Gå til innhold

Jenter er selv skyld i voldtekt


Gjest noor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • SierDuDet

    31

  • Zirine

    14

  • leenie

    11

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt sludder og vas. Man legger ikke opp til sånt ved å kle seg på en spesiell måte. Men at det kan trigge noen, få noen til å tenke urasjonelt kan jo være. Noen og enhver kan bli påvirket. Men, å legge ansvaret for voldtekt på ei som har kledd seg utfordrende blir hårreisende feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Selvsagt er vi det !

Vi kler os i korte skjørter og utringede bluser - klart vi ber om det !!!

(ironi)

Dette utsagnet sier litt om tankegangen til dama som kom med det, og det sier litt om tankegangen til mannfolka som voldtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Fy søren. Nå ble jeg skikkelig provosert!!! Er det mulig å komme med slike uttalelser?? At jenter selv skal ha skylden for at menn voldtar?!? Nei, vet du hva...Jeg ble så sint nå at jeg ikke klarer å skrive noe fornuftig, så jeg får heller komme tilbake til det senere....

Skulle ønske jeg hadde hatt mailadressen til denne dama, slik at jeg kunne skevet henne noen alvorsord!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren. Nå ble jeg skikkelig provosert!!! Er det mulig å komme med slike uttalelser?? At jenter selv skal ha skylden for at menn voldtar?!? Nei, vet du hva...Jeg ble så sint nå at jeg ikke klarer å skrive noe fornuftig, så jeg får heller komme tilbake til det senere....

Skulle ønske jeg hadde hatt mailadressen til denne dama, slik at jeg kunne skevet henne noen alvorsord!!!!!!!!

http://www.mangfold.org/regioner.html

Under Vestfold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren. Nå ble jeg skikkelig provosert!!! Er det mulig å komme med slike uttalelser?? At jenter selv skal ha skylden for at menn voldtar?!? Nei, vet du hva...Jeg ble så sint nå at jeg ikke klarer å skrive noe fornuftig, så jeg får heller komme tilbake til det senere....

Skulle ønske jeg hadde hatt mailadressen til denne dama, slik at jeg kunne skevet henne noen alvorsord!!!!!!!!

Jeg skal sende henne en mail. Join in!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvsagt en vanvittig påstand.

"Melvold anslår at jenter i 60 prosent av tilfellene selv har skylda for at de blir slått, voldtatt og trakassert. De resterende 40 prosentene er det ikke så lett å ta tak i - det er alltid noen som vil slå."

Anslår!? Og den siste linja er suspekt. "Ikke så lett å ta tak i"? Hva fanden er det dama mener? Hvor vanskelig er det å ta tak i det faktum at ei jente har blitt slått, voldtatt eller trakassert?

Dessuten legger hun nå opp til at kvinner fortsatt skal føle skyld når de mishandles av mannen sin, også. "Jeg provoserte han jo, så det er ikke så rart at han grisebanket meg!"

"- Vi er nok mer listige enn gutter. Vi er så utspekulerte og fandenivoldske at vi kan drive dere til vanvidd hvis vi vil det. Slik har vi vært siden vi ble født. Gutter er nok kanskje mer rettferdige på det området, sier ungdomslederen."

Ja, skikkelig rettferdige! Så rettferdige at disse rettmessig slår, mishandler og voldtar.

Drive til vanvidd? Gutter, er dere så enkle sjeler at vold er eneste utvei?

Nei, det er sprøyt, mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama der er inne på noe, men faktisk tror jeg at hun er så dum at hun ikke skjønner det engang.

Oppvakte kvinner skjønner at man kler seg ikke i dype utrigninger og korte skjørt når man besøker enkelte arabiske land, man skjønner at visse regler eksisterer i ulike settinger.

Det gjelder å kjenne til disse reglene i de landene hvor man ferdes, og forsøke å følge disse hvis man i det hele tatt skal ha noe utbytte av det man ønsker å foreta seg. Det kalles sund fornuft.

Men å forstå det slik at jeg ikke skal kunne vise en dyp utrigning her i Oslo uten å måtte stå til ansvar for dette ved å ha samleie med hver eneste type rundt meg som har fått et stivt lem som resultat av dette - vel, hva kan man si. Det er egentlig for dumt til å kommentere - jeg trodde vi var forbi det stadiet forlengst.

Jeg tror den foreldregenerasjonen hun representerer istedenfor bør gå i seg selv og se at de til en viss grad feilet i oppdragelsen. De var altfor ivrig i å fortelle sine døtre at de skulle passe seg, også glemte de sine sønner da de fortalte om ansvar. Menn som ikke fatter at et ja ikke går via klesdrakten har fått mangelfull oppdragelse eller de har mangelfulle utviklede sjelsevner.

Disse folkene bør snarest sperres inne - eller evt. sendes til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært få av voldtektene som blir begått er seksuellt relaterte. Menn som voldtar plukker ikke ut de kvinnene som går med kortest skjørt og er mest utfordrende.

Noen menn voldtar kvinner de kjenner pga aggresjon, dårlig selvbilde, hevn/straff e.l.

