Gå til innhold

Jenter er selv skyld i voldtekt


Gjest noor

Anbefalte innlegg

Utsagnet til denne kvinnen er naturligvis helt bak mål. Selvsagt er det ikke klærne som får en mann til å voldta.

Denne kvinnen har forstått ytterst lite om hva voldtekt egentlig er, og hvorfor det skjer.

Spesielt skremmende er disse uttalelsene med tanke på hvilken jobb hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • SierDuDet

    31

  • Zirine

    14

  • leenie

    11

Mest aktive i denne tråden

Den dama der er inne på noe, men faktisk tror jeg at hun er så dum at hun ikke skjønner det engang.

Oppvakte kvinner skjønner at man kler seg ikke i dype utrigninger og korte skjørt når man besøker enkelte arabiske land, man skjønner at visse regler eksisterer i ulike settinger.

Det gjelder å kjenne til disse reglene i de landene hvor man ferdes, og forsøke å følge disse hvis man i det hele tatt skal ha noe utbytte av det man ønsker å foreta seg. Det kalles sund fornuft.

Men å forstå det slik at jeg ikke skal kunne vise en dyp utrigning her i Oslo uten å måtte stå til ansvar for dette ved å ha samleie med hver eneste type rundt meg som har fått et stivt lem som resultat av dette - vel, hva kan man si. Det er egentlig for dumt til å kommentere - jeg trodde vi var forbi det stadiet forlengst.

Jeg tror den foreldregenerasjonen hun representerer istedenfor bør gå i seg selv og se at de til en viss grad feilet i oppdragelsen. De var altfor ivrig i å fortelle sine døtre at de skulle passe seg, også glemte de sine sønner da de fortalte om ansvar. Menn som ikke fatter at et ja ikke går via klesdrakten har fått mangelfull oppdragelse eller de har mangelfulle utviklede sjelsevner.

Disse folkene bør snarest sperres inne - eller evt. sendes til Bergen.

Denne dama er ikke "inne på noe" i det hele tatt..

Det du er inne på her er kleskoder. Stiller du opp i miniskjørt i et arabisk land, så blir du sannsynligvis like uglesett der som du ville blitt i en hvilken som helst vestlandsk menighet.

På samme måte ville en statsministeren nok fått litt kommentarer om han stilte opp i grilldress på konferanse med den amerikanske presidenten..

Det er et langt steg fra kleskoder til å si at jenter med dyp utringning kan skylde seg selv om de blir voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama er ikke "inne på noe" i det hele tatt..

Det du er inne på her er kleskoder. Stiller du opp i miniskjørt i et arabisk land, så blir du sannsynligvis like uglesett der som du ville blitt i en hvilken som helst vestlandsk menighet.

På samme måte ville en statsministeren nok fått litt kommentarer om han stilte opp i grilldress på konferanse med den amerikanske presidenten..

Det er et langt steg fra kleskoder til å si at jenter med dyp utringning kan skylde seg selv om de blir voldtatt.

Vil bare få nevne at jeg har det helt fint i miniskjørtene mine, i min vestlandske menighet... ;)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama er ikke "inne på noe" i det hele tatt..

Det du er inne på her er kleskoder. Stiller du opp i miniskjørt i et arabisk land, så blir du sannsynligvis like uglesett der som du ville blitt i en hvilken som helst vestlandsk menighet.

På samme måte ville en statsministeren nok fått litt kommentarer om han stilte opp i grilldress på konferanse med den amerikanske presidenten..

Det er et langt steg fra kleskoder til å si at jenter med dyp utringning kan skylde seg selv om de blir voldtatt.

"Det du er inne på her er kleskoder. Stiller du opp i miniskjørt i et arabisk land, så blir du sannsynligvis like uglesett der som du ville blitt i en hvilken som helst vestlandsk menighet. "

Selvfølgelig er hun inne på noe.

I noen miljø vil brudd på kleskodene ikke føre til andre konsekvenser enn at du ikke blir tatt seriøst/høytidelige. I andre miljø kan konsekvensene føre til alvorligere ting - du blir utsatt for overgrep, i verste fall drept.

En kleskode for en norsk statsminister i Afganistan vil være anderledes enn for en norsk kvinne i Afganistan.

"Det er et langt steg fra kleskoder til å si at jenter med dyp utringning kan skylde seg selv om de blir voldtatt."

