behøve å bli påkjørt om man vandrer rundt midt i en traffikert gate, men sjansen er jo vesentlig større enn om man går på fortauet.

Det samme vil jeg si om jenter som går veldig utfordrende kledd og som oppfører seg deretter. De skulle jo egentlig være trygge, men man vet aldri hva som skjer, det finnes så mange rare folk der ute, og man behøver vel egentlig ikke å friste skjebnen gjør man vel?

Ga det noen mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, man skal ikke behøve å bli påkjørt om man vandrer rundt midt i en traffikert gate, men sjansen er jo vesentlig større enn om man går på fortauet.

Det samme vil jeg si om jenter som går veldig utfordrende kledd og som oppfører seg deretter. De skulle jo egentlig være trygge, men man vet aldri hva som skjer, det finnes så mange rare folk der ute, og man behøver vel egentlig ikke å friste skjebnen gjør man vel?

Ga det noen mening?

Du skriver: "Ga det noen mening?"

Igrunnen ikke. Synspunktet ditt har allerede vært forfektet her.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungarn

Du skriver: "Ga det noen mening?"

Igrunnen ikke. Synspunktet ditt har allerede vært forfektet her.

Med vennlig hilsen

So? Du er den samme gamle spydige idioten ser jeg... Hvis du mener det hvorfor gidder du svare? Har du ikke noe liv? Jeg gadd vel ikke lese alle andres svar vel, jeg bare svarte noor jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So? Du er den samme gamle spydige idioten ser jeg... Hvis du mener det hvorfor gidder du svare? Har du ikke noe liv? Jeg gadd vel ikke lese alle andres svar vel, jeg bare svarte noor jeg.

Da foreslår jeg du leser nedover tråden her - det er faktisk ganske mange med erfaring som uttaler seg.

Kanskje klarer du å lære deg noe....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg mest overrasket over at folk her inne tror at voldtekt er sex.

Voldtekt er vold.

Man voldtar ikke fordi man ser en lettkledd jente og ikke klarer å styre seg. Man voldtar for å få makt over et annet menneske og tukte det.e overgrep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv er jeg mest overrasket over at folk her inne tror at voldtekt er sex.

Voldtekt er vold.

Man voldtar ikke fordi man ser en lettkledd jente og ikke klarer å styre seg. Man voldtar for å få makt over et annet menneske og tukte det.e overgrep

Jeg sa det, jeg!

Men det forsvant litt i den laaaange tråden:-)

Er også overrasket, forresten.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Da foreslår jeg du leser nedover tråden her - det er faktisk ganske mange med erfaring som uttaler seg.

Kanskje klarer du å lære deg noe....

Med vennlig hilsen

Så for å være meningsberettiget må man ha "erfaring" som du sier?

Og det kommer fra en som uhemmet siterer ukjente og usikre kilder som om det var vedtatte sannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg mest overrasket over at folk her inne tror at voldtekt er sex.

Voldtekt er vold.

Man voldtar ikke fordi man ser en lettkledd jente og ikke klarer å styre seg. Man voldtar for å få makt over et annet menneske og tukte det.e overgrep

Et meget godt poeng dewey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å være meningsberettiget må man ha "erfaring" som du sier?

Og det kommer fra en som uhemmet siterer ukjente og usikre kilder som om det var vedtatte sannheter.

Du skriver: "Så for å være meningsberettiget må man ha "erfaring" som du sier?"

Neida - du skal selvsagt få lov til å ha alle de tåpelige meningene du måtte orke.

Men det er vanligvis annerkjent at de som faktisk vet hva de snakker om har meninger som er mer velbegrunnet enn de som ikke har erfaring innen emnet, enten det er voldtekt, eller bløtkakebaking.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Så for å være meningsberettiget må man ha "erfaring" som du sier?"

Neida - du skal selvsagt få lov til å ha alle de tåpelige meningene du måtte orke.

Men det er vanligvis annerkjent at de som faktisk vet hva de snakker om har meninger som er mer velbegrunnet enn de som ikke har erfaring innen emnet, enten det er voldtekt, eller bløtkakebaking.

