Gå til innhold

Les denne, vær så snill...


karizza

Anbefalte innlegg

Det var i vinter. Jeg var på tur hjem, hadde vært i nabobyen å hentet noen papirer. Det var vinter, men veien var ikke så glatt.

På den strekningen er det en slette, en laaaang oppoverbakke hvor vi pleier å kjøre nokså fort. Vanligvis gir folk mye høyere tempo opp der enn jeg pleier å tørre. Den kilometeren er oversiktlig og du ser godt hvis det dukker opp dyr ved siden av veien.

Jeg hadde 90 opp der, av en eller annen grunn akselerte bilen veldig tregt, så jeg fikk den ikke høyere. Jeg ante jo ingenting om at det jeg trodde var en skråning, egentlig ikke var det i det hele tatt...

Plutselig ser jeg et elghode komme opp fra skråningen, over rekkverket og ut på tvers over veien. Bilen min er nokså stor, og ikke bare å stoppe på en meter. Jeg sto på bremsa, og så bare at elgen kom mot bilen i en hel... fart. Jeg prøvde en siste utvei(i et lite håp om å bevare livet og bilen) å slippe bremsa og manøvrere bilen unna elgen.

Jeg klarte det, men det var på centimeteren. Jeg lyger ikke!!!!! Jeg var kanskje 20-30 cm fra å kløyve av foten på elgen. Etterpå sjanglet bilen litt og jeg måtte rette den opp. Jeg var sikker på at nå kjører jeg utfor, og var helt skjelven da jeg kjørte videre. Elgen klarte seg fint, og den tuslet videre opp fjellsiden som om ingenting hadde hendt.

Jeg kan love deg at jeg lærte hva fart er!!!! Det er få som vet hvor fort det virkelig går hvis noe uventet skjer. Hvor mange liv har ikke gått på den måten som denne episoden?! Det er ikke få...

Så vær så snill... Kjør så pent som forholdene krever! Må du kjøre i 60, så GJØR DET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...