Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta mi er nå blitt 7 uker og er blitt mye bedre i magen etter at jeg kuttet melkeprodukter og begynte med minifom. Det virker ikke som at hun må arbeide så mye for å få ut luft og avføring mer og det er sjeldent jeg ser hun krøker seg. Men nå er både luft og avføring blitt veldig illeluktende. Alle sier jo at når babyene fullammes så skal det ikke lukte spesielt vondt. Avføringen er dessuten blitt veldig tynnflytende - nesten som vann og fargen litt brunaktig. Hyppigheten på avføringa varierer veldig da det kan gå et par dager mellom hver gang, mens andre ganger er det 3-4 ganger om dagen. Er dette normalt? Da tenker jeg på både hyppighet, farge, konsistens og lukt.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51478-illeluktende-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg skrev innlegget i går har jenta mi oppført seg litt merkelig. Hun vil ha pupp hele tiden og gråter masse. Hvordan kan jeg vite om hun får nok mat? Nå i ettermiddag prøvde vi med morsmelkerstatning, noe hun ikke ville ha noe av. Eller kan hun ha noen infeksjon eller lignende i tarmene siden avføringen er som den er i tillegg til at hun er så "masete"??

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære linaa. morsmelkavføring har ofte en syrlig lukt. Når barnet blir rundt +-2 mnd, kan det gå flere dager mellom hver avføring. Man kan oppleve at lukten endrer seg noe. Er du i tvil, ta kontakt med helsestasjonen din, for vurdering og veiing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...