Med vennlig hilsen

Og hva vet du om hva de som skriver her inne har erfart - hvis dem ikke bekjentgjør noe i denne retning? Skal de tvinges til å fortelle hva som har skjedd med dem, for at idioter som deg skal gi det troverdighet? Hold deg unna dette Sør, dette har du ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva vet du om hva de som skriver her inne har erfart - hvis dem ikke bekjentgjør noe i denne retning? Skal de tvinges til å fortelle hva som har skjedd med dem, for at idioter som deg skal gi det troverdighet? Hold deg unna dette Sør, dette har du ikke peiling på.

Spar deg dine sure oppstøt og bortforklaringer, Zirine.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar deg dine sure oppstøt og bortforklaringer, Zirine.

Med vennlig hilsen

Bortforklaringer? Hva i all verden er det jeg bortforklarer??

Kan du ikke for en gang skyld svare på et spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da foreslår jeg du leser nedover tråden her - det er faktisk ganske mange med erfaring som uttaler seg.

Kanskje klarer du å lære deg noe....

Med vennlig hilsen

Hvem er det som har erfaring Sør? Kan du peke dem ut for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke alltid et klart skille

Selv er jeg mest overrasket over at folk her inne tror at voldtekt er sex.

Voldtekt er vold.

Man voldtar ikke fordi man ser en lettkledd jente og ikke klarer å styre seg. Man voldtar for å få makt over et annet menneske og tukte det.e overgrep

Stort sett enig med deg, og helt enig når det gjelder den "klassiske" overfalls-voldtekten.

Men mange (de fleste) voldtekter er date-rapes hvor skillet mellom sex og voldtekt er mer utydelig, det er kanskje få sekunder mellom den frivillige situasjonen hvor man kliner på sofaen på nachspiel og hvor han går lenger enn hun ønsker. Hans ønske og motiv var en onenightstand, ikke ønske om å utøve vold. Men fordi han mangler nødvendige "sperrer" som alle skal ha, slutter han ikke når hun vil, og situasjonen går over til å bli en voldtekt. Det er minst like ille som overfallsvoldtekter, men skillet mellom sex og vold er ikke alltid like tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett enig med deg, og helt enig når det gjelder den "klassiske" overfalls-voldtekten.

Men mange (de fleste) voldtekter er date-rapes hvor skillet mellom sex og voldtekt er mer utydelig, det er kanskje få sekunder mellom den frivillige situasjonen hvor man kliner på sofaen på nachspiel og hvor han går lenger enn hun ønsker. Hans ønske og motiv var en onenightstand, ikke ønske om å utøve vold. Men fordi han mangler nødvendige "sperrer" som alle skal ha, slutter han ikke når hun vil, og situasjonen går over til å bli en voldtekt. Det er minst like ille som overfallsvoldtekter, men skillet mellom sex og vold er ikke alltid like tydelig.

Hei,

Det er et klart skille (og hvis man har drukket for mye, så er det ingen unnskyldning ifølge loven), og det er faktisk ens plikt å sørge for "samtykke". Loven er faktisk ganske klar, selv om den ikke blir praktisert noe videre strengt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har erfaring Sør? Kan du peke dem ut for meg?

????

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

". Det betyr selvsagt IKKE at voldtekten ikke skjedde."

Du bør bytte ut "selvsagt" i den setningen med "nødvendigvis".

Makan til dømming skal man lete lenge etter.

Det kan like godt bety at voldtekten ikke skjedde. Det vet ingen andre enn den påståtte gjerningsmannen og det påståtte offeret.

Cluet er at det tallet du refererer til er umulig å komme fram til, og det vet enhver person med litt snev av sunn fornuft.

Når det gjelder fysiske skader ...

Stort sett alle kvinner som blir voldtatt får fysiske merker som rifter osv. i skjeden. Det er vel ikke så vanskelig for deg å forstå?? Hvis du har hatt sex med en kvinne vet du at hun må ha litt lyst for å bli våt og at samleie skal fungere. Det er derfor ikke vanskelig for medisinsk personale å konstatere om samleiet har vært frivillig eller ikke.