De resterende er menn som voldtar fremmede kvinner, kvinner som kanskje går alene på gaten e.l. Da tar de det første og beste som dukker opp, de sitter ikke i et smug hele natten for å plukke ut den mest utfordrende jenten! Og hva som foregår i disse mennenes hoder er ikke godt å si, syke er de iallefall.

Jeg er helt sikker på at en statistikk over klær/oppførsel til voldtatte jenter vil vise at dette er helt normale jenter som har enten har viklet seg inn i et kjærlighetsforhold/vennskapsforhold med den gale fyren, eller at de rett og slett var på feilt sted til feil tid.

Uansett er det IKKE jentenes feil, å si dette er helt horribelt! Jeg skal sende henne en mail med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uhyrlig påstand som hører hjemme i middelalderen. Jeg tør vedde på at dama er en religiøs fanatiker, det er vel bare hos slike man kan finne slike meninger. Det forundrer meg ikke et øyeblikk om hun skulle mene det samme om barn som blir overgrepet også, hun glemte vel bare å si det.

Og slikt skal jobbe med mennesker?

Fytti bøtta, jeg får mest lyst til å spy!

:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike påstander ler man selvsagt overbærende av.

Man ler ikke så høyt dersom man selv har vært utsatt for overgrep og allerede sliter med dårlig selvbilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama har jammen ikke mye tro på gutter/menn! Hun fraskriver de jo helt ansvar for egne handlinger. Som om de ikke kan motstå å hoppe på alle jenter som måtte by seg fram. Som om de ikke selv kan noe for at de slår. Hva med de som slår barn da? Er det barnets skyld? Javisst kan et barn provosere foreldrene til vanvidd, men man har da ikke rett til å slå likevel!

Men bevares, vi jenter må tenke på hvilke signaler vi sender ut. Alle saker har to sider. Å legge alt ansvar på en av partene er ikke alltid riktig. Men hun her legger jo alt ansvar over på jentene og det blir bare helt feil. Poenget må jo være å skolere guttene, å få de til å skjønne at de har ansvar for sine handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ler ikke så høyt dersom man selv har vært utsatt for overgrep og allerede sliter med dårlig selvbilde...

Det var det idiotiske utsagnet jeg lo overbærende av. Verst var det at det kom fra en kvinnes munn. Det var så dumt at det faller på sin egen urimlighet.

Selvfølgelig føler jeg med voldtektsofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Den dama der er inne på noe, men faktisk tror jeg at hun er så dum at hun ikke skjønner det engang.

Oppvakte kvinner skjønner at man kler seg ikke i dype utrigninger og korte skjørt når man besøker enkelte arabiske land, man skjønner at visse regler eksisterer i ulike settinger.

Det gjelder å kjenne til disse reglene i de landene hvor man ferdes, og forsøke å følge disse hvis man i det hele tatt skal ha noe utbytte av det man ønsker å foreta seg. Det kalles sund fornuft.

Men å forstå det slik at jeg ikke skal kunne vise en dyp utrigning her i Oslo uten å måtte stå til ansvar for dette ved å ha samleie med hver eneste type rundt meg som har fått et stivt lem som resultat av dette - vel, hva kan man si. Det er egentlig for dumt til å kommentere - jeg trodde vi var forbi det stadiet forlengst.

Jeg tror den foreldregenerasjonen hun representerer istedenfor bør gå i seg selv og se at de til en viss grad feilet i oppdragelsen. De var altfor ivrig i å fortelle sine døtre at de skulle passe seg, også glemte de sine sønner da de fortalte om ansvar. Menn som ikke fatter at et ja ikke går via klesdrakten har fått mangelfull oppdragelse eller de har mangelfulle utviklede sjelsevner.

Disse folkene bør snarest sperres inne - eller evt. sendes til Bergen.

Knakande godt sagt, Zirine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager.

Dette er det verste pisset jeg har lest på lenge.

Fytterakkern.

Hvem var det som skrev om å være full på jobben? Denne dama må jo ha vært skingrende dritings eller på et eller annet ape-dop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjelden lest noe verre. Gutter blir degradert til ukontrollerbare testosteron-bøller og jenter til sleipe lokkeduer.

Og denne personen jobber med barn og ungdom. Ikke så lenge til håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragedien i denne saken er at vedkommende jobber med barn og unge - hva slags holdninger er det hun gir dem!

Høres ut som hun lever i den mørke middelalder!

Dette er jo å sette saken på hodet, å gi offeret skylden for det hun/han har blitt utsatt for hører jo ingen steder hjemme.

Ifølge en historie jeg har hørt, var det for en del år siden en rekke drap/voldtekt på unge kvinner i israel. Politkerne ville gjerne sette inn tiltak for å stanse dette, og foreslo utegangsforbud for kvinner etter mørkets frambrudd. Men statsministeren (Golda Meir) var en forstandig kvinne som satte fokuset riktig - det måtte jo være menn som skulle omfattes av dette forbudet siden det var en mann/menn som utførte handlingen!

Dessverre gir denne kvinnen utrrykk for et slett kvinnesyn som har gjort det mulig å undertrykke og mishandle kvinner i århundrer. Hun burde få sparken for dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...