Gå til innhold

Jenter er selv skyld i voldtekt


Gjest noor

Anbefalte innlegg

Ja, og hva så?

*INGEN* påstår at slikt ikke forekommer i enkelte tilfeller, akkurat som for narko, og alle andre paragrafer.

Hva er poenget ditt? Skal vi avskaffe loven mot incest og voldtekt?

Med vennlig hilsen

Poenget hans fremkommer tydelig nok.

Nemlig at virkeligheten er den stikk motsatte av hva du hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • SierDuDet

    31

  • Zirine

    14

  • leenie

    11

Mest aktive i denne tråden

Ja, og hva så?

*INGEN* påstår at slikt ikke forekommer i enkelte tilfeller, akkurat som for narko, og alle andre paragrafer.

Hva er poenget ditt? Skal vi avskaffe loven mot incest og voldtekt?

Med vennlig hilsen

"Du har faktisk større sjanse for å vinne i Lotto enn for å bli falsk anklaget og dømt for voldtekt!"

Ikkje når det gjelder anklager i forbindelse med Incest som fremkommer i barnefordelingssaker !

Men du tenkte kanskje på 4 + 1 i Lotto du ?

Antagelser og spekulasjoner, alle dine tallangivelser i tråden over her, _finn_ frem uavhengig dokumentasjon før du fortsetter med villedning innefor så pass alvorlige saker !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Fordi det rett og slett ikke er noe som tilsier at det skulle være 20% eller 2%, men politiet påstår at det er ca 0,2%.

Å insinuere at så mange av ofrene lyver er rett og slett skammelig ovenfor offerene her på siden, også fordi du har ingen grunn til å betvile politiets tall.

Med vennlig hilsen

Du er jo den rette til å komme her og forsvare tall som blir lagt fram, sånn som du ror med tall hver gang en av utenlands opprinnelse gjør noe kriminelt.

Er det urimelig mot de som faktisk er voldtatt å betvile dette tallet?

Hva hendte med "uskyldig til det motsatte er bevist"?

Du dømmer folk uten noe som helt bevis, DET er urimelig, ikke det å betvile ett tall som er tatt ut av intet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, å si at det er jentas skyld er å gå for langt. MEN, når man vet at å gå utfordrende kledt og oppføre seg deretter kan provosere, hvorfor gjøre det? Det hjelper ikke at du har loven på din side hvis du blir voldtatt, skaden har allerede skjedd. Så, min konklusjon er at uansett hvordan man går kledt eller oppfører seg er det ingen unnskyldning for gjerningsmannen, men man trenger ikke å provosere og se hvor langt man kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil få påpeke at prosentandelen falske eller uriktige anmeldelser i voldtekt er i underkant av 2%. Dvs det samme som for annen type kriminalitet.

Du burde gruble litt mer, grublings.

Dette handler om mer enn bare sanne eller falske annmeldelser om voldtekt/voldtektsførsøk og om prosenter.

Ser man mellom linjene, og bak personene, aner man konturene av aktivister som har funnet sitt ståsted og identitet i rivalisering mellom kjønnene og Mannens overgrep mot Kvinnen.

Mens andre med aktivist-blod i årene dro til Gøteborg og Barcelona og kastet brostein, har vi her en gruppe kvinner og menn som bruker mye krefter på å skape splid og mistenksomhet. Og om "offeret" reelt sett er et "offer" vil de selv være enerådene til å definere, helst uten kritisk innblanding.

Og som med alle andre ideologier man har sett opp gjennom historien, har også denne kun sin tilmålte tid. Sannhet og nyanser har nemlig en stygg tendens til å komme frem etterhvert, og historien må omskrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SDD,

Alle mørketall er selvsagt unøyaktige. Men om det er 0,1% eller 0,4% er irrelevant.

Poenget er at hvis du påstår at et signifikant antall anmeldelser er falske, så er det DU som har bevisbyrden.

Med vennlig hilsen

"Poenget er at hvis du påstår at et signifikant antall anmeldelser er falske, så er det DU som har bevisbyrden."

Oki, og når du påstår at de 90 prosentene av voldteksaker som blir henlagt + alle de sakene som ikke fører til dom (- 0.2 prosent) er skyldige til tross for at de ikke blir dømt, ei heller ført til retten, så er det... eh.. hvem som har bevisbyrden?

