Gå til innhold

Jenter er selv skyld i voldtekt


Gjest noor

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke snakket om at noen annmelder er falske. Jeg hentyder til at en del annmelder tingen der de fleste ikke gjør noe mer ut av det. Det er utrolig mye "spetakkel" en kan lage ut av bagateller hvis det er det en vil gjøre. Mange er psyke i hodet, og hadde det ikke vært en voldtekt de annmeldte, så hadde det kanskje vært nabobråk, barnefordeling, eller et eller annet.

Mange har heller ikke skjønt noe av forholdet mellom kjønnene, der det jo handler om forføring og/eller det å bli forført. Man misstolker, overdriver, og skjønner ikke kodeksen.

Så det du sier er at mange kvinner er så psykisk ustabile at de velger å anmelde en voldtekt som de heller bare burde legge bak seg?

Du har et noe forskrudd syn på voldtekt om du tror man ikke merker forskjellen på å bli forført og bli voldtatt. Jeg håper du aldri behøver å oppleve den forskjellen, men den er himmelvid, bare for å ha det sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • SierDuDet

    31

  • Zirine

    14

  • leenie

    11

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Jeg synes ikke det er utopi å håpe at respekt for menneskeverd uavhengig av kjønn osv. skal bli en realitet.

Hvis man hele tiden skal leve livet innenfor "rammer" som styrer alt, til og med hva man har på seg, blir man veldig ufri.

Kvinner i dag er mer ufrie og har mindre handlingsrom enn menn. Vi kan ikke gå ut til (unge) jenter å snevre inn deres livsutfoldelse enda mer. Vi må lære dem at de kan gå med akkurat hva de ønsker uten å skulle frykte overfall eller mishandling av den grunn - du skal nok se at klærne heller kommer på enn av med den holdningen. De fleste kvinner trives faktisk ikke i trange korte skjørt og små topper med magen bar (kaldt - brr) - men de kler seg sånn fordi samfunnet har et meget sterkt ytre fokus på utseende og de tror kropp og utseende er det eneste de kan hevde seg med.

Bruk mer tid på innsiden! Vi som er "litt eldre" må lære unge jenter at de ikke skal leve på menns premisser, men på sine egne.

Mulig noen synes dette er naivt og utopisk - men hvorfor det når menn stort sett har hatt det slik i lange tider? Kanskje dere ikke ser mulighetene?

NB! Sør har i innlegg over rett i en ting - de fleste voldtekter og overfall har ingenting med klesdrakt å gjøre men er oftest en måte for en mann å vise sin fysiske "overlegenhet" eller straffe en kvinne når intellektet kommer til kort og han føler seg mindreverdig på andre områder!

Hei igjen.

Jeg er enig med deg i alt det du skriver. Men det jeg ville fram til var at om en ser bort i fra hvordan vi ønsker det skal være - og ser på hvordan det faktisk er - berører ikke dama noe som faktisk er verdt å se nærmere på og diskutere?

Mitt inntrykk fra media de siste årene - er at det i overgrepssaker er mange overgripere (jeg vil ikke si de fleste, for det vet jeg ikke) - som har andre preferanser når det gjelder kvinner og bekledning enn vår.

Jeg mener at det er noe kvinner/jenter må ta hensyn til når de velger antrekk for byturen. Ei jente på 18-19 som vet at hun må gå alene hjem etter byturen må kanskje da planlegge på en annen måte? Skal hun ta taxi, skal hun gå, skal hun ta på stakk og boblejakke eller miniskjørt med trang topp og liten jakke? Jeg mener hun må ta hensyn til realitetene - uten at jeg dermed fritar overgripere for ansvar.

Jeg synes hele denne tråden i det store og hele blir for unyansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Man misstolker, overdriver, og skjønner ikke kodeksen."

Det forekommer deg ikke at det er DU som har ansvaret for IKKE å voldta, og ikke kvinnen som har ansvaret for ikke å bli voldtatt.

Hvis du er så forstokket at du "voldtar ved en feiltakelse" så fortjener du fengsel - da er du nemlig en FARE for dine omgivelser!

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner at jeg må ha hatt gode argumenter i mitt første innlegg siden du tydeligvis anser det som så viktig å forvrenge og ødelegge budskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leenie,

0,2% (ikke 2 prosent, men 2 promille) - altså det samme som for "alle andre" anmeldelser, ifølge politiet i Oslo.

*klem*

Hvor har du det tallet her fra, og hvordan går det i det hele tatt ann å finne ut av et slikt tall?