Det kommer helt an på hvor du befinner deg i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få nevne at jeg har det helt fint i miniskjørtene mine, i min vestlandske menighet... ;)

Klem fra

*min skjørtekant er nærmere den himmelen du aldri kommer tiiiiil* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler du deg og oppfører deg utfordrende, så gir du et signal. Det blir litt som å leke med ilden. Gutter er engang menn med drifter, vi er som dyr - bare mye mer avanserte. Ikke alle gutter som har de nødvendige ressursene til å forstå hvor grensen går. Og da er det dumt av mange jenter å "leke" med dem. Selv om guttene til syvende og sist må ta skylden for overgrep, betyr ikke det at jentene kan gjøre hva de vil. De må også være bevisst signalene de sender ut.

Men på den annen side - svært mange voldtekter har ingenting med verken klær eller oppførsel å gjøre. Så min konklusjon at det er dumt å generalisere. Noen overgrep skyldes alene at mannen er totalt blottet for å forstå rett og galt - og menneskets rett til grenser. Dette gjelder jo egentlig alle overgrep, men man må få lov til å si at noen ganger har jentene selv utløst denne defekten hos menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det du er inne på her er kleskoder. Stiller du opp i miniskjørt i et arabisk land, så blir du sannsynligvis like uglesett der som du ville blitt i en hvilken som helst vestlandsk menighet. "

Selvfølgelig er hun inne på noe.

I noen miljø vil brudd på kleskodene ikke føre til andre konsekvenser enn at du ikke blir tatt seriøst/høytidelige. I andre miljø kan konsekvensene føre til alvorligere ting - du blir utsatt for overgrep, i verste fall drept.

En kleskode for en norsk statsminister i Afganistan vil være anderledes enn for en norsk kvinne i Afganistan.

"Det er et langt steg fra kleskoder til å si at jenter med dyp utringning kan skylde seg selv om de blir voldtatt."

Det kommer helt an på hvor du befinner deg i verden.

Det er ikke klærne som gjør at du blir voldtatt. Ikke alle voldtektsofre er 19 år gamle jenter i miniskjørt..

Slike idiotiske uttalelser som det Gro Melvold kommer med fjerner fokuset fra det faktum at mannen selv er ansvarlig for sine handlinger, og INGENTING fritar ham for det ansvaret. Enten jeg bryter kleskoder eller går rundt splitter naken..

Eneste muligheten til at slike håpløse uttalelser kan påvirke voldtektsstatistikken er at jenter ikke lengre tør anmelde voldtekter fordi de tror de var skyld i det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler du deg og oppfører deg utfordrende, så gir du et signal. Det blir litt som å leke med ilden. Gutter er engang menn med drifter, vi er som dyr - bare mye mer avanserte. Ikke alle gutter som har de nødvendige ressursene til å forstå hvor grensen går. Og da er det dumt av mange jenter å "leke" med dem. Selv om guttene til syvende og sist må ta skylden for overgrep, betyr ikke det at jentene kan gjøre hva de vil. De må også være bevisst signalene de sender ut.

Men på den annen side - svært mange voldtekter har ingenting med verken klær eller oppførsel å gjøre. Så min konklusjon at det er dumt å generalisere. Noen overgrep skyldes alene at mannen er totalt blottet for å forstå rett og galt - og menneskets rett til grenser. Dette gjelder jo egentlig alle overgrep, men man må få lov til å si at noen ganger har jentene selv utløst denne defekten hos menn...

Pisspreik. Istedetfor å "temme" disse evneveike hormonklumpene av noen gutter/menn, så skal vi altså gi jentene/kvinnene ansvaret for det de måtte finne på?

Skal testosteron være en formildende omstendighet?

Legg ansvaret der det hører hjemme, og rett kravene og formaningene mot gjerningsmennene, ikke ofrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke klærne som gjør at du blir voldtatt. Ikke alle voldtektsofre er 19 år gamle jenter i miniskjørt..

Slike idiotiske uttalelser som det Gro Melvold kommer med fjerner fokuset fra det faktum at mannen selv er ansvarlig for sine handlinger, og INGENTING fritar ham for det ansvaret. Enten jeg bryter kleskoder eller går rundt splitter naken..

Eneste muligheten til at slike håpløse uttalelser kan påvirke voldtektsstatistikken er at jenter ikke lengre tør anmelde voldtekter fordi de tror de var skyld i det selv.

Jeg er ikke uenig i noe av det du sier her. Du bør lese innleggene mine på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik. Istedetfor å "temme" disse evneveike hormonklumpene av noen gutter/menn, så skal vi altså gi jentene/kvinnene ansvaret for det de måtte finne på?

Skal testosteron være en formildende omstendighet?

Legg ansvaret der det hører hjemme, og rett kravene og formaningene mot gjerningsmennene, ikke ofrene..