Det er ett eller annet som ikke stemmer når du sier at JEG skal bevise at dine tall ikke stemmer, og at du samtidig forhåndsdømmer disse 90 prosentene som enten er frikjent eller har fått saken sin henlagt pga bevisets stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Poenget er at hvis du påstår at et signifikant antall anmeldelser er falske, så er det DU som har bevisbyrden."

Oki, og når du påstår at de 90 prosentene av voldteksaker som blir henlagt + alle de sakene som ikke fører til dom (- 0.2 prosent) er skyldige til tross for at de ikke blir dømt, ei heller ført til retten, så er det... eh.. hvem som har bevisbyrden?

Det er ett eller annet som ikke stemmer når du sier at JEG skal bevise at dine tall ikke stemmer, og at du samtidig forhåndsdømmer disse 90 prosentene som enten er frikjent eller har fått saken sin henlagt pga bevisets stilling.

Du skriver: "når du påstår at de 90 prosentene av voldteksaker som blir henlagt + alle de sakene som ikke fører til dom (- 0.2 prosent) er skyldige til tross for at de ikke blir dømt"

Det har jeg heller ikke påstått.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du har faktisk større sjanse for å vinne i Lotto enn for å bli falsk anklaget og dømt for voldtekt!"

Ikkje når det gjelder anklager i forbindelse med Incest som fremkommer i barnefordelingssaker !

Men du tenkte kanskje på 4 + 1 i Lotto du ?

Antagelser og spekulasjoner, alle dine tallangivelser i tråden over her, _finn_ frem uavhengig dokumentasjon før du fortsetter med villedning innefor så pass alvorlige saker !

Mvh

Diskusjonen går på voldtekt, ikke incest - forsøk, i det minste, å holde deg til saken.

Minst ÉN person vinner i Lotto hver uke.

Jeg ser ingen dokumentasjon på at falske voldtektsanklager forekommer med en brøkdel av dette antallet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om mer enn bare sanne eller falske annmeldelser om voldtekt/voldtektsførsøk og om prosenter.

Ser man mellom linjene, og bak personene, aner man konturene av aktivister som har funnet sitt ståsted og identitet i rivalisering mellom kjønnene og Mannens overgrep mot Kvinnen.

Mens andre med aktivist-blod i årene dro til Gøteborg og Barcelona og kastet brostein, har vi her en gruppe kvinner og menn som bruker mye krefter på å skape splid og mistenksomhet. Og om "offeret" reelt sett er et "offer" vil de selv være enerådene til å definere, helst uten kritisk innblanding.

Og som med alle andre ideologier man har sett opp gjennom historien, har også denne kun sin tilmålte tid. Sannhet og nyanser har nemlig en stygg tendens til å komme frem etterhvert, og historien må omskrives.

"Beklager" Grublings, men du står i motgående kjørefelt i historien. Det du påstår er rett og slett fri fantasi.

At folk ikke finner seg i at voldtekter bortforklares får du bare finne deg i.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "når du påstår at de 90 prosentene av voldteksaker som blir henlagt + alle de sakene som ikke fører til dom (- 0.2 prosent) er skyldige til tross for at de ikke blir dømt"

Det har jeg heller ikke påstått.

Med vennlig hilsen

Har du ikke påstått det?

Når det ifølge deg er 0.2 % av alle voldtektsanmeldelser som er falske, sier du ikke da også at 99.8 % av anmeldelsene er reele voldtekter?

Videre er det vel sånn at 90 % (eller er det mer) av anmeldelsene blir henlagt, ergo, du påstår her at skyldige går fri helt uten å kunne bevise det.

Hvis 90 % av disse blir henlagt og bare 0,2 % av dem har løyet sier du at 89.8 % av de frikjente mennene er skyldige.

Dette sier du til tross for at det ikke finnes bevis, og likevel sier du at jeg skal bevise noe...

Det er ikke jeg som forhåndsdømmer folk, jeg bare sier at de tallene du har kommet opp med er umulig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo den rette til å komme her og forsvare tall som blir lagt fram, sånn som du ror med tall hver gang en av utenlands opprinnelse gjør noe kriminelt.

Er det urimelig mot de som faktisk er voldtatt å betvile dette tallet?