Jeg husker du nevnte det samme tallet i en diskusjon for ett par år siden, og da fikk jeg heller ikke noe svar på hvordan du fant dette tallet, og uansett om du har det fra ett eller annet sted, så kan vi vel alle være enig i at det er komplett umulig å regne ut et slikt tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leenie,

0,2% (ikke 2 prosent, men 2 promille) - altså det samme som for "alle andre" anmeldelser, ifølge politiet i Oslo.

*klem*

Takk!

Selvsagt skal det være 0,2%... 2% var da et veldig høyt tall.... :-/

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama der er inne på noe, men faktisk tror jeg at hun er så dum at hun ikke skjønner det engang.

Oppvakte kvinner skjønner at man kler seg ikke i dype utrigninger og korte skjørt når man besøker enkelte arabiske land, man skjønner at visse regler eksisterer i ulike settinger.

Det gjelder å kjenne til disse reglene i de landene hvor man ferdes, og forsøke å følge disse hvis man i det hele tatt skal ha noe utbytte av det man ønsker å foreta seg. Det kalles sund fornuft.

Men å forstå det slik at jeg ikke skal kunne vise en dyp utrigning her i Oslo uten å måtte stå til ansvar for dette ved å ha samleie med hver eneste type rundt meg som har fått et stivt lem som resultat av dette - vel, hva kan man si. Det er egentlig for dumt til å kommentere - jeg trodde vi var forbi det stadiet forlengst.

Jeg tror den foreldregenerasjonen hun representerer istedenfor bør gå i seg selv og se at de til en viss grad feilet i oppdragelsen. De var altfor ivrig i å fortelle sine døtre at de skulle passe seg, også glemte de sine sønner da de fortalte om ansvar. Menn som ikke fatter at et ja ikke går via klesdrakten har fått mangelfull oppdragelse eller de har mangelfulle utviklede sjelsevner.

Disse folkene bør snarest sperres inne - eller evt. sendes til Bergen.

«-Oppvakte kvinner skjønner at man kler seg ikke i dype utrigninger og korte skjørt når man besøker enkelte arabiske land...-»

Aha! Arabere er altså potensielle voldteksmenn, ifølge deg. Rart ikke Sør har flådd deg levende for denne lite politisk korrekte blunderen.

Heia Toten...eller deromkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du det tallet her fra, og hvordan går det i det hele tatt ann å finne ut av et slikt tall?

Jeg husker du nevnte det samme tallet i en diskusjon for ett par år siden, og da fikk jeg heller ikke noe svar på hvordan du fant dette tallet, og uansett om du har det fra ett eller annet sted, så kan vi vel alle være enig i at det er komplett umulig å regne ut et slikt tall.

Dette vrøvltallet, hentet fullstendig ut av løse lufta var en påstand et tilfeldig feministisk politikvinnfolk slang ut av seg i en debatt for etpar år siden.

Sør bruker det som en vienskapelig sannhet, og ikke som hva det er: Ren synsing fra et helt menneske hvis mening er helt uinteressant i all offentlig debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at mange kvinner er så psykisk ustabile at de velger å anmelde en voldtekt som de heller bare burde legge bak seg?

Du har et noe forskrudd syn på voldtekt om du tror man ikke merker forskjellen på å bli forført og bli voldtatt. Jeg håper du aldri behøver å oppleve den forskjellen, men den er himmelvid, bare for å ha det sagt.

Når det gjelder fullbyrdet voldtekt så tror jeg IKKE det er mye mørketall. Men det står verre til ang. annmeldelse for "voldtektforsøk". Der er det MYE GRUMS! Vær såpass ærlige å innrøm det, dere som er "engasjert" i slike saker. Mange av slike annmeldelser hadde ikke tålt en nøyere granskning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fullbyrdet voldtekt så tror jeg IKKE det er mye mørketall. Men det står verre til ang. annmeldelse for "voldtektforsøk". Der er det MYE GRUMS! Vær såpass ærlige å innrøm det, dere som er "engasjert" i slike saker. Mange av slike annmeldelser hadde ikke tålt en nøyere granskning!

Antall falske anklager for alle typer seksualrelaterte forbrytelser (voldtekt, incest, pedofili) er skremmede høyt, og et velkjent våpen for alle som f.eks jobber med barnefordelingssaker.

Nå har vi jo også i det ferministstyrte Norge fått en særlov som gjør at for akkurat DENNE type forbrytelser kan slenge ut av seg så mange falske anklager man vil uten å måtte stå til rette for det.

En stor skam for et land som kaller seg rettstat !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«-Oppvakte kvinner skjønner at man kler seg ikke i dype utrigninger og korte skjørt når man besøker enkelte arabiske land...-»

Aha! Arabere er altså potensielle voldteksmenn, ifølge deg. Rart ikke Sør har flådd deg levende for denne lite politisk korrekte blunderen.

Heia Toten...eller deromkring.

