Gå til innhold

Ønsker å trene


Gjest cultura

Anbefalte innlegg

Gjest cultura

Jeg har et barn på snart 4 måneder, som jeg fullammer. Nå har jeg lyst til å begynne å trene. Jeg tenker på løping, aerobic, biking, m.m. Men jeg lurer på hvor mye og intenst jeg kan trene uten at det går utover barnets ernæring og kanskje også min kropps restitusjon (jeg har et barn på 22 måneder også). Er det for eksempel noe slags aktivitet jeg for all del ikke må bedrive så tidlig etter fødselen?

Vil gjerne ha både faguttalelse og erfaringer fra andre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest malun

Så lenge du spiser sunt og godt, får i deg masse, masse væske og ikke gjør noe som er smertefullt, er det ikke noe problem for deg å trene nå.

Jeg begynte på "Sats med baby" da sønnen min var ca 9 uker gammel, det gikk veldig bra. Der er treningen tilpasset nybakte mødre, slik at du ikke utsetter deg for uheldige belastninger.

Dessuten er det fint å kunne ha med seg barnet - sønnen min elsket det.

Men ettersom du ammer, er det som sagt viktig for deg å få i deg mer væske enn du ville drukket til vanlig, pluss at du spiser godt og sunt i tillegg. I motsatt fall vil det gå ut over morsmelken din - pluss at du får en forferdelig hodepine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære cultura.Trening er forenelig med amming så lenge man ikke presser yteevnen. Rikelig drikke for å erstatte vesketapet er viktig. Å gå tur i raskt tempo er også god trening. Mor og barn får frisk luft, felles opplevelser underveis og dessuten er det helt gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...