Skylden må mennene ta, men det betyr ikke at i noen tilfeller er kvinnene selv endel av årsaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylden må mennene ta, men det betyr ikke at i noen tilfeller er kvinnene selv endel av årsaken!

mente:

Skylden må mennene ta, men i noen tilfeller er kvinnene endel av årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voldtatt

mente:

Skylden må mennene ta, men i noen tilfeller er kvinnene endel av årsaken.

Jeg ble voldtatt for 3 år siden, grunnen /"undskyldningen" hans var at det var min feil også som kledde meg så utfordrende!!!

Jeg kastet klærna sammen med selvrespekten!

Hilsen misbrukt p.ga klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*min skjørtekant er nærmere den himmelen du aldri kommer tiiiiil* :-)

Åh... *mimre* Det var jaggu en fresk låt for sin tid :-)

..også rådet for høy moral da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er helt klart inne på noe her.

Selvsagt har alle full rett til å løpe halvnakne rundt i byen å gjøre seg til. Like selvsagt har alle like stor rett til å køpe rundt med 100 000 kroner sikkende ut av lomma på Karl Johan natterstid.

Inegn har rett til å gjøre dem noe, og ansvaret hvis de blir henholdsvis voldtatt/slått ned og ranet, vil i begge tilfeller påligge gjerningsmannen og ingen andre.

Like fullt er slik oppførsel komplett IDIOTISK, og avdekker en fatal mangel på kunnskap om verden og virkelighetens harde realtiteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er helt klart inne på noe her.

Selvsagt har alle full rett til å løpe halvnakne rundt i byen å gjøre seg til. Like selvsagt har alle like stor rett til å køpe rundt med 100 000 kroner sikkende ut av lomma på Karl Johan natterstid.

Inegn har rett til å gjøre dem noe, og ansvaret hvis de blir henholdsvis voldtatt/slått ned og ranet, vil i begge tilfeller påligge gjerningsmannen og ingen andre.

Like fullt er slik oppførsel komplett IDIOTISK, og avdekker en fatal mangel på kunnskap om verden og virkelighetens harde realtiteter.

Du MENER vel ikke at OM (helt søkt selvfølgelig) det sprang damer nakne rundt i byen, - at MENN er så svake i sjela at de hopper på dem? hehehehe, jeg syns virkelig du tråkker på ditt eget kjønn nå!

Voldtekt har ikke noe med nakenhet gjøre, kun rå makt fra forkvaklede sjeler. Og normale menn avskyr dem.

Hjelpes,- hva utsetter ikke jentene i Grethe Waitz-løpet seg for????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente:

Skylden må mennene ta, men i noen tilfeller er kvinnene endel av årsaken.

Den eneste "skyld" en jente kan føle etter noe sånt, er at hun er født til kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylden må mennene ta, men det betyr ikke at i noen tilfeller er kvinnene selv endel av årsaken!

Det du sier her vitner om liten respekt for dine medmennesker - ingen har rett til å gjøre andre noe som helst uansett om de flyr nakne rundt, med 1000 lapper i lomma eller med diamanter hengende ut av ørene!

Man har ansvar for seg selv, for hvordan man oppfører seg mot andre mennesker! Kjønn, bakgrunn eller status er ingen unnskyldning og skal ikke godtas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier her vitner om liten respekt for dine medmennesker - ingen har rett til å gjøre andre noe som helst uansett om de flyr nakne rundt, med 1000 lapper i lomma eller med diamanter hengende ut av ørene!

Man har ansvar for seg selv, for hvordan man oppfører seg mot andre mennesker! Kjønn, bakgrunn eller status er ingen unnskyldning og skal ikke godtas!

Det er riktig det du sier, men sånn er ikke verden. Og så lenge ikke verden er sånn, så må man ta hensyn til det - og stappe tusenlappene NEDI buksa, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MENER vel ikke at OM (helt søkt selvfølgelig) det sprang damer nakne rundt i byen, - at MENN er så svake i sjela at de hopper på dem? hehehehe, jeg syns virkelig du tråkker på ditt eget kjønn nå!

Voldtekt har ikke noe med nakenhet gjøre, kun rå makt fra forkvaklede sjeler. Og normale menn avskyr dem.

Hjelpes,- hva utsetter ikke jentene i Grethe Waitz-løpet seg for????

*Voldtekt har ikke noe med nakenhet gjøre, kun rå makt fra forkvaklede sjeler. Og normale menn avskyr dem.

Riktig. Alle normale menn avskyr både ransmenn og voldtektsmenn.

Det fjerner imidlertid ikke det faktum at de finnes, og at normale menn og kvinner bør ta forhåndregler.

*Hjelpes,- hva utsetter ikke jentene i Grethe Waitz-løpet seg for????*

Festlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...