Enkelte arabiske land, ja. Har du lese og skrivevansker Mr Kahn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fullbyrdet voldtekt så tror jeg IKKE det er mye mørketall. Men det står verre til ang. annmeldelse for "voldtektforsøk". Der er det MYE GRUMS! Vær såpass ærlige å innrøm det, dere som er "engasjert" i slike saker. Mange av slike annmeldelser hadde ikke tålt en nøyere granskning!

Hvor tar du dette fra?

Har du noe som helst grunnlag for å påstå at det er mye "grums" i anklager om voldtektsforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det tallet her fra, og hvordan går det i det hele tatt ann å finne ut av et slikt tall?

Jeg husker du nevnte det samme tallet i en diskusjon for ett par år siden, og da fikk jeg heller ikke noe svar på hvordan du fant dette tallet, og uansett om du har det fra ett eller annet sted, så kan vi vel alle være enig i at det er komplett umulig å regne ut et slikt tall.

Hei,

Dette er tall fra Politiet i Oslo for antall falske voldtektsanmeldelser. (Altså anmeldelser hvor offeret løy om hva som hadde skjedd.)

Poenget er at det ikke er forskjellig fra andre typer kriminalitet.

Og HVIS man skulle rette falske anklager mot noen, så ville det vært *MYE* lettere å gjøre det med narkotika-forbrytelser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg må ha hatt gode argumenter i mitt første innlegg siden du tydeligvis anser det som så viktig å forvrenge og ødelegge budskapet.

Jeg forholder meg til det du skrev.

Hvis du ikke mener det du skriver, bør du:

1) Ikke skrive det.

2) Ikke bli overrasket når folk påpeker idiotiet i det du skriver.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«-Oppvakte kvinner skjønner at man kler seg ikke i dype utrigninger og korte skjørt når man besøker enkelte arabiske land...-»

Aha! Arabere er altså potensielle voldteksmenn, ifølge deg. Rart ikke Sør har flådd deg levende for denne lite politisk korrekte blunderen.

Heia Toten...eller deromkring.

Insinuerer du at mennesker fra Toten og deromkring er mindre politisk korrekte enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette er tall fra Politiet i Oslo for antall falske voldtektsanmeldelser. (Altså anmeldelser hvor offeret løy om hva som hadde skjedd.)

Poenget er at det ikke er forskjellig fra andre typer kriminalitet.

Og HVIS man skulle rette falske anklager mot noen, så ville det vært *MYE* lettere å gjøre det med narkotika-forbrytelser.

Med vennlig hilsen

Kan du slenge over linken Sør? Den er jeg seriøst interessert i å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall falske anklager for alle typer seksualrelaterte forbrytelser (voldtekt, incest, pedofili) er skremmede høyt, og et velkjent våpen for alle som f.eks jobber med barnefordelingssaker.

Nå har vi jo også i det ferministstyrte Norge fått en særlov som gjør at for akkurat DENNE type forbrytelser kan slenge ut av seg så mange falske anklager man vil uten å måtte stå til rette for det.

En stor skam for et land som kaller seg rettstat !

Rettsvesenet har selv opplyst at prosentandelen falske anklager i voldtektssaker er på rundt 0,2%, som er det samme som for annen type kriminalitet.

Den psykiske påkjenningen rundt det å anmelde et seksuelt overgrep er så stor, at de færreste ville gjennomgått noe sånn uten grunnlag. Men det er tilfeller; 0,2%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tar du dette fra?

Har du noe som helst grunnlag for å påstå at det er mye "grums" i anklager om voldtektsforsøk?

Jeg kan skrive mye om det, men begrenser meg til å fortelle at jeg har avlagt skriftelig taushetsplikt i 2 forskjellige etater.

Da skjønner du kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette er tall fra Politiet i Oslo for antall falske voldtektsanmeldelser. (Altså anmeldelser hvor offeret løy om hva som hadde skjedd.)

Poenget er at det ikke er forskjellig fra andre typer kriminalitet.

Og HVIS man skulle rette falske anklager mot noen, så ville det vært *MYE* lettere å gjøre det med narkotika-forbrytelser.

Med vennlig hilsen

Forskjellen er at en voldteksanklage svir mer enn en narkotikaforbrytelse, og hvor mange voldtekssaker blir henlagt? Dette er vel sikkert så godt som 1 av 10, og hvordan kan du, politiet eller noen vite om disse damene som får sakene henlagt har løyet, eller ikke?

Ondskapsfulle damer kan spekulere i dette. Saken blir etter all sannsynlighet henlagt, men personen som var mistenkt vil alltid ha stempelet hengene på seg.

Det er altså faen så lett å fucke opp livet til noe pge en slik falsk anklage, og dette er helt uavhengig av om personen blir ført til retten, eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...