Hva hendte med "uskyldig til det motsatte er bevist"?

Du dømmer folk uten noe som helt bevis, DET er urimelig, ikke det å betvile ett tall som er tatt ut av intet.

Du skriver: "Hva hendte med "uskyldig til det motsatte er bevist"?"

NETTOPP!!

*Du* påstår at ofrene fremsetter mer enn 0,2% falske anklager.

Med andre ord, du påstår de lyver, og du har ingen dokumentasjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortseter du å kverne løs på løgnen om at dette er "politiets tall" ?

Utsagnet var gitt av en enkeltstående kvinnelig politiansatt, og er slett ingen offisiell uttallelse fra norsk politi som etat i det hele tatt !

*gjesp*

Tallene var fra politiet i Oslo.

Om du liker dem eller ei, finner jeg hamrende likegyldig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Beklager" Grublings, men du står i motgående kjørefelt i historien. Det du påstår er rett og slett fri fantasi.

At folk ikke finner seg i at voldtekter bortforklares får du bare finne deg i.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke noe interesse av å bortforklare virkelige voldtekter. Det er alt grumset rundt jeg vil til livs!

Om jeg står i feil kjørefelt får historien vise. Du burde vite at historie blir skrevet på etterskudd og ikke i NÅ-TID slik du later til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*gjesp*

Tallene var fra politiet i Oslo.

Om du liker dem eller ei, finner jeg hamrende likegyldig.

Med vennlig hilsen

*Tallene var fra politiet i Oslo.*

Niks. Fantasitallet var fra et enkeltståendemedlem av etaten.

Politiet som organisasjon ville SELVSAGT aldri gått ut med slike grunnløse spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Hva hendte med "uskyldig til det motsatte er bevist"?"

NETTOPP!!

*Du* påstår at ofrene fremsetter mer enn 0,2% falske anklager.

Med andre ord, du påstår de lyver, og du har ingen dokumentasjon.

Med vennlig hilsen

Nei, men nå er det ikke jeg som har flydd rundt med tall i hytt og gevær her, det er du.

Jeg sier bare at de tallene du bruker som om de skulle være saklig dokumentasjon, er umulige å komme fram til.

Du angriper meg, men glemmer å nevne at du påstår at så godt som alle som blir frifunnet for voldtekt, eller får saken henlagt, er skyldige til tross for at det ikke finnes beviser.

Dine syltynne argumenter, flettet inn i uante menger med bullshit, forsøk på å ro seg bort, snu diskusjonen til å dreie helt bort fra dine ekstremt mangelfulle argumenter, har blitt utrolig lett å gjennomskue i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe interesse av å bortforklare virkelige voldtekter. Det er alt grumset rundt jeg vil til livs!

Om jeg står i feil kjørefelt får historien vise. Du burde vite at historie blir skrevet på etterskudd og ikke i NÅ-TID slik du later til å tro.

Du har enda ikke etablert at det overhodet er noe "grums" av betydning.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå er det ikke jeg som har flydd rundt med tall i hytt og gevær her, det er du.

Jeg sier bare at de tallene du bruker som om de skulle være saklig dokumentasjon, er umulige å komme fram til.

Du angriper meg, men glemmer å nevne at du påstår at så godt som alle som blir frifunnet for voldtekt, eller får saken henlagt, er skyldige til tross for at det ikke finnes beviser.

Dine syltynne argumenter, flettet inn i uante menger med bullshit, forsøk på å ro seg bort, snu diskusjonen til å dreie helt bort fra dine ekstremt mangelfulle argumenter, har blitt utrolig lett å gjennomskue i det siste.

Nå har du vært flink og holdt ut lenge. Du fortjener en hvil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vært flink og holdt ut lenge. Du fortjener en hvil :-)

Om 10-15 min kommer avløseren min, da er det slutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har enda ikke etablert at det overhodet er noe "grums" av betydning.

Med vennlig hilsen

Jeg og mange andre vet at grumset er der, men man må tømme bøtta før det blir synlig. Og her er det historieskrivinga kommer inn.

Har du forresten gjort deg opp noen tanker om hvorfor det står 3500 barn i kø hos BUP og andre avd. for å få behandling? Og hvorfor de ikke har høyrøsta personer/organisasjoner som tar saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...