Det sørste problemet er at det går for lang tid fram til den voldtatte oppsøker medisinsk personale (jeg snakker nå om voldtekter uten mishandling "utenpå")

mye på bakgrunn av fordomsfulle mennesker som deg som lar ofrene sitte igjen med angst og usikkerhet fordi de ikke gjorde så mye motstand at de ble banket opp, men lå helt stille i frykt for å bli ytterligere skadet og kanskje drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fysiske skader ...

Stort sett alle kvinner som blir voldtatt får fysiske merker som rifter osv. i skjeden. Det er vel ikke så vanskelig for deg å forstå?? Hvis du har hatt sex med en kvinne vet du at hun må ha litt lyst for å bli våt og at samleie skal fungere. Det er derfor ikke vanskelig for medisinsk personale å konstatere om samleiet har vært frivillig eller ikke.

Det sørste problemet er at det går for lang tid fram til den voldtatte oppsøker medisinsk personale (jeg snakker nå om voldtekter uten mishandling "utenpå")

mye på bakgrunn av fordomsfulle mennesker som deg som lar ofrene sitte igjen med angst og usikkerhet fordi de ikke gjorde så mye motstand at de ble banket opp, men lå helt stille i frykt for å bli ytterligere skadet og kanskje drept.

Jeg tror kanskje at du bør lære deg å lese hvis du utifra disse innleggene mine synes jeg er fordomsfull.

Jeg har aldri sagt noe om at jeg generelt tviler på at jentene har blitt voldtatt, bare at jeg ikke har noen tro på tallet til sør (0.2 %) som enhver med litt omløp i skallen MÅ forstå at det er UMULIG å finne.

Du er tydligvis ikke en med såpass omløp i skallen, eller du har rett og slett så dårlige kunnskaper i forhold til norsk, at du ikke forstår hva jeg skriver.

Det er vel egentlig dere andre som er fordomsfulle, mot mennene, når dere dømmer dem selv om saken er blitt henlagt, eller fyren er frikjent.

Jenter kan trossalt lyve de også, og i motsetning til deg og sør, tar jeg verken parti på den ene eller den andre siden. Alt jeg har skrevet i denne tråden har vært veldig objektivt, så å påstå at det er JEG som er fordomsfull her, det faller på sin egen urimelighet.

Det er trossalt ett tall som blir diskutert, og verken jeg eller du vet noe som helst om hvem som lyver når jenta påstår voldtekt mens gutten nekter, og det er da for faen ikke min skyld at voldtekter er svært vanskelig å bevise.

Helvetes idiot, du må jo rett og slett være helt amøbe for å i det hele tatt blande deg inn her og diskutere med de håpløse argumentene du kommer med over her.

Det burde som sagt være en IQ-sperre i forhold til å komme inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje at du bør lære deg å lese hvis du utifra disse innleggene mine synes jeg er fordomsfull.

Jeg har aldri sagt noe om at jeg generelt tviler på at jentene har blitt voldtatt, bare at jeg ikke har noen tro på tallet til sør (0.2 %) som enhver med litt omløp i skallen MÅ forstå at det er UMULIG å finne.

Du er tydligvis ikke en med såpass omløp i skallen, eller du har rett og slett så dårlige kunnskaper i forhold til norsk, at du ikke forstår hva jeg skriver.

Det er vel egentlig dere andre som er fordomsfulle, mot mennene, når dere dømmer dem selv om saken er blitt henlagt, eller fyren er frikjent.

Jenter kan trossalt lyve de også, og i motsetning til deg og sør, tar jeg verken parti på den ene eller den andre siden. Alt jeg har skrevet i denne tråden har vært veldig objektivt, så å påstå at det er JEG som er fordomsfull her, det faller på sin egen urimelighet.

Det er trossalt ett tall som blir diskutert, og verken jeg eller du vet noe som helst om hvem som lyver når jenta påstår voldtekt mens gutten nekter, og det er da for faen ikke min skyld at voldtekter er svært vanskelig å bevise.

Helvetes idiot, du må jo rett og slett være helt amøbe for å i det hele tatt blande deg inn her og diskutere med de håpløse argumentene du kommer med over her.

Det burde som sagt være en IQ-sperre i forhold til å komme inn her.

*Tjihi*

Hissig i dag, Sdd? ;) *erter*

Ser innom chat'en om få